Ερώτηση 43 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
Στήριξη της δημόσιας υγείας με ασφαλείς μετακινήσεις ζητούν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους στη Βουλή.
Με επικεφαλής τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο Πάνο Σκουρλέτη, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν ότι από την εκδήλωση της πανδημίας ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διατυπώσει πλήθος προτάσεων για τη στήριξη της δημόσιας υγείας, σε απόλυτη συνάρτηση με την αναβάθμιση των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών αλλά και την στήριξη της οικονομικής δραστηριότητας συνολικά.
«Οι άστοχοι και, εκτός κάθε κοινωνικά και οικονομικά χρήσιμης λογικής, χειρισμοί της κυβέρνησης στο ζήτημα των δημόσιων μεταφορών, εδώ και μήνες, έχουν οδηγήσει σε τεράστια ταλαιπωρία εκατομμύρια πολίτες και, όπως οι ειδικοί επιστήμονες σημειώνουν σε πολλές δημόσιες αναφορές τους, αποτελεί και μια από τις βασικές αιτίες/απειλές για τη διασπορά της νόσου στην κοινότητα», αναφέρουν και προσθέτουν πως οι προσλήψεις και η απόκτηση του αναγκαίου στόλου, οργανωμένα και με όρους διαφάνειας, σε Αττική και Θεσσαλονίκη μπορούσαν και έπρεπε να έχουν ξεκινήσει στην έναρξη της εκδήλωσης της πανδημίας και ήδη να έχουν οδηγήσει σε απτά αποτελέσματα, ενώ μεταβατικές λύσεις θα μπορούσαν να έχουν δοθεί για την αύξηση των δρομολογίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Η κυβέρνηση αποδείχτηκε ότι επένδυσε στο να φτάσουν τα πράγματα στο απροχώρητο για να προχωρήσει σε προμήθεια οχημάτων για την στήριξη των δρομολογίων αλλά έχοντας πάντα στο μπροστά μέρος του μυαλού της την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών εκμεταλλευόμενη ένα αντικειμενικό πρόβλημα», υποστηρίζουν.
Με βάση τα παραπάνω, καλούν τους αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών, Υγείας και Εργασίας να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Έχουν τεθεί στην κυκλοφορία στην Αττική για λογαριασμό της ΟΣΥ λεωφορεία χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα, διαχωριστικά, επαρκείς πόρτες εισόδου και μηχανισμούς για την κύρωση εισιτηρίων;
Εάν ναι, πόσα είναι αυτά και με ποια διαδικασία αποκτήθηκαν;
Τηρούνται σε αυτά τα οχήματα οι απολυμάνσεις και εν γένει συντηρήσεις που ισχύουν και για τα συμβατικά λεωφορεία;
Έχει υπάρξει ενημέρωση και έγκριση για την απόκτηση ή μίσθωσή τους από τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Υγείας που εποπτεύουν πολιτικές που έχουν άμεση επίδραση στη δημόσια υγεία;
2. Ενδείκνυται η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς με μη ανοιγόμενα παράθυρα σε συνθήκες πανδημίας σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ; Σε περίπτωση που χρησιμοποιούνται μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα, πως διασφαλίζεται ο επαρκής αερισμός και η καταπολέμηση της διασποράς του ιού;
3. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ο Υπουργός Υποδομών για την ουσιαστική ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αττική;
Θα τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία τα 270 οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) που χρήζουν επισκευής;
Για ποιους λόγους αυτό δεν συνέβη ήδη από το Μάϊο που ξεκίνησε το σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας και βεβαίως πλήθος άλλων κοινωνικών δραστηριοτήτων;
4. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την προμήθεια και τοποθέτηση λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη που θα πληρούν στο ακέραιο τα όσα ορίζονται από τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για την προστασία της δημόσιας υγείας σχετικά με τη μη διασπορά της νόσου Covid-19;
5. Σκοπεύουν οι αρμόδιοι Υπουργοί να προχωρήσουν σε ορισμό ενός κουπονιού μετακίνησης σε χιλιάδες πολίτες ώστε να χρησιμοποιούν το ΤΑΞΙ έναντι των ΜΜΜ τους μήνες μέχρι την άνοιξη με αποτέλεσμα να έχουμε και σχετική αποσυμφόρηση στα ΜΜΜ και αμιγώς ασφαλή μετακίνηση ομάδων υψηλού κινδύνου και στήριξη ενός κλάδου που πλήττεται έντονα;
www.bankingnews.gr
Με επικεφαλής τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο Πάνο Σκουρλέτη, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν ότι από την εκδήλωση της πανδημίας ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διατυπώσει πλήθος προτάσεων για τη στήριξη της δημόσιας υγείας, σε απόλυτη συνάρτηση με την αναβάθμιση των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών αλλά και την στήριξη της οικονομικής δραστηριότητας συνολικά.
«Οι άστοχοι και, εκτός κάθε κοινωνικά και οικονομικά χρήσιμης λογικής, χειρισμοί της κυβέρνησης στο ζήτημα των δημόσιων μεταφορών, εδώ και μήνες, έχουν οδηγήσει σε τεράστια ταλαιπωρία εκατομμύρια πολίτες και, όπως οι ειδικοί επιστήμονες σημειώνουν σε πολλές δημόσιες αναφορές τους, αποτελεί και μια από τις βασικές αιτίες/απειλές για τη διασπορά της νόσου στην κοινότητα», αναφέρουν και προσθέτουν πως οι προσλήψεις και η απόκτηση του αναγκαίου στόλου, οργανωμένα και με όρους διαφάνειας, σε Αττική και Θεσσαλονίκη μπορούσαν και έπρεπε να έχουν ξεκινήσει στην έναρξη της εκδήλωσης της πανδημίας και ήδη να έχουν οδηγήσει σε απτά αποτελέσματα, ενώ μεταβατικές λύσεις θα μπορούσαν να έχουν δοθεί για την αύξηση των δρομολογίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Η κυβέρνηση αποδείχτηκε ότι επένδυσε στο να φτάσουν τα πράγματα στο απροχώρητο για να προχωρήσει σε προμήθεια οχημάτων για την στήριξη των δρομολογίων αλλά έχοντας πάντα στο μπροστά μέρος του μυαλού της την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών εκμεταλλευόμενη ένα αντικειμενικό πρόβλημα», υποστηρίζουν.
Με βάση τα παραπάνω, καλούν τους αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών, Υγείας και Εργασίας να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Έχουν τεθεί στην κυκλοφορία στην Αττική για λογαριασμό της ΟΣΥ λεωφορεία χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα, διαχωριστικά, επαρκείς πόρτες εισόδου και μηχανισμούς για την κύρωση εισιτηρίων;
Εάν ναι, πόσα είναι αυτά και με ποια διαδικασία αποκτήθηκαν;
Τηρούνται σε αυτά τα οχήματα οι απολυμάνσεις και εν γένει συντηρήσεις που ισχύουν και για τα συμβατικά λεωφορεία;
Έχει υπάρξει ενημέρωση και έγκριση για την απόκτηση ή μίσθωσή τους από τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Υγείας που εποπτεύουν πολιτικές που έχουν άμεση επίδραση στη δημόσια υγεία;
2. Ενδείκνυται η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς με μη ανοιγόμενα παράθυρα σε συνθήκες πανδημίας σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ; Σε περίπτωση που χρησιμοποιούνται μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα, πως διασφαλίζεται ο επαρκής αερισμός και η καταπολέμηση της διασποράς του ιού;
3. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ο Υπουργός Υποδομών για την ουσιαστική ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αττική;
Θα τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία τα 270 οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) που χρήζουν επισκευής;
Για ποιους λόγους αυτό δεν συνέβη ήδη από το Μάϊο που ξεκίνησε το σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας και βεβαίως πλήθος άλλων κοινωνικών δραστηριοτήτων;
4. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την προμήθεια και τοποθέτηση λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη που θα πληρούν στο ακέραιο τα όσα ορίζονται από τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για την προστασία της δημόσιας υγείας σχετικά με τη μη διασπορά της νόσου Covid-19;
5. Σκοπεύουν οι αρμόδιοι Υπουργοί να προχωρήσουν σε ορισμό ενός κουπονιού μετακίνησης σε χιλιάδες πολίτες ώστε να χρησιμοποιούν το ΤΑΞΙ έναντι των ΜΜΜ τους μήνες μέχρι την άνοιξη με αποτέλεσμα να έχουμε και σχετική αποσυμφόρηση στα ΜΜΜ και αμιγώς ασφαλή μετακίνηση ομάδων υψηλού κινδύνου και στήριξη ενός κλάδου που πλήττεται έντονα;
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών