Συμμετοχή του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά, στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης
Για αδράνεια που έχει επιδείξει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στον τομέα των υποδομών, έκανε λόγο ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς, μιλώντας στο (διαδικτυακό) 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.
Όπως σημείωσε, έργα που είχαν δρομολογηθεί ή είχαν ξεκινήσει να υλοποιούνται από την προηγούμενη κυβέρνηση, όπως ο ΒΟΑΚ, η Πατρών-Πύργου, το μετρό Θεσσαλονίκης και η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, παραμένουν «παγωμένα» εδώ και 19 μήνες.
«Μια επιλογή που δεν ευθυγραμμίζεται με τις μελέτες διεθνών οίκων και τις επιλογές άλλων χωρών, που δείχνουν ότι η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων μπορούν να συμβάλουν στην ανάκαμψη της οικονομίας», σημείωσε.
Σχολιάζοντας την τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τόνισε ότι αυτή «θα ήταν μια εξαιρετική τοποθέτηση αν βρισκόμασταν στον Σεπτέμβρη του 2019. Αντί να κάνει έναν ενδιάμεσο απολογισμό της θητείας του, κάνει εξαγγελίες για έργα που θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει επί Ν.Δ. Δυστυχώς, δεν με κάνει καθόλου αισιόδοξο το να αισθάνεται σήμερα την ανάγκη να ζητά περισσότερο χρόνο για την υλοποίηση των έργων ή να κατηγορεί την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για απραξία».
Ο Νίκος Παππάς αναφέρθηκε ακόμα στα μεγάλα έργα που ξεμπλόκαραν, υλοποιήθηκαν και παραδόθηκαν επί της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, όπως η Ολυμπία Οδός, η Ιονία Οδός, οι αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου και Μορέα, το μεσαίο τμήμα του Ε65.
Υπενθύμισε δε ότι «η χώρα έχει από το 2017 ένα -εγκεκριμένο από την Κομισιόν- Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έγινε σε συνεργασία με την EIB και την EBRD», ζητώντας από τον κ. Καραμανλή «να απαντήσει αν το ασπάζεται ή όχι, ώστε να μπορούμε να μετράμε τις κυβερνητικές επιδόσεις στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού».
Στη συνέχεια, ζήτησε απάντηση για το τι μέλλει γενέσθαι με το Ταμείο Ανάκαμψης και τη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας και των μεγάλων έργων, καθώς, όπως επεσήμανε, «φαίνεται να προκύπτει μείζον ζήτημα με την -παρουσιαζόμενη από την Τύπο- πρόταση της κυβέρνησης να διοχετεύονται αυτά τα κονδύλια μέσω του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Αντιλαμβάνεστε ότι για τον κατασκευαστικό κλάδο θα προκύψει πολύ μεγάλο πρόβλημα όταν οι τράπεζες θα κρίνουν ως αφερέγγυες τις ελληνικές τεχνικές εταιρείες. Αν ευδοκιμήσει η κυβερνητική πρόταση θα έχουμε αρνητικές εξελίξεις για το σύνολο της οικονομίας».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών