Στην εθνική στρατηγική για την ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, που θα αναβαθμίσει τον αναπτυξιακό ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Αχ. Καραμανλής, στην έναρξη του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021.
Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η ελληνική κυβέρνηση έχει δείξει εμπράκτως, τα τελευταία δύο χρόνια, ότι μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρές κρίσεις και γίνονται βήματα μπροστά για την ανάπτυξη της χώρας, με όραμα, ρεαλιστικό σχεδιασμό και συνεκτική πολιτική.
«Αυτή είναι και η κεντρική λογική που υπηρετούμε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όχι μεγάλα λόγια αλλά συστηματική δουλειά που βλέπουμε, σήμερα, ότι αποδίδει καρπούς σε βάθος χρόνου.
Δουλεύουμε με σχέδιο, μεθοδικότητα και χαμηλούς τόνους για να υπηρετήσουμε τον εθνικό στόχο που έχει θέσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη μετά-Covid εποχή, δηλαδή η Ελλάδα να βρεθεί ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και τη μεγάλη ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης» ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Επίσης, ο υπουργός υπογράμμισε ότι τη νέα εθνική στρατηγική είναι «η Ελλάδα να μετεξελιχθεί σε κόμβο ανάπτυξης και υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δίνοντας έμφαση σε τομείς, όπως οι συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics».
Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα έργων υποδομών, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, ενώ έχει ήδη συμβασιοποιήσει, μέσα στους τελευταίους 16 μήνες, έργα άνω των 4 δισ. ευρώ.
«Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία είχαν κολλήσει σε σύνθετα τεχνικά και νομικά προβλήματα, που πολλοί τα είχαν ξεγράψει, σταδιακά ξεκολλάνε». Αναφέρθηκε ειδικότερα στο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που ξεκινά στη χώρα, καθώς και στο Βόρειο τμήμα του Ε65, τα οποία συμβασιοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. «Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και στα δύο αυτά έργα θα δούμε να στήνονται εργοτάξια μέσα στο 2021» είπε χαρακτηριστικά.
Το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη
Αναφερόμενος ειδικότερα στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, τόνισε τα εξής: «Η απόφαση του ΣτΕ που ανοίγει τον δρόμο για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου αποτελεί την οριστική δικαίωση στην πράξη της πολιτικής μας, που είναι η μόνη που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία. Το μετρό είχε καταλήξει να είναι ανέκδοτο για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να αφήσουμε πίσω μας το παρελθόν και να σεβαστούμε τις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου».
Όσο αφορά δε στην κατασκευή του έργου, το οποίο έχει περάσει σε τρεις χρηματοδοτικές περιόδους, ο υπουργός τόνισε: «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο μετρό» υπογράμμισε.
Τα νέα έργα
Αναφερόμενος στα νέα έργα, που περιλαμβάνονται στο πλάνο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Καραμανλής επισήμανε: «Με ταχύτατους ρυθμούς, ωριμάζουμε μελετητικά και εξασφαλίζουμε τα τρία βασικά στοιχεία που χρειάζεται ένα έργο: χρηματοδότηση, χάραξη και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Flyover της Θεσσαλονίκης, στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και στις 7.000 παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα.
Επίσης, εστίασε στο μεγάλο πλάνο των νέων σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών, τα οποία και χαρακτήρισε «τα μεγάλα έργα της επόμενης δεκαπενταετίας».
Όσον αφορά, τέλος, στη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου παραγωγής έργων στη χώρα μας, αυτή θα συνεχιστεί, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, με το επόμενο νομοσχέδιο, το οποίο είναι έτοιμο και αφορά στις Προτάσεις Καινοτομίας. «Είμαι πεπεισμένος ότι μπορούν να φέρουν τον νέο, φρέσκο αέρα που έχουν ανάγκη τα έργα στη χώρα».
www.bankingnews.gr
Καραμανλής: Η Ελλάδα εξελίσσεται σε κόμβο υποδομών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα έργων υποδομών
Σχόλια αναγνωστών