«Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αντιπολίτευση με… σημαία ευκαιρίας. Όπου φυσάει ο άνεμος, χωρίς επιχειρήματα, χωρίς προτάσεις. Μια αντιπολίτευση της Μιζέριας και της τοξικότητας», τονίζει ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας στις επικρίσεις του ΣΥΡΙΖΑ για λάθος διαχείριση της πανδημίας.
Ο κ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», προσθέτει ότι θα δεχόταν την κριτική αν συνοδευόταν -αν όχι από στήριξη- τουλάχιστον από προτάσεις.
«Στην περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ όμως δεν έχουμε τίποτε από τα δυο. Τι έχουμε; Μια στείρα, εμμονική, μίζερη αδιέξοδη άρνηση σε όλα. Και ασύστολη κινδυνολογία και καταστροφολογία», σημειώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπενθυμίζοντας ότι «ακόμη και διεθνή ΜΜΕ, κυβερνήσεις, αλλά και Θεσμοί, αναγνωρίζουν ότι η Ελλάδα όχι μόνο παλεύει αλλά κερδίζει μεγάλες μάχες σε πολλούς τομείς, όπως στη δημόσια υγεία, στην οικονομία, στα μεγάλα έργα, δυστυχώς η Αξιωματική Αντιπολίτευση, αντί να βάλει πλάτη, επιχειρεί να εκμεταλλευτεί μικροκομματικά την πανδημία».
«Τυχοδιωκτική πολιτική από ΣΥΡΙΖΑ και στα Μέσα Μεταφοράς»
Μάλιστα, ως παράδειγμα, αναφέρει τη στάση του συγκεκριμένου κόμματος, όσον αφορά τα Μέσα Μεταφοράς, τονίζοντας ότι είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα της τυχοδιωκτικής πολιτικής του.
«Τώρα μιλάμε για νέα λεωφορεία! Όμως για να φτάσουμε εδώ χρειάστηκε να περάσουμε από το ναρκοθετημένο πεδίο που είχε στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ στα δημόσια Μέσα Μεταφοράς. Στα δυο χρόνια εκπονήσαμε συγκεκριμένο σχέδιο τεσσάρων σημείων και το εκτελούμε βήμα-βήμα: ανάταξη-ενίσχυση-προσλήψεις-ανανέωση στόλου. Παραλάβαμε 850 λεωφορεία, τώρα είναι πάνω από 1300. Σήμερα έχουμε 3000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα. Κάναμε για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια προσλήψεις. Κάναμε συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, φέραμε τα leasing. Στη Θεσσαλονίκη δε η πρόοδος είναι μεγαλύτερη. Όσα παραλάβαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΜ είτε τα βελτιώσαμε είτε τα αυξήσαμε. Μόνο ένα μειώσαμε: την τιμή του εισιτηρίου, που την είχε αυξήσει η πρώτη Φορά Αριστερά!», τονίζει με νόημα ο υπουργός.
Συμπληρώνει ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα πρώτα 800 νέα λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα και σύγχρονης, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
«Και όλα αυτά δεν τα λέμε στον αέρα –όπως δήθεν εξήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση – αλλά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Περί εμβολιασμών
Ερωτηθείς για το τι μπορεί να γίνει για να πειστούν οι πολίτες να εμβολιαστούν, ο κ. Καραμανλής, αναφέρει ότι η στάση της κυβέρνησης είναι η ενδεδειγμένη: Υποχρεωτικός εμβολιασμός σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που είναι αναγκαίες και για όλους τους υπόλοιπους, κίνητρα και νηφάλια επιχειρηματολογία.
«Οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι αυτό το μείγμα φέρνει αποτελέσματα, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε για να έχουμε πλήρη εικόνα», συμπληρώνει.
Όσον αφορά την ενδεχόμενη υποχρεωτικότητα των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επαναλαμβάνει ότι έως σήμερα δεν υπάρχει εισήγηση από την αρμόδια επιστημονική Επιτροπή για υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. «Όλοι οι πολίτες, είναι πολύ σημαντικό να εμβολιαστούν. Και για άλλη μια φορά, τους προτρέπω και εγώ να το κάνουν!», υπογραμμίζει.
«Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια σε μουσαμάδες!»
Όσον αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, τα αρχαία του Σταθμού Βενιζέλου και το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθαρίζει ότι «εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια σε μουσαμάδες! Θα κάνουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης πραγματικότητα. Με απόλυτο σεβασμό, ασφαλώς, στην προστασία των αρχαιοτήτων. Και της αποφάσεις της Δικαιοσύνης».
Της σημείωσε, πλέον, το ΣτΕ έλαβε μια απόφαση και η κυβέρνηση την εφαρμόζει. «Κι έτσι το έργο επιτέλους προχωρά. Μετά και από τη σχετική απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού κυρίας Μενδώνη, ξεκίνησε η διαδικασία της απόσπασης. Θα ακολουθήσει η αρχαιολογική ανασκαφή στο υποκείμενο στρώμα και στη συνέχεια θα προχωρήσει η Αττικό Μετρό στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου και όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα γίνει η επανατοποθέτηση και η ανάδειξή των αρχαιοτήτων».
Για το χρόνο παράδοσης του έργου επισημαίνει ότι «τρέχουμε να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε το έργο το 2023».
Για Γραμμή 4 – Μετρό Αθήνας
Στην παρατήρηση ότι υπάρχουν ορισμένες αντιδράσεις για την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και τον Σταθμό Εξαρχείων ο κ. Καραμανλής, αφού υπενθυμίζει ότι ο σχεδιασμός έχει γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση και – ορθώς – προβλεπόταν σταθμός στην Πλατεία Εξαρχείων, τώρα δεν μπορεί να διανοηθεί ότι κάποιοι θα προσπαθήσουν να εμποδίσουν την κατασκευή του!
«Η Γραμμή 4 είναι ένα έργο που η Αθήνα το περιμένει πολλά χρόνια και το έχει πραγματικά ανάγκη γιατί θα αλλάξει την καθημερινότητά της. Ποιος θα το εμποδίσει; Και γιατί; Αδιανόητο!», αναφέρει ο υπουργός.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ο κ. Καραμανλής επισημαίνει ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών δεν λένε «λόγια του αέρα» και όλα τα έργα εξαγγέλλονται - είτε πρόκειται για δημόσια είτε για παραχωρήσεις, αφού πρώτα εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.
Στα σχέδια, όπως σημειώνει, περιλαμβάνεται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. Πρόκειται για ένα έργο 3,8 χλμ. και προϋπολογισμού 370 εκ. ευρώ.
«Θα κατασκευασθεί η μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, 2,1 χλμ, που θα “πέσει” στην Αττική Οδό. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα», τονίζει.
Κάνει αναφορά και στις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις, καθώς και υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
«Έφτασε η ώρα του σιδηροδρομικού δικτύου»
Τέλος ο κ. Καραμανλής κάνει λόγο και για το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών. «Έφτασε η ώρα του!», αναφέρει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι σιδηρόδρομος σημαίνει ασφάλεια, ανάπτυξη, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον, πρόοδο, ποιότητα ζωής.
«Το πρόγραμμά μας προβλέπει τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Προβλέπει, επίσης, την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, με έργα συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 700 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ προχωράμε σε επανεκκίνηση των συμβάσεων για την εγκατάσταση ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων στη γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη - Προμαχώνα, με στόχο τη μείωση της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15’. Γενικότερα, μιλάμε για έργα σε όλη τη χώρα», καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών