γράφει : Σπύρος Χριστόπουλος
Τη θέση πως δεν υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση των πύρινων μετώπων που πλήττουν την χώρα διατύπωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρ. Σπίρτζης.
«Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή για τη χώρα οφείλουμε όλοι να συνδράμουμε για να σώσουμε ό,τι μπορεί να σωθεί.
Απευθύνουμε ωστόσο έκκληση στην κυβέρνηση που έχει την επιχειρησιακή ευθύνη, να ενημερώσει δημόσια και υπεύθυνα τους πολίτες για το ποιο ακριβώς είναι το σχέδιο της Πολιτικής Προστασίας» αναφέρει ο κ.Σπίρτζης, ο οποίος ρωτά:
«Πόσα εναέρια μέσα επιχειρούν, από ποια ώρα, πού ακριβώς επιχειρούν και ποια η διασπορά τους στη χώρα, γιατί αυξάνονται οι δημόσιες καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις και απουσία συντονισμού, γιατί δε ζητήθηκε έγκαιρα ισχυρή ενίσχυση του στόλου από άλλες χώρες.
Η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη και το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι να πορευόμαστε δίχως σχέδιο» επισημαίνει ο κ. Σπίρτζης.
Μάλιστα το θέμα αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ το θέτει στη Βουλή με ερώτηση που καταθέτει για το συντονισμό και την «εξαιρετικά αργοπoρημένη εμπλοκή» των διαθέσιμων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων στην κατάσβεση των πυρκαγιών.
Το ερώτημα ΣΥΡΙΖΑ
Οι 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση που κατέθεσαν νωρίτερα σήμερα στη Βουλή με επικεφαλής τον Γιώργο Τσίπρα θέτουν πέντε ερωτήματα, και καλούν τον υπουργό Εθνικής Άμυνας να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
«1. Ποια είναι η αιτία που δεν διατέθηκαν εγκαίρως τα 63 οχήματα και τα 39 αεροσκάφη και ελικόπτερα των ΕΔ που ανέφερε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ ότι είναι διαθέσιμα μετά την 5η Αυγούστου του 2021; Δεν ήταν απαραίτητο, εφόσον είναι διαθέσιμα, να έχουν διατεθεί ήδη;
Για ποιο λόγο διατέθηκε μέχρι σήμερα το 1/10 του προσωπικού των ΕΔ που όπως ανακοινώθηκε θα διατεθεί από την 5/8/21;
2. Εφόσον σήμερα είναι διαθέσιμα 39 εναέρια μέσα, ποια ήταν η ακριβής μέγιστη διαθεσιμότητα των εναέριων μέσων ευθύνης των ΕΔ τους προηγούμενους μήνες;
3.Ποια η διαθεσιμότητα των CHINOOK που εξοπλίστηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση για να συνδράμουν στην πυρόσβεση;
4. Απασχολεί την κυβέρνηση ότι η μη επιχειρησιακή αξιοποίηση των εναέριων μέσων (Canadair 215 & 415 και PZL) οφείλεται στον βραδύτατο ρυθμό επισκευών και συντήρησης στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), ως συνέπεια της συνεχούς απαξίωσής της;
5. Χρησιμοποιήθηκαν έγκαιρα οι προβλεπόμενες δυνάμεις του «ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑ», όπως και οι προβλέψεις του σχεδίου «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ»;
Εφόσον στο παρελθόν η εφαρμογή αυτών των σχεδίων υπήρξε αποτελεσματική στην αντιμετώπιση καταστάσεων εκτάκτων αναγκών γιατί οι σχετικές ανακοινώσεις για την ενεργοποίηση τους έγιναν στις 4 και 5 Αυγούστου του 2021;
6. Υπήρξε ο αναγκαίος συντονισμός και η διυπηρεσιακή συνεργασία όλων των φορέων πριν την αντιπυρική περίοδο;».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών