Τελευταία Νέα
Πολιτική

Delphi Economic Forum - Καραγιάννης (υποδομές) : Τα μεγάλα έργα υποδομών οδηγούν την προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας

Delphi Economic Forum - Καραγιάννης (υποδομές) : Τα μεγάλα έργα υποδομών οδηγούν την προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας
«Ξεκινήσαμε και δεν αναζητήσαμε καμία στιγμή άλλοθι στις σοβαρές παραλείψεις της προηγούμενης κυβέρνησης και θέσαμε ως πρώτη μας προτεραιότητα την απεμπλοκή μεγάλων έργων που είχαν κολλήσει είτε σε δικαστικές μάχες, είτε αντιμετώπιζαν γραφειοκρατικά ή αδειοδοτικά προβλήματα», υπογράμμισε ο Γ. Καραγιάννης

Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή «τρέχει» το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατασκευής υποδομών, από το 2004, την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, με ένα χαρτοφυλάκιο έργων τα οποία βασίζονται στην πράσινη οικονομία και την τεχνολογία, ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γ. Καραγιάννης, μιλώντας στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Τα νέα έργα υποδομών και πως αυτά μπορούν να αλλάξουν την σημερινή Ελλάδα, βασισμένα στους πυλώνες της πράσινης οικονομίας και της τεχνολογίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής, τέταρτης ημέρας εργασιών του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 6 - 9 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
«Αλλάξαμε ρυθμούς, αλλάξαμε προτεραιότητες και πλέον τα μεγάλα έργα υποδομής οδηγούν την προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, προσθέτοντας πως «τα μεγάλα έργα υποδομών αποτελούν βασική και απαραίτητη προϋπόθεση για βιώσιμη ανάπτυξη» και πως «έχουμε παρέμβει ουσιαστικά αλλάζοντας τη μεγάλη εικόνα».
Όπως είπε, «κάναμε όσα δεν είχαν γίνει τόσα χρόνια. Κάναμε τομές που χρόνια δεν τόλμησε κανείς ν’ ακουμπήσει».
Σημείωσε πως «από την πρώτη στιγμή σχεδιάσαμε ένα ολοκληρωμένο, στοχευμένο και άμεσα υλοποιήσιμο πρόγραμμα έργων υποδομών της τάξεως των 13 εκατ. ευρώ, έργων που από τη μία θα αναβάθμιζαν τις υποδομές της χώρας μας και από την άλλη θα συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην επανεκκίνηση του κατασκευαστικού κλάδου», κάτι που σημαίνει «χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας -άμεσες και έμμεσες- και ανάπτυξη της χώρας μας».
«Τα 2,5-3 αυτά χρόνια δείξαμε ποια είναι η κατεύθυνση μας», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, στην παρούσα φάση υπάρχουν 20 έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 4 δις. ευρώ σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για έργα, τα οποία αντλούν πόρους από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές και την ιδιωτική πρωτοβουλία, με τον Υπουργό, επίσης, να αναφέρει ότι τα τελευταία χρόνια οργανώθηκαν και επανασχεδιάστηκαν και έργα που είχαν σταματήσει, οδηγώντας την χώρα σε μια νέα κατασκευαστική εποχή καινοτομίας.
«Έχει γίνει μια πολύ ουσιαστική δουλειά», υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις βάζοντας μέσα και την ιδιωτική επίβλεψη, την τοποθέτηση εξειδικευμένων συμβούλων για τη μεγαλύτερη τεχνική υπηρεσία της χώρας μέσα από μια συμφωνία πλαίσιο, την πρόσφατη νομοθέτηση της διαδικασίας υποβολής πρότυπων προτάσεων «ώστε να εκμεταλλευτούμε την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα», τη σύσταση του Παρατηρητηρίου Τιμών και Προδιαγραφών, «μια μεγάλη τομή για τη χώρα μας, με ισότιμη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, που θα είναι πλέον σημείο αναφοράς για τα δημόσια και ιδιωτικά έργα».
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην αξιοποίηση όλων των πετυχημένων διεθνών πρακτικών, τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, τη διεκδίκηση όλων των διαθέσιμων εναλλακτικών χρηματοδοτικών εργαλείων, ακολουθώντας παράλληλα ένα αυστηρό project management ώστε να υπάρχει ανά πάσα στιγμή η εικόνα σε ποιο στάδιο βρίσκεται κάθε έργο.
«Ξεκινήσαμε και δεν αναζητήσαμε καμία στιγμή άλλοθι στις σοβαρές παραλείψεις της προηγούμενης κυβέρνησης και θέσαμε ως πρώτη μας προτεραιότητα την απεμπλοκή μεγάλων έργων που είχαν κολλήσει είτε σε δικαστικές μάχες, είτε αντιμετώπιζαν γραφειοκρατικά ή αδειοδοτικά προβλήματα», υπογράμμισε και αναφέρθηκε στον επανασχεδιασμό απαραίτητων έργων που είχαν βαλτώσει, όπως ήταν ο ΒΟΑΚ, η υποθαλάσσια Ζεύξης - Σαλαμίνος, η σύνδεση της Κύμης με την ΠΑΘΕ, η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, το Μπράλος -Αμφισσα και αρκετά άλλα πρότζεκτ «που ήταν παρατημένα στην τύχη τους».

Άλλοι ομιλητές

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Σαμαράς, Samaras & Partners Group of Companies ανέφερε πως θα πρέπει τα καινούργια έργα που σχεδιάζονται στην Ελλάδα να είναι έργα νέας γενιάς, πράσινα, θωρακισμένα έναντι των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, επενδεδυμένα ψηφιακά και να δημιουργούν προστιθέμενη αξία για την οικονομία και την κοινωνία.
Για τον ίδιο, εξάλλου, το Ταμείο ανάκαμψης είναι μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα όχι μόνο για τους πόρους τους οποίους φέρει για καινούργια έργα, αλλά γιατί με τα κριτήρια που έχει θέσει σε σχέση με τις κατασκευές, δημιουργεί μια άλλη κατασκευαστική κουλτούρα για τη χώρα.
Για την ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μέσα από έργα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα του μίλησε ο Weng Lin, Deputy CEO, Piraeus Port Authority S.A. τονίζοντας ότι το ενδιαφέρον που υπάρχει αυτή τη στιγμή από τα στελέχη του είναι να γίνει ένα πράσινο λιμάνι, με τον στόχο αυτό να τίθεται στο κέντρο της στρατηγικής.
Κατά τον ίδιο, η επιχείρηση που διαχειρίζεται το λιμάνι είναι ανάμεσα στις πιο βιώσιμες τα τελευταία χρόνια, λαμβάνοντας πρόσφατα και πιστοποίηση κατά ISO.
Ο κ. Lin μίλησε, επίσης, για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του λιμένα το προσεχές διάστημα, όπως η κατασκευή των προβλητών 2-3, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, αλλά και για την υλοποίηση του σχεδίου αναβάθμισης και παροχής καλύτερων υπηρεσιών όπως ο ανανεωμένος σταθμός επιβατών.
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, για αυτό χρειάζεται ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων που θα οδηγήσουν στην επιτυχία, όπως η τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού.
Την ίδια στιγμή, ο Παναγιώτης Γαρδελίνος, General Manager Sustainable Engineering Solutions MYTILINEOS αναφέρθηκε και σε μια παράμετρο η οποία είναι σημαντική για την ανάπτυξη νέων υποδομών στην Ελλάδα, σε αυτή του σωστού εργατικού δυναμικού που θα τα σχεδιάσει και ολοκληρώσει, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα ζήτημα, το οποίο, αναμένεται να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια, με την σύνδεση των κατασκευαστικών εταιρειών με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, μια κίνηση που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση μιας νέας γενιάς καταρτισμένων στελεχών.
Σημειώνεται ότι τη  συζήτηση συντόνισε ο δικηγόρος Πέτρος Σφηκάκης, Managing Partner, Sfikakis & Associates.
forum.JPG
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης