Στη διπλή παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που διασφαλίζει τη συνέχιση των Δημόσιων Έργων και τη βιωσιμότητα των εργοληπτικών επιχειρήσεων, σε ένα δύσκολο περιβάλλον παγκοσμίως, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.
Ο κ. Καραγιάννης στον χαιρετισμό του στο 76ο Τακτικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ), έκανε ιδιαίτερη μνεία στη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών, καθώς υπηρετούν τον κεντρικό στόχο της ανάπτυξης που βρίσκεται στον πυρήνα «του μεγάλου προγράμματος 13 δις ευρώ που υλοποιούμε ενισχύοντας την απασχόληση μέσα από τη δημιουργία 200.000 θέσεων εργασίας στα επόμενα τρία χρόνια και μετατρέποντας το brain drain, των τελευταίων 10 ετών, του τεχνικού δυναμικού της χώρας, σε brain gain».
Ο ίδιος χαρακτήρισε τις παρεμβάσεις προϊόν συνεργασίας και τίμιας συμφωνίας για όλους προσθέτοντας ότι «χτίζουμε την επόμενη ημέρα στον χώρο των δημόσιων υποδομών, με εμπιστοσύνη ανάμεσα στο κράτος και τους εργολήπτες, αποδεικνύοντας στην πράξη την αλλαγή νοοτροπίας που έχει επέλθει με τη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».
Η Ελλάδα έχει υιοθετήσει μέτρα
Αναφέρθηκε στα γρήγορα αντανακλαστικά που επέδειξε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήδη από το προηγούμενο έτος, όταν άρχισε να αλλάζει το οικονομικό κλίμα.
Τόνισε δε, ότι η Ελλάδα έχει υιοθετήσει μέτρα τη στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν έχουν λάβει, ακόμα, αποφάσεις.
«Προχωρήσαμε με πολύ γρήγορες και ευέλικτες διαδικασίες στην έκδοση συντελεστών αναθεώρησης για τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021, για σχεδόν 500 εργασίες που περιελάμβαναν υλικά όπως ο χάλυβας, το αλουμίνιο, ο χαλκός, το PVC, το ξύλο, η άσφαλτος, που οι τιμές τους παρουσίαζαν σημαντική απόκλιση συγκριτικά με τις τιμές που επικρατούσαν πριν την περίοδο της πανδημίας» σημείωσε.
Στη συνέχεια η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία επέφερε νέα επιδείνωση και άλλαξε το πλαίσιο της συζήτησης και της καθημερινότητας.
«Εκτός των τραγικών εικόνων που βλέπουμε καθημερινά στη Μαριούπολη, το Αζοφστάλ και τις γύρω περιοχές, η εισβολή αυτή επέφερε τα γνωστά σε όλους σας προβλήματα στη τιμή των υλικών, της ενέργειας και των μεταφορών και συνολικά σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Θα πρέπει όλοι να αναλογιστούμε ότι μόνο το Χαλυβουργείο του Αζοφστάλ εξασφάλιζε το 30 % της ζήτησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η νέα συνθήκη οδήγησε σε ένα ακόμα πακέτο μέτρων στήριξης του κατασκευαστικού κλάδου, «μέτρων ουσιαστικών που απαντούν στις ανάγκες της αγοράς» όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
Νέες παρεμβάσεις
Περιγράφοντας τις νέες παρεμβάσεις τόνισε πως «θεσμοθετήσαμε την απολογιστική πληρωμή υλικών όπως η άσφαλτος, το PVC και το Πολυαιθυλένιο και ένα πριμ ύψους 5% επί του ανεκτέλεστου αντικειμένου συμβάσεων που θα ολοκληρωθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Δώσαμε, ακόμα, και την επιλογή σε αναδόχους έργων που δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα ,είτε λόγω του ότι έχουν δώσει μεγάλες εκπτώσεις είτε για άλλους λόγους, να επιλέξουν να επιμηκύνουν τον χρόνο εκτέλεσης των έργων τους κατά 6 μήνες και να μην λάβουν το πριμ έγκαιρης παράδοσης».
Επιπλέον, εκδόθηκαν οι συντελεστές αναθεώρησης για το τελευταίο τρίμηνο του 2021 στους οποίους έχουν προστεθεί σχεδόν 70 επιπλέον συντελεστές για εργασίες που περιλαμβάνουν τσιμεντοειδή.
«Είναι μια τίμια συμφωνία για όλα τα μέρη. Είναι μια συμφωνία που κινείται στο πλαίσιο των αιτημάτων του κλάδου και θεωρώ πως θα τύχει της αποδοχής που πρέπει από την αγορά» εκτίμησε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Όπως εξήγησε «η κεντρική κυβερνητική απόφαση που έχουμε λάβει είναι ότι η ανάπτυξη στην Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει. Εντός του πλαισίου των δημοσιονομικών μας δυνατοτήτων, τις οποίες ποτέ δεν μπορούμε να αγνοούμε, όσο και αν κάποιοι θέλουν να λένε ανέξοδα σε όλα ναι, δημιουργούμε τις συνθήκες για να διευθετηθούν τα προβλήματα και να συνεχιστούν τα έργα».
Υπενθύμισε, μάλιστα, ότι μέσα στις απαιτητικές αυτές συνθήκες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή έχει καταφέρει σε σχεδόν τρία χρόνια να δημοπρατήσει έργα ύψους 8 δις. ευρώ και να συμβασιοποιήσει έργα ύψους 3,2 δις ευρώ την ώρα που «την περίοδο 2015-2019, η τότε κυβέρνηση είχε συμβασιοποιήσει έργα μόλις 850 εκατομμυρίων».
«Υλοποιούμε το πλάνο μας χωρίς να κρυβόμαστε πίσω από δικαιολογίες, πηγαίνοντας καθημερινά ένα βήμα μπροστά τον κλάδο και τη χώρα συνολικά», κατέληξε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών