Τελευταία Νέα
Πολιτική

Βουλή: Κόντρα Σταϊκούρα με ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και το Ελληνικό

Βουλή: Κόντρα Σταϊκούρα με ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και το Ελληνικό
Άρχισε στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου με τις διατάξεις για το Ελληνικό και την άδεια καζίνο καθώς και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Σχετικά Άρθρα

Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις δύο σημαντικές διατάξεις, για την κύρωση, μεταξύ ελληνικού δημοσίου και της επιχείρησης ΕΚΑΖ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ Α.Ε, της Σύμβασης παραχώρησης Άδειας λειτουργίας Επιχείρησης Καζίνο ευρέος φάσματος στο Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά και το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιοποίηση, ανάπτυξη και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί αύριο με εξωκοινοβουλευτικούς φορείς που έχουν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους, ενώ την ερχόμενη Τρίτη, 28 Ιουνίου, αναμένεται η ψήφιση του από την Ολομέλεια.
«Καταβάλουμε συντεταγμένη προσπάθεια για την επίλυση χρόνιων ζητημάτων επ' ωφελεία όλων των εμπλεκομένων φορέων με όρους ρεαλισμούς και πραγματικότητας και όχι επιθυμίας», τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας υπεραμυνόμενος της στρατηγικής πολιτικής που χαράζει η κυβέρνηση.
Έντονη ήταν η αντίδραση του κ. Σταϊκούρα στην εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Τόνια Αντωνίου που χαρακτήρισε «εντελώς ανεπαρκή τα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης», αντιτείνοντας ότι «η Αντιπολίτευση μπορεί με άνεση να κάνει κριτική και να προτείνει ελεύθερα ότι επιθυμεί, ωστόσο την διαψεύδουν τα στοιχεία και η πραγματικότητα.
«Μέχρι τέλος του 2022 οι παρεμβάσεις μας που, είτε έγιναν, είτε είναι σε εξέλιξη προβλέπονται αθροιστικά στα 8,5 δις ευρώ. Από αυτές τα 3,2 δις επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Δεν μπορεί λοιπόν αυτά να τα λες ψίχουλα, γιατί η δική μας οικονομική πολιτική δεν ασκείται στο κενό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Οικονομικών.
Παράλληλα, επανέλαβε ότι σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελλάδα έδωσε τα διπλάσια χρήματα σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης και τους περισσότερος πόρους έναντι των άλλων χωρών.

Τι είπε ο Υπουργός Οικονομικών


«Δεν μπορεί να λέτε δώστε και άλλα, γιατί ουσιαστικά αυτό υπηρετεί ή την αύξηση του ελλείμματος της χώρας ή την επιβολή και άλλων φόρων. Εισηγείστε, λοιπόν, να αυξηθεί ο δανεισμός της χώρας, που αυτό σημαίνει και αυξημένους τόκους τους οποίους θα φθάνουν να πληρώνουν και οι επόμενες γενιές; Εμείς, επιλέξαμε πολιτικές στήριξης των πολιτών και αυτό το κάναμε με απόλυτη διαφάνεια. Δώσαμε το σύνολο των χρηματοδοτικών παρεμβάσεων μας για βοήθεια και στήριξη των πολιτών, στο πλαίσιο του υφιστάμενου δημοσιονομικού χώρου, και αν δημιουργηθεί περισσότερος σίγουρα θα επιστραφεί και αυτό στους πολίτες», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.
Μάλιστα εμφανίστηκε αισιόδοξος για τους ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας σημειώνοντας ότι «πιθανότατα η ελληνική κυβέρνηση να είναι πολύ συντηρητική στην πρόβλεψη της για ανάπτυξη στο 3,1%».
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, ο Υπουργός Οικονομικών έκανε λόγο για οβιδιακή αλλαγή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης τόσο για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά όσο και το Καζίνο στο Ελληνικό.
«Να θυμίσω ότι το καθεστώς ειδικής διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά μπήκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Παραλάβαμε ένα Ναυπηγείο με 700 ευρώ εκ παράνομες ενισχύσεις και καταδικαστικές αποφάσεις για την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με πρόστιμο 10 εκ ευρώ και 7,3 εκ ευρώ ανά εξάμηνο όσο δεν συμμορφωνόμασταν στην απόφαση που απαιτούσε ειδική εκκαθάριση. Εμάς προτεραιότητα μας ήταν η αναστροφή της πορείας των Ναυπηγείων που παραλάβαμε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Τόνισε, ακόμα, ότι «έγιναν δύο πλειοδοτικοί διαγωνισμοί με διαφανή διαδικασία και με βάσει το νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ, για να μην πληρώσει η χώρα τα 10εκ ευρώ».
«Τον πρώτο διαγωνισμό τον κρίναμε ότι δεν ήταν ικανοποιητικός και επιδιώξαμε δεύτερο. Το τίμημα αντανακλά την πραγματική κατάσταση που είναι ο Σκαραμαγκάς. Το τίμημα δεν το καθορίζει η κυβέρνηση, αλλά οι επενδυτές. Προφανώς και η κυβέρνηση θα ήθελε να είναι οκταπλάσιο. Προσπαθήσαμε να έχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα. Το καταφέραμε αφού προηγουμένως λύσαμε χρόνια προβλήματα για να μεγιστοποιήσουμε το τίμημα, όπως η πρόσβαση για παράδειγμα του Ναυπηγείου στη θάλασσα», υπογράμμισε.
Έμφαση έδωσε ο κ. Σταϊκούρας και στη διάταξη για τη δημιουργία Καζίνο στο Ελληνικό τονίζοντας ότι είναι μία σοβαρή επένδυση που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
«Έχουμε συνέχεια του κράτους. Αυτό που υλοποιήσαμε ήταν αυτό που προέκυπτε από το θεσμικό πλαίσιο του 2019 που βρήκαμε», σημείωσε.
Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, «υπάρχουν πολύ λίγες εκκρεμότητες που αφορούν τους κοινόχρηστους χώρους των τριών δήμων, οι οποίες θα γίνει προσπάθεια να λυθούν κατά τον βέλτιστο τρόπο.
Ο κ. Σταϊκούρας στάθηκε ιδιαίτερα και στη διάταξη για την παράταση μέχρι τέλη του 2022 του μειωμένου φόρου ΦΠΑ σε ειδικές κατηγορίες, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι, το μέτρο αυτό θα επιβαρύνει φέτος τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 250 εκ ευρώ.
«Τα 250 εκ ευρώ φέτος που δίνουμε είναι εκτός προϋπολογισμού. Αν πει κάποιος ότι δεν το θέλει το μέτρο αυτό κόψτε το, τότε έχουμε 250 εκ ευρώ. Θέλει κανείς το μέτρο αυτό να μην το εφαρμόσουμε; Ας το πει. Εδώ θέλουμε ξεκάθαρες θέσεις ότι δεν μπορεί να επιβαρύνουμε φέτος το δεύτερο εξάμηνο τον προϋπολογισμό, δεν θέλουμε αυτό το μέτρο. Να το πείτε όμως ξεκάθαρα», τόνισε.
Τέλος, αναφερόμενος στη διάταξη για το ειδικό καθεστώς φορολόγησης Ελλήνων του εξωτερικού ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι διευρύνεται η γκάμα αυτών που κάνουν χρήση των φορολογικών κινήτρων.

Ελευθεριάδου -  ΣΥΡΙΖΑ

Η γενική εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Σουλτάνα Ελευθεριάδου, κατηγόρησε την κυβέρνηση για «αντιθεσμική αντικοινοβουλευτική πρακτική και νομοθέτηση με φας τρακ διαδικασίες».
Όπως είπε, «ούτε μία πρόταση από τις δεκάδες που κατέθεσαν οι φορείς στη διαβούλευση δεν έγινε δεκτή».
Ειδικότερα, για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υποστήριξε ότι ο διαγωνισμός που έγινε δεν είχε κανένα αναπτυξιακό ή δεσμευτικό επενδυτικό πλαίσιο για τον επενδυτή που πλειοδότησε.
«Τα Ναυπηγεία της χώρας αποτελούν μείζονος σημασίας για το δημόσιο συμφέρον. Η διασφάλιση της λειτουργίας τους αφορά την εθνική άμυνα και ασφάλεια της χώρας. Εμείς θεωρούμε ότι το τίμημα σαφώς και έπρεπε να είναι υψηλότερο και ότι με τη διαγωνιστική διαδικασία που ακολουθήθηκε υπέστη βλάβη το δημόσιο συμφέρον και οι πιστωτές», είπε η κ. Ελευθεριάδου.
«Με το νομοσχέδιο ευνοείται μόνο ο ιδιώτης που πλειοδότησε. Δεν πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα απαλλοτρίωσης γιατί αυτό οδηγεί σε απώλεια χρημάτων για τους αρχικούς επενδυτές. Υπάρχει κίνδυνος επενδυτικής ασφάλειας και νομικών αντιπαραθέσεων», τόνισε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ.
«Κανένα ζήτημα των εργαζομένων δεν λύνει τόσο σε ότι αφορά την καταβολή των δεδουλευμένων και τις αποζημιώσεις τους όσο και την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας τους. Ο αγοραστής αγοράζει εν λειτουργία τα Ναυπηγεία με εξειδικευμένους εργαζόμενους με συλλογικές συμβάσεις αορίστου χρόνου. Ωστόσο υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες με τα χρωστούμενα προς τους εργαζόμενους να αγγίζουν τα 200 εκ ευρώ. Πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι θα είναι με αορίστου χρόνου συβάσεις. Μην επιλέξετε την ντροπιαστική εκποίηση σε βάρος των εργαζομένων», συμπλήρωσε.
Επιφυλάξεις εξέφρασε και για το Καζίνο στο Ελληνικό κάνοντας λόγο για ανάγκη αποσαφηνίσεων, ενώ τόνισε ότι δημιουργούνται μείζονα περιβαλλοντικά ζητήματα.
«Απαιτείτε πριν την προκήρυξη πρόωρων εκλογών τον Οκτώβριο, όπως έχετε οι ίδιοι ανακοινώσει, να σοβαρευτείτε και να σταματήσετε να νομοθετείτε μόνο για τα συμφέροντα των φίλων και των ημετέρων σας, προσχηματικά και χωρίς διαβούλευση», κατέληξε η κ. Ελευθεριάδου.

Τόνια Αντωνίου, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Η ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Τόνια Αντωνίου, ανέφερε ότι «το νομοσχέδιο είναι ένα ακόμα δείγμα της πρακτικής κακής νομοθέτησης της κυβέρνησης που συγχωνεύει τρία άσχετα μεταξύ τους ζητήματα για να κλείσουν, ενόψει εκλογών, άρον -άρον τις διάφορες εκκρεμότητες, χωρίς να κάνει ουσιαστική διαβούλευση».
Η κ. Αντωνίου υποστήριξε ότι οι διατάξεις για την αξιοποίηση και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προκαλούν σειρά σοβαρών ερωτημάτων, καθώς αποτελούν κομμάτι της εθνικής άμυνας και ασφάλειας της χώρας.
Όπως είπε, δεν αποσαφηνίζεται τι θα γίνει με τους εργαζόμενους που μέχρι σήμερα έβαλαν πλάτη και πρόσθεσε ότι «είναι κρίσιμο ζήτημα να συνεχίσουν να εργάζονται με σχέσεις αορίστου χρόνου».
«Το νομοσχέδιο είναι στην ουσία ένα σχέδιο για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των Ναυπηγείων μέσω έκδοσης προεδρικών διαταγμάτων και με ελάχιστες θέσεις εργασίας. Απαιτούμε να προβλέψετε κατηγορηματικά την πρόσληψη όλων των υφισταμένων εργαζομένων», τόνισε και πρόσθεσε.
Πρώτα πουλάτε τα περιουσιακά στοιχεία του σε χαμηλές τιμές και μετά επενδύεται. Πετάξατε την ευκαιρία να γίνει η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αποκλειστικά ελληνική στη βάση ενός σοβαρού σχεδίου, με ότι αυτό σημαίνει για την ελληνική οικονομία».
Αναφερόμενη στη διάταξη για το Καζίνο στο Ελληνικό, η κ. Αντωνίου σημείωσε ότι το κόμμα της, παρότι στήριξε την χορήγηση άδειας και τη σύμβαση αγοραπωλησίας, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει σοβαρές επιφυλάξεις για ορισμένα ζητήματα, όπως η αλλαγή του συντελεστή δόμησης και οι περιβαλλοντικοί όροι, και κατέληξε ότι η τελική στάση του θα εξαρτηθεί από τις απαντήσεις και αποσαφηνίσεις που θα δώσει η κυβέρνηση.

Νίκος Καραθανασόπουλος - ΚΚΕ

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του «θα καταψηφίσει επί αρχής του το νομοσχέδιο το οποίο αναδεικνύει ανάγλυφα σε ότι αφορά το Καζίνο στο Ελληνικό και το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, τον παρασιτικό χαρακτήρα οργάνωσης της οικονομίας».
«Με τη λειτουργία του Καζίνο αυτό που θέλετε είναι να κάνετε είναι να προσφέρετε θέαμα χωρίς άρτο. Και δεν είναι τυχαίο. Αυτό έκαναν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Εξυπηρέτηση των συμφερόντων της κοινοπραξίας για να προχωρήσει το έργο», ανέφερε.
Έντονη κριτική άσκησε και για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπογραμμίζοντας ότι οι επενδυτές είναι απαλλαγμένοι από το εργατικό βάρος, ενώ, ταυτόχρονα, τους διαγράφονται και όλα τα βάρη σε τράπεζες και εφορίες».
«Θα διαμορφωθεί στη περιοχή ένα νέο Λας Βέγκας. Με τη δαμόκλειο σπάθη της ΕΕ που απειλεί με την επιβολή προστίμων, προχωράτε στη δημιουργία ενός νέου Λας Βέγκας.
Η επόμενη μέρα είναι η μεγάλη εικόνα και είναι η υλοποίηση των νατοϊκών στρατηγικών επιλογών. Με το νομοσχέδιο ικανοποιούνται όλες οι απαιτήσεις του επενδυτή, ώστε να παραδοθεί καθαρή η εταιρία από το έμπειρο εργατικό δυναμικό και τα βάρη της. Δεν λέτε τίποτα για τους εργαζομένους και τις θέσεις εργασίας. Καμία τύχη για αυτούς. Καμία αναφορά για τη καταβολή των δεδουλευμένων τους, τις θέσεις εργασίας τους. Ούτε μία γραμμή τι θα γίνουν στη νέα κατάσταση», ανέφερε ο κ. Καραθανασόπουλος και κατέληξε:
«Η επένδυση εντάσσεται στις διατάξεις των ευεργετημάτων των αναπτυξιακών νόμων, άρα απαλλαγή όλων των βαρών στον επενδυτή. Αποδεικνύεται ότι το κέρδος δεν έχει πατρίδα. Το ΚΚΕ καταψηφίζει επί της αρχής».

Κωνσταντίνος Χήτας - Ελληνική Λύση

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνος Χήτας, υποστήριξε ότι «η σύμβαση για το Καζίνο στο Ελληνικό είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του επενδυτή», ενώ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ανέφερε ότι «οι διατάξεις για την επαναλειτουργία τους είναι ένα θεσμικό πλαίσιο γενικών νομιμοποιήσεων αυθαιρέτων».
«Εμείς δεν πιστεύουμε ότι τα καζίνο είναι ανάπτυξη αλλά ότι κλέβουν τον κόσμο», είπε.
Παράλληλα εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για τη πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που όπως είπε, «αγοράστηκαν ελεύθερα χωρίς υποχρεώσεις».
«Στο κλάδο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης δημιουργήθηκαν έντονα ανησυχητικά φαινόμενα. Αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ο κλάδος και στην ουσία βρίσκεται σε αδράνεια. Είναι αδιανόητο για την Ελλάδα να μην δραστηριοποιεί τα ελληνικά ναυπηγεία σε συνδυασμό με τα εξοπλιστικά μας προγράμματα και με τη συνδρομή των εφοπλιστών. Ανησυχούμε ειδικά για την πρόβλεψη περί διαιτησίας. Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι ενδέχεται να μην αφορά μόνο τη χρήση του ναυπηγείου. Αγοράστηκαν ελεύθερα υποχρεώσεων. Είμαστε επιφυλακτικοί», ανέφερε ο κ. Χήτας.

Κρίτων Αρσένης - ΜεΡΑ25

Ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, έκανε λόγο για λεηλασία της δημόσιας περιουσίας με διατάξεις όπως αυτές που αφορούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τη δημιουργία Καζίνο στο Ελληνικό.
«Τα ελληνικά ναυπηγεία πρέπει να περάσουν στον κρατικό έλεγχο», τόνισε, ενώ σημείωσε ότι η κυβέρνηση δείχνει ιδιαίτερη αδιαφορία στο να εξασφαλίσει μερίδιο για λογαριασμό της εγχώριας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
«Όχι να πριμοδοτείτε άλλες χώρες. Είναι διπλό το σκάνδαλο να υπογράφετε συμβάσεις για εξοπλιστικά χωρίς να εξασφαλίζετε την συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων», είπε ο κ. Αρσένης ενώ χαρακτήρισε «αστείο το κόστος που πουλήθηκε το ναυπηγείο».
«Δεν εξασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας. Αναμένεται να απολυθούν όλοι οι εργαζόμενοι χωρίς να τους καταβληθούν οι αποζημιώσεις και τα δεδουλευμένα τους που ξεπερνούν τα 200 εκ ευρώ», τόνισε και «με τροπολογία να εξασφαλιστούν οι θέσεις του συνόλου των εργαζομένων με συμβάσεις αορίστου χρόνου».
«Το ΜεΡΑ25 καταψηφίζει το νομοσχέδιο που είναι ξεκάθαρα υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων και σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος», κατέληξε ο κ. Αρσένης.

Γ Αμανατίδης - ΝΔ

Από την πλευρά του, ο γενικός εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Αμανατίδης, έκανε λόγο για στρατηγικής σημασίας επενδύσεις, με την αξιοποίηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία τόσο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά όσο και του Καζίνο στο Ελληνικό, που εξυπηρετούν το γενικότερο κοινωνικό συμφέρον.
«Καθίσταται επιτακτικός ο εκσυγχρονισμός των Ναυπηγείων και η διαμόρφωση πλαισίου καινοτόμων λύσεων, ώστε να ανταποκριθούν στις διεθνείς προκλήσεις.
Οι τροποποιήσεις γίνονται για να καλυφθούν κενά και να αποσαφηνιστούν χρόνια ζητήματα», ανέφερε ο κ. Αμανατίδης.
«Το νομοσχέδιο είναι εστιασμένο στο πολίτη, έχει κοινωνικό πρόσημο. Η κυβέρνηση με σταθερά βήματα και με τη δημοσιονομική ισορροπία που τηρεί απαρέγκλιτα, θεσμοθετηθεί προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και του δημοσίου συμφέροντος», κατέληξε ο κ. Αμανατίδης.

www.bankingnews.gr

 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης