«Το ποιοι λοιπόν διέλυσαν το ΚΕΚ Λάρισας, ενώ με την ανικανότητά τους, δεν μπόρεσε να επανέλθει είναι πασιφανές» τονίζει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομων σε απάντησή του προς τον Νίκο Παππά
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημοσίευσε απάντηση στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Παππά, που νωρίτερα το απόγευμα είχε εγκαλέσει την Κυβέρνηση ότι εγκαινιάζει κέντρο ελέγχου τραίνων που λειτουργούσε ήδη.
Σύμφωνα με το σχετικό Δελτίο Τύπου του Υπουργείου:
«Είναι πραγματικά θλιβερό, ότι μέχρι και σήμερα, ο κ. Παππάς δεν μπορεί να διακρίνει ότι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, που εχθές παραδόθηκε προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από το Σταθμαρχείο του σιδηροδρομικού Σταθμού της Λάρισας.
Για το μεν πρώτο, ο κ. Παππάς ισχυρίζεται ότι λειτουργούσε μέχρι την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στον τοπικό σταθμό της Ζάχαρης το 2019, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες τηλεγραφήματα του προσωπικού της κυκλοφορίας από το 2014 και μετά, που αναφέρουν τα συνεχόμενα και συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα λόγω βλαβών που εκδηλωνόταν σε καθημερινή βάση.
Πρακτικά, δεν ήταν κέντρο Τηλεδιοίκησης, αλλά κέντρο ασύρματης ραδιοεπικοινωνίας των μηχανοδηγών με τον Σταθμάρχη βάρδιας, στον οποίο εκφωνούσαν μόνο την θέση του συρμού, αφού από τις αναφορές βλαβών προκύπτει ότι κανένας τηλεχειρισμός δεν ήταν δυνατόν να εκτελεστεί.
Οι δε θέσεις των συρμών δεν είχαν απεικόνιση, αφού το σύνολο σχεδόν των κυκλωμάτων δεν λειτουργούσαν.
Άλλωστε, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε στην Τηλεδιοίκηση της Λάρισας αποτελεί το εξώδικο που είχε στείλει η ΠΕΠΕ το 2018.
Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο τα προβλήματα στην Τηλεδιοίκηση παραμένουν και επιδεινώνονται.
Στην Λάρισα από τον Νοέμβριο του 2022 είχε τεθεί σε λειτουργία – μαζί με άλλες 5 – η τοπική σηματοδότηση που τηλεχειριζόταν, από τον τοπικό πίνακα χειρισμών, τις ηλεκτροκίνητες αλλαγές, τα Φωτοσήματα και χάραζε διαδρομές ασφαλίζοντας την διαδρομή των συρμών και απεικονίζοντας την κίνηση, καθώς και τη θέση των συρμών.
Δηλαδή, αποτελούσε μία τοπική τηλεδιοίκηση.
Αυτό λοιπόν το τοπικό κέντρο λειτουργούσε. Κάτι το οποίο έχει διαπιστωθεί μάλιστα από τις δύο εκθέσεις των πραγματογνωμόνων, αλλά και τις καταγραφές που έχουν παραδοθεί στις Ανακριτικές Αρχές.
Το ποιοι λοιπόν διέλυσαν το ΚΕΚ Λάρισας, ενώ με την ανικανότητά τους, δεν μπόρεσε να επανέλθει είναι πασιφανές.
Όπως, επίσης, είναι αυταπόδεικτο το ποιοι είναι αυτοί που με μεθοδικότητα και προγραμματισμό ολοκληρώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα, αυτό που κάποιοι άλλοι δεν μπόρεσαν καν να το ξεκινήσουν από το 2015 μέχρι και τα μέσα του 2019.
Τέλος, φαίνεται ότι λέξεις όπως αλήθεια και σεβασμός είναι άγνωστες σε αυτούς που κάνουν τέτοιες δηλώσεις.»
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με το σχετικό Δελτίο Τύπου του Υπουργείου:
«Είναι πραγματικά θλιβερό, ότι μέχρι και σήμερα, ο κ. Παππάς δεν μπορεί να διακρίνει ότι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, που εχθές παραδόθηκε προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από το Σταθμαρχείο του σιδηροδρομικού Σταθμού της Λάρισας.
Για το μεν πρώτο, ο κ. Παππάς ισχυρίζεται ότι λειτουργούσε μέχρι την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στον τοπικό σταθμό της Ζάχαρης το 2019, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες τηλεγραφήματα του προσωπικού της κυκλοφορίας από το 2014 και μετά, που αναφέρουν τα συνεχόμενα και συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα λόγω βλαβών που εκδηλωνόταν σε καθημερινή βάση.
Πρακτικά, δεν ήταν κέντρο Τηλεδιοίκησης, αλλά κέντρο ασύρματης ραδιοεπικοινωνίας των μηχανοδηγών με τον Σταθμάρχη βάρδιας, στον οποίο εκφωνούσαν μόνο την θέση του συρμού, αφού από τις αναφορές βλαβών προκύπτει ότι κανένας τηλεχειρισμός δεν ήταν δυνατόν να εκτελεστεί.
Οι δε θέσεις των συρμών δεν είχαν απεικόνιση, αφού το σύνολο σχεδόν των κυκλωμάτων δεν λειτουργούσαν.
Άλλωστε, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε στην Τηλεδιοίκηση της Λάρισας αποτελεί το εξώδικο που είχε στείλει η ΠΕΠΕ το 2018.
Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο τα προβλήματα στην Τηλεδιοίκηση παραμένουν και επιδεινώνονται.
Στην Λάρισα από τον Νοέμβριο του 2022 είχε τεθεί σε λειτουργία – μαζί με άλλες 5 – η τοπική σηματοδότηση που τηλεχειριζόταν, από τον τοπικό πίνακα χειρισμών, τις ηλεκτροκίνητες αλλαγές, τα Φωτοσήματα και χάραζε διαδρομές ασφαλίζοντας την διαδρομή των συρμών και απεικονίζοντας την κίνηση, καθώς και τη θέση των συρμών.
Δηλαδή, αποτελούσε μία τοπική τηλεδιοίκηση.
Αυτό λοιπόν το τοπικό κέντρο λειτουργούσε. Κάτι το οποίο έχει διαπιστωθεί μάλιστα από τις δύο εκθέσεις των πραγματογνωμόνων, αλλά και τις καταγραφές που έχουν παραδοθεί στις Ανακριτικές Αρχές.
Το ποιοι λοιπόν διέλυσαν το ΚΕΚ Λάρισας, ενώ με την ανικανότητά τους, δεν μπόρεσε να επανέλθει είναι πασιφανές.
Όπως, επίσης, είναι αυταπόδεικτο το ποιοι είναι αυτοί που με μεθοδικότητα και προγραμματισμό ολοκληρώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα, αυτό που κάποιοι άλλοι δεν μπόρεσαν καν να το ξεκινήσουν από το 2015 μέχρι και τα μέσα του 2019.
Τέλος, φαίνεται ότι λέξεις όπως αλήθεια και σεβασμός είναι άγνωστες σε αυτούς που κάνουν τέτοιες δηλώσεις.»
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών