Πολιτική

Κασιδιάρης προς ΠΑΣΟΚ: Αντισυνταγματικές νομοθετήσεις του... ποδαριού - Διεκδικούμε επάξια τη διοίκηση της πρωτεύουσας

Κασιδιάρης προς ΠΑΣΟΚ: Αντισυνταγματικές νομοθετήσεις του... ποδαριού - Διεκδικούμε επάξια τη διοίκηση της πρωτεύουσας
Κασιδιάρης: Το ΠΑΣΟΚ αδυνατεί φαίνεται ακόμη και σήμερα να κατανοήσει, ότι οι πολιτικές λύσεις στα προβλήματα των πολιτών δεν δίνονται με αντισυνταγματικές νομοθετήσεις του ποδαριού

Την απάντησή του αναφορικά με την πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ με την οποία ζητά την απαγόρευση καθόδου του Ηλία Κασιδιάρη έδωσε ο ίδιος μέσω του πληρεξούσιου δικηγόρου του.
Όπως αναφέρει ο Ηλίας Κασιδιάρης μαζί με την παράταξή του διεκδικεί επάξια την διοίκηση της πρωτεύουσας καθώς τα ποσοστά τους είναι πολύ υψηλά γεγονός που όπως λέει ο ίδιος προκαλεί παροξυσμό στο ΠΑΣΟΚ.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του αναφέρει:

«Είναι εμφανές ότι η «βιομηχανία» φωτογραφικών νόμων καλά κρατεί.
Το ΠΑΣΟΚ αδυνατεί φαίνεται ακόμη και σήμερα να κατανοήσει, ότι οι πολιτικές λύσεις στα προβλήματα των πολιτών δεν δίνονται με αντισυνταγματικές νομοθετήσεις του ποδαριού, αλλά με ουσιαστικές παρεμβάσεις κατά την άσκηση διοίκησης σε κάθε γειτονιά, αφουγκραζόμενοι τις πραγματικές ανάγκες των Αθηναίων που ζητούν καλύτερη ποιότητα ζωής.
Τα ποσοστά της παράταξης μας στον Δήμο Αθηναίων είναι πολύ υψηλά, περνάμε στον δεύτερο γύρο και διεκδικούμε επάξια τη διοίκηση της πρωτεύουσας. 
Αυτό το γεγονός προκαλεί παροξυσμό στην άφαντη αυτοδιοικητική παράταξη του ΠΑΣΟΚ, ενός κόμματος που χρωστάει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και του οποίου τα στελέχη εμπλέκονται στα μεγαλύτερα σκάνδαλα της μεταπολίτευσης».

Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ 

Πρόταση νόμου για τον αποκλεισμό της καθόδου του Ηλία Κασιδιάρη στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου, κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ το πρωί της Δευτέρας 21/08.
Στόχος της κατατεθείσας πρότασης νόμου, όπως τονίζει το ΠΑΣΟΚ, «είναι η αποτροπή χρησιμοποίησης των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης από συνδυασμούς, που αποτελούν τον μανδύα μιας εγκληματικής οργάνωσης».
Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής υπογραμμίζει πως «βρίσκεται αταλάντευτα εδώ και χρόνια στην πρώτη γραμμή του αγώνα απέναντι σε εγκληματικές οργανώσεις, που κρύβονται κάτω από τον μανδύα της δήθεν πολιτικής δράσης. Η άμυνα της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου και των θεσμών αποτελεί όλα αυτά τα χρόνια τη μόνη μας πυξίδα, στηρίζοντας κάθε πρωτοβουλία που βρίσκεται σε αυτή την κατεύθυνση.
Σε αυτό το πνεύμα και με απόλυτη συνέπεια προς τη διαχρονική μας στάση ευθύνης, αναλαμβάνουμε σήμερα την πρωτοβουλία της κατάθεσης πρότασης νόμου για τον αποκλεισμό συνδυασμού των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών,  των οποίων ο υποψήφιος δήμαρχος ή περιφερειάρχης ή ο πραγματικός επικεφαλής έχει καταδικαστεί σε οποιονδήποτε βαθμό σε κάθειρξη για τα αδικήματα των Κεφαλαίων 1-6 του Δεύτερου Βιβλίου του Ποινικού Κώδικα, ή σε οποιαδήποτε ποινή για τα εγκλήματα του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα, που επισύρουν την ποινή της ισόβιας κάθειρξης.
Πρόκειται συνεπώς για μια μεταφορά στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης της λογικής, αλλά και της διατύπωσης του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου για τα πολιτικά κόμματα. Όπως εξάλλου στο μεταξύ έχει δεχθεί και το Δικαστήριο του Αρείου Πάγου (Α΄ Πολιτικό Τμήμα) στις δύο αποφάσεις του υπ’ αριθμόν 8/2023 και 95/2023,  ο εκλογικός νομοθέτης έχει το δικαίωμα, αλλά και την υποχρέωση να μην επιτρέπει τη χρήση των δικαιωμάτων εκλογικής συμμετοχής με σκοπό τη διάβρωση των φιλελεύθερων και δημοκρατικών θεσμών».
 «Στόχος της κατατεθείσας πρότασης νόμου είναι η αποτροπή χρησιμοποίησης των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης από συνδυασμούς, που αποτελούν τον μανδύα μιας εγκληματικής οργάνωσης. Ο στόχος αυτός ξεπερνά κατά πολύ τις κομματικές αντιπαραθέσεις και αφορά στον ίδιο τον πυρήνα της προστασίας των θεσμών και της δημοκρατίας γι’ αυτό και καλούμε όλα τα κόμματα του συνταγματικού τόξου να τη στηρίξουν. Ιδίως η Κυβέρνηση, η οποία παρακολουθεί για άλλη μια φορά αμέτοχη τις εξελίξεις, οφείλει να μας εξηγήσει ακολουθώντας ποια σκοπιμότητα κωφεύει ως προς την ανάγκη λήψης μιας τέτοιας νομοθετικής πρωτοβουλίας, τη στιγμή μάλιστα που είχε ψηφίσει την αντίστοιχη πρωτοβουλία σε επίπεδο εθνικών εκλογών και δεδομένου πως όσον αφορά στις Αρχές των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ο εκλογικός νομοθέτης έχει περιθώρια μεγαλύτερης διακριτικής ευχέρειας κατά τον καθορισμό των κωλυμάτων εκλογιμότητας σε σχέση με τις βουλευτικές εκλογές, κατά το άρθρο 102 §2 του Συντάγματος».
 «Οποιαδήποτε κυβερνητική στάση ανοχής απέναντι σε νεοναζιστικά εγκληματικά μορφώματα, που θέλουν να διαβρώσουν τους θεσμούς και τις διαδικασίες της τοπικής αυτοδιοίκησης συνιστά ανεπίτρεπτη, αλλά δυστυχώς όχι ανεξήγητη υποχώρηση και αποδεικνύει ότι για κάποιους η προστασία των δημοκρατικών θεσμών είναι à la carte, με αποκλειστικό γνώμονα τις εκάστοτε εκλογικές σκοπιμότητες», υπογραμμίζει το κόμμα.

Η υποψηφιότητα Κασιδιάρη για τον δήμο Αθηναίων

Την υποψηφιότητά του για τον δήμο Αθηναίων στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου 2023 έχει καταθέσει ο Ηλίας Κασιδιάρης.
Ο πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής κατεβαίνει στις εκλογές με τον συνδυασμό Ελεύθεροι Αθηναίοι και στόχος του, είναι να περάσει στον δεύτερο γύρο και στη συνέχεια να αναλάβει τη διοίκηση του δήμου.
«Οι υποψηφιότητες κατατίθενται ήδη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Εσωτερικών και στις αρχές Σεπτεμβρίου θα λάβει χώρα η επίσημη παρουσίαση των ψηφοδελτίων μας.
Οι παραπλανητικοί τίτλοι, τα ψευδή δημοσιεύματα και η πολεμική ολόκληρου του συστήματος δεν μας πτοούν, αλλά μας συσπειρώνουν.
Στόχος της παράταξής μας να περάσουμε στο δεύτερο γύρο και στη συνέχεια να αναλάβουμε τη διοίκηση του Δήμου Αθηναίων», επισήμανε η δημοτική παράταξη «Ελεύθεροι Αθηναίοι», σχολιάζοντας στις 19/8 σχετικά δημοσιεύματα, τα οποία χαρακτήρισε παραπλανητικά.

Ακολουθεί η πρόταση νόμου της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

«Αποκλεισμός εκλογιμότητας συνδυασμών στις εκλογές για την ανάδειξη Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών»

Αιτιολογική Έκθεση

Όπως έχει δεχθεί και το Δικαστήριο του Αρείου Πάγου Α Πολιτικό Τμήμα στις δύο βαρυσήμαντες αποφάσεις του υπ’ αριθμόν 8/2023 και 95/2023, ο εκλογικός νομοθέτης έχει το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να μην επιτρέπει τη χρήση των δικαιωμάτων εκλογικής συμμετοχής με σκοπό τη διάβρωση των φιλελεύθερων και δημοκρατικών θεσμών. Η συνταγματική αυτή επιταγή για την αυτοπροστασία της δημοκρατίας δεν ισχύει μόνο στο επίπεδο της εθνικής πολιτικής αντιπροσώπευσης δια μέσου των βουλευτικών εκλογών, αλλά και στο επίπεδο της τοπικής πολιτικής αντιπροσώπευσης δια μέσου των εκλογών για την ανάδειξη των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών, δεδομένου ότι οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αποτελούν αρθρώσεις της δημοκρατικής μορφής του Κράτους κατά την έννοια του 1§1 Συντ.
Μάλιστα, ειδικώς όσον αφορά τις Αρχές των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ο εκλογικός νομοθέτης έχει περιθώρια μεγαλύτερης διακριτικής ευχέρειας κατά τον καθορισμό των κωλυμάτων εκλογιμότητας ή των προϋποθέσεων αποκλεισμού εκλογιμότητας καθώς και των ασυμβίβαστων, σε σχέση με τις βουλευτικές εκλογές, αφού το άρθρο 102 §2 Συντ. που ρυθμίζει τα σχετικά με την εκλογή των Αρχών των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης συνοδεύεται από επιφύλαξη νόμου («όπως νόμος ορίζει»), στην οποία τίθεται ως εγγυητικός όρος ο σεβασμός των αρχών της καθολικότητας και της μυστικότητας της ψηφοφορίας, ενώ η σχέση μεταξύ ενεργητικού και παθητικού εκλογικού δικαιώματος κατά τα άρθρα 51§3 και 55§1 Συντ., καθώς και τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα των Βουλευτών (άρθρα 55 έως 57 Συντ.), μπορούν να ρυθμιστούν διαφορετικά στην περίπτωση των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών. Στο πλαίσιο αυτό ο εκλογικός νομοθέτης μπορεί να θεσπίσει αποκλεισμό εκλογιμότητας ορισμένων συνδυασμών υποψηφίων στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, όπως το έχει ήδη πράξει για τις βουλευτικές εκλογές, για λόγους προστασίας του δημοκρατικού πολιτεύματος, στη συγκεκριμένη δε περίπτωση και για λόγους προστασίας του κύρους των Αρχών των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, εάν ο υποψήφιος δήμαρχος ή περιφερειάρχης των συνδυασμών αυτών ή ο πραγματικός επικεφαλής τους έχει καταδικασθεί για εγκλήματα με ιδιαίτερη πολιτική απαξία.

Αθήνα, 21 Αυγούστου 2023

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

«Αποκλεισμός εκλογιμότητας συνδυασμών στις εκλογές για την ανάδειξη Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών»

Άρθρο 1

Τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 15§8 του ν. 4804/2021

Στο άρθρο 15§8 του ν. 4804/2021 προστίθεται νέα παράγραφος 15§8Α που έχει ως εξής: 15§8Α «Δεν επιτρέπεται δήλωση συνδυασμών των οποίων ο υποψήφιος δήμαρχος ή ο πραγματικός επικεφαλής τους έχει καταδικασθεί σε οποιονδήποτε βαθμό σε κάθειρξη για τα αδικήματα των Κεφαλαίων 1-6 του Δεύτερου Βιβλίου του Ποινικού Κώδικα, ή σε οποιαδήποτε ποινή για τα εγκλήματα του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα που επισύρουν την ποινή της ισόβιας κάθειρξης. Η αποστέρηση του δικαιώματος κατάρτισης συνδυασμών ισχύει για τη χρονική διάρκεια της επιβληθείσας ποινής και υπολογίζεται από την επόμενη της ημέρας της καταδικαστικής απόφασης. Στο πλαίσιο του παρόντος άρθρου ως πραγματικός επικεφαλής του συνδυασμού νοείται πρόσωπο άλλο από εκείνο του υποψήφιου δημάρχου και το οποίο με συγκεκριμένες πράξεις του εμφανίζεται να ασκεί τη διοίκηση του συνδυασμού ή να έχει τοποθετήσει εικονικό επικεφαλής του ως υποψήφιο δήμαρχο ή να έχει ηγετικό πολιτικό ρόλο προς το εκλογικό σώμα».

Το άρθρο 15§8 του ν. 4804/2021 αναριθμείται σε 15§8Β και παραμένει ως έχει.

Άρθρο 2

Τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 15§11 του ν.4804/2021

Στο άρθρο 15§11 του ν.4804/2021 προστίθεται νέα περίπτωση θ) που έχει ως εξής:

θ) «αν ο υποψήφιος δήμαρχος του συνδυασμού ή ο πραγματικός επικεφαλής του έχει καταδικασθεί σε κάθειρξη ή ισόβια κάθειρξη για τα αδικήματα που αναφέρονται στο άρθρο 15§8Α του παρόντος νόμου, η συνδρομή του κωλύματος εκλογιμότητας των ανωτέρω συνδυασμών ελέγχεται αυτεπαγγέλτως από το αρμόδιο δικαστήριο, το οποίο λαμβάνει ή δύναται να ζητεί τεκμηρίωση από τις κατά περίπτωση αρμόδιες δικαστικές ή άλλες αρχές. Προς υποβοήθηση της κρίσης τους, έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν υπόμνημα με στοιχεία τεκμηρίωσης, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας του άρθρου 17§1 του παρόντος νόμου, οι επικεφαλής υποψήφιοι δήμαρχοι ή νόμιμοι πληρεξούσιοι τους, των συνδυασμών που έχουν καταθέσει δήλωση στην οικεία εκλογική περιφέρεια. Σε περίπτωση αυτεπαγγέλτου ελέγχου ή υποβολής υπομνημάτων το αρμόδιο δικαστήριο καλεί τον ελεγχόμενο συνδυασμό να λάβει γνώση και να υποβάλει υπόμνημα με τις απόψεις του».

Άρθρο 3

Τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 52§8 του ν. 4804/2021

Η διάταξη του άρθρου 52§8 του ν. 4804/2021 τροποποιείται ως εξής: «Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλόγως οι παράγραφοι 8Α και 8Β έως και 11 συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης θ) του άρθρου 15 του παρόντος νόμου.

Άρθρο 4

Έναρξη Ισχύος

Οι διατάξεις των προηγούμενων άρθρων ισχύουν από την δημοσίευση του νόμου αυτού».

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης