Οι πρώτες άδειες για τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα δοθούν από το 2025, αλλά θα έχουμε νομίζω ειδήσεις πολύ γρήγορα, ανέφερε η Υφυπουργός
Για το λεγόμενο νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια άλλα και για τη μεγάλη σημασία της επαγγελματικής εκπαίδευσης μίλησε η υφυπουργός Παιδείας, Ιωάννα Λυτρίβη σε εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης.
Η υφυπουργός Παιδείας σχολιάζοντας το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια και τις αντιδράσεις των κομμάτων ανέφερε ότι «πρώτον, για το θέμα της συνταγματικότητας κτλ. υπάρχουν προφανώς αρμόδιοι να μιλήσουν γι’ αυτό. Έχουν ήδη μιλήσει, έχουν τοποθετηθεί.
Μπορώ φυσικά να τοποθετηθώ και εγώ, όμως θέλω να πω ότι η συζήτηση είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση και εγώ θέλω να πάω στην ουσία. Αυτή τη στιγμή εμείς λέμε δεν μιλάμε για ίδρυση, μιλάμε για λειτουργία, εγκατάσταση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων.
Στη χώρα μας υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη φιλοσοφία την οποία υπηρετούμε και την οποία και με αυτό το νομοσχέδιο κάνουμε πράξη, που είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων και η ενίσχυση της χώρας ως περιφερειακού κέντρου εκπαίδευσης και έρευνας.
Στο νομοσχέδιο αυτό και έχει αδικηθεί πάρα πολύ η συντριπτική πλειονότητα των άρθρων είναι στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των δημόσιων πανεπιστημίων. Τα λίγα άρθρα που αναφέρονται στην εγκατάσταση και λειτουργία των ξένων παραρτημάτων στην Ελλάδα είναι ακριβώς, στην ίδια αυτή λογική της εξωστρέφειας, στην ίδια λογική της διεθνοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης.
Ξέρετε, μένουμε πίσω, δηλαδή, συμβαίνει, αυτό είναι και θέμα από κάποια στιγμή έπειτα φιλοσοφίας του πώς βλέπουμε τη ζωή».
Η κα Λυτρίβη τονίζει πως πρέπει να πρωτοπορήσουμε σαν χώρα: «Υπάρχουν δύο επιλογές, ή κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και επιμένουμε να μένουμε έτσι φοβικά στη γωνία μας και να κοιτάμε τους άλλους να τρέχουν ή μπαίνουμε κι εμείς μέσα σε αυτή την αρένα. Τρέχουμε γιατί μπορούμε να τρέξουμε. Τα πανεπιστήμια μας είναι πολύ δυνατά. Γιατί λοιπόν να μην μπούμε μέσα σε αυτό; Γιατί να μη γίνουμε πρωτοπόροι;
Πάμε στο εξωτερικό και βλέπουμε λαμπρά μυαλά. Οι απόδημοι Έλληνες που λέμε διαπρέπουν στο εξωτερικό. Γιατί όχι εδώ;
Και γιατί δηλαδή εμείς να μη θέσουμε όρους και κανόνες και να αφήνουμε τα πράγματα να κυλούν, να πηγαίνουν αυθαίρετα και να μην έχουμε λόγο σε αυτά;»
Για το αν υπάρχουν εγγυήσεις και προϋποθέσεις σε αυτό τον νόμο που θα ψηφιστεί σε λίγες μέρες η υφυπουργός Παιδείας απαντά ότι « αρχικά να πούμε ότι αυτή η διαδικασία έχει τα πιο αυστηρά κριτήρια λειτουργίας και εγκατάστασης ιδρυμάτων που υπάρχουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και όπως έχει τονίσει πολλές φορές και ο υπουργός, καλούμε την αντιπολίτευση να αναζητήσει τα αντίστοιχα κριτήρια σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση για να δει αν υπάρχουν πιο αυστηρά και δεν υπάρχουν πιο αυστηρά.
Γι’ αυτό είμαστε τόσο απόλυτοι σε αυτό, τόσο αυστηρά που κάποιοι μας κατηγορούν ακριβώς για την αυστηρότητα αυτών των κριτηρίων. Όμως εμείς θέλουμε να υπάρχουν όλες οι εγγυήσεις ποιότητας, γιατί αυτό έχει σημασία στο τέλος. Να δίνουμε στις νέες και στους νέους μας ποιοτική εκπαίδευση, ποιοτικές διαδρομές εκπαίδευσης και πολλές εναλλακτικές.
Να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες, γιατί νομίζω ότι αυτό έχει τη μεγαλύτερη σημασία».
Οι πρώτες άδειες για τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα δοθούν από το 2025, αλλά θα έχουμε νομίζω ειδήσεις πολύ γρήγορα, ανέφερε η κα Λυτρίβη.
Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση βοηθούν στην μείωση της ανεργίας
Για την επαγγελματική εκπαίδευση και την αγορά εργασίας η υφυπουργός αναφέρει «εμείς το πιο καινοτόμο που κάναμε αυτή τη στιγμή, γιατί το εγχείρημα και η προσπάθεια ξεκίνησε από το 2020 με τον νόμο πλαίσιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και αυτό που κάναμε έτσι τώρα, προσθέτοντας και δίνοντας ένα παραπάνω, είναι ότι ενοποιήσουμε όλες τις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης κάτω από ένα κέντρο.
Δομές επιπέδου 3 μεταγυμνασιακό, δομές επιπέδου 4 που είναι το επαγγελματικό Λύκειο και επιπέδου 5 που είναι το ΙΕΚ πλέον λέγεται ΣΑΕΚ και δίπλα σε αυτά και αυτό είναι το καινούργιο, βάλαμε ένα γραφείο σταδιοδρομίας.
Στην πραγματικότητα, εμείς την προσπάθειά μας να συνομιλήσει το εκπαιδευτικό σύστημα με την αγορά εργασίας, τα σχηματοποιήσαμε κάτω από αυτό το κέντρο, στο οποίο έχουμε τις δομές εκπαίδευσης από τη μια, το γραφείο σταδιοδρομίας από την άλλη, το οποίο είναι ο δίαυλος επικοινωνίας με την αγορά εργασίας.
Εκεί δηλαδή θα έρχονται, θα αναρτούν θέσεις εργασίας, θέσεις πρακτικής άσκησης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Αυτό θα λειτουργήσει σε βάθος τετραετίας. Θα λειτουργήσουν 60 τέτοια. Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα έχουμε το πρώτο campus».
www.bankingnews.gr
Η υφυπουργός Παιδείας σχολιάζοντας το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια και τις αντιδράσεις των κομμάτων ανέφερε ότι «πρώτον, για το θέμα της συνταγματικότητας κτλ. υπάρχουν προφανώς αρμόδιοι να μιλήσουν γι’ αυτό. Έχουν ήδη μιλήσει, έχουν τοποθετηθεί.
Μπορώ φυσικά να τοποθετηθώ και εγώ, όμως θέλω να πω ότι η συζήτηση είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση και εγώ θέλω να πάω στην ουσία. Αυτή τη στιγμή εμείς λέμε δεν μιλάμε για ίδρυση, μιλάμε για λειτουργία, εγκατάσταση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων.
Στη χώρα μας υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη φιλοσοφία την οποία υπηρετούμε και την οποία και με αυτό το νομοσχέδιο κάνουμε πράξη, που είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων και η ενίσχυση της χώρας ως περιφερειακού κέντρου εκπαίδευσης και έρευνας.
Στο νομοσχέδιο αυτό και έχει αδικηθεί πάρα πολύ η συντριπτική πλειονότητα των άρθρων είναι στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των δημόσιων πανεπιστημίων. Τα λίγα άρθρα που αναφέρονται στην εγκατάσταση και λειτουργία των ξένων παραρτημάτων στην Ελλάδα είναι ακριβώς, στην ίδια αυτή λογική της εξωστρέφειας, στην ίδια λογική της διεθνοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης.
Ξέρετε, μένουμε πίσω, δηλαδή, συμβαίνει, αυτό είναι και θέμα από κάποια στιγμή έπειτα φιλοσοφίας του πώς βλέπουμε τη ζωή».
Η κα Λυτρίβη τονίζει πως πρέπει να πρωτοπορήσουμε σαν χώρα: «Υπάρχουν δύο επιλογές, ή κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και επιμένουμε να μένουμε έτσι φοβικά στη γωνία μας και να κοιτάμε τους άλλους να τρέχουν ή μπαίνουμε κι εμείς μέσα σε αυτή την αρένα. Τρέχουμε γιατί μπορούμε να τρέξουμε. Τα πανεπιστήμια μας είναι πολύ δυνατά. Γιατί λοιπόν να μην μπούμε μέσα σε αυτό; Γιατί να μη γίνουμε πρωτοπόροι;
Πάμε στο εξωτερικό και βλέπουμε λαμπρά μυαλά. Οι απόδημοι Έλληνες που λέμε διαπρέπουν στο εξωτερικό. Γιατί όχι εδώ;
Και γιατί δηλαδή εμείς να μη θέσουμε όρους και κανόνες και να αφήνουμε τα πράγματα να κυλούν, να πηγαίνουν αυθαίρετα και να μην έχουμε λόγο σε αυτά;»
Για το αν υπάρχουν εγγυήσεις και προϋποθέσεις σε αυτό τον νόμο που θα ψηφιστεί σε λίγες μέρες η υφυπουργός Παιδείας απαντά ότι « αρχικά να πούμε ότι αυτή η διαδικασία έχει τα πιο αυστηρά κριτήρια λειτουργίας και εγκατάστασης ιδρυμάτων που υπάρχουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και όπως έχει τονίσει πολλές φορές και ο υπουργός, καλούμε την αντιπολίτευση να αναζητήσει τα αντίστοιχα κριτήρια σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση για να δει αν υπάρχουν πιο αυστηρά και δεν υπάρχουν πιο αυστηρά.
Γι’ αυτό είμαστε τόσο απόλυτοι σε αυτό, τόσο αυστηρά που κάποιοι μας κατηγορούν ακριβώς για την αυστηρότητα αυτών των κριτηρίων. Όμως εμείς θέλουμε να υπάρχουν όλες οι εγγυήσεις ποιότητας, γιατί αυτό έχει σημασία στο τέλος. Να δίνουμε στις νέες και στους νέους μας ποιοτική εκπαίδευση, ποιοτικές διαδρομές εκπαίδευσης και πολλές εναλλακτικές.
Να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες, γιατί νομίζω ότι αυτό έχει τη μεγαλύτερη σημασία».
Οι πρώτες άδειες για τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα δοθούν από το 2025, αλλά θα έχουμε νομίζω ειδήσεις πολύ γρήγορα, ανέφερε η κα Λυτρίβη.
Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση βοηθούν στην μείωση της ανεργίας
Για την επαγγελματική εκπαίδευση και την αγορά εργασίας η υφυπουργός αναφέρει «εμείς το πιο καινοτόμο που κάναμε αυτή τη στιγμή, γιατί το εγχείρημα και η προσπάθεια ξεκίνησε από το 2020 με τον νόμο πλαίσιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και αυτό που κάναμε έτσι τώρα, προσθέτοντας και δίνοντας ένα παραπάνω, είναι ότι ενοποιήσουμε όλες τις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης κάτω από ένα κέντρο.
Δομές επιπέδου 3 μεταγυμνασιακό, δομές επιπέδου 4 που είναι το επαγγελματικό Λύκειο και επιπέδου 5 που είναι το ΙΕΚ πλέον λέγεται ΣΑΕΚ και δίπλα σε αυτά και αυτό είναι το καινούργιο, βάλαμε ένα γραφείο σταδιοδρομίας.
Στην πραγματικότητα, εμείς την προσπάθειά μας να συνομιλήσει το εκπαιδευτικό σύστημα με την αγορά εργασίας, τα σχηματοποιήσαμε κάτω από αυτό το κέντρο, στο οποίο έχουμε τις δομές εκπαίδευσης από τη μια, το γραφείο σταδιοδρομίας από την άλλη, το οποίο είναι ο δίαυλος επικοινωνίας με την αγορά εργασίας.
Εκεί δηλαδή θα έρχονται, θα αναρτούν θέσεις εργασίας, θέσεις πρακτικής άσκησης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Αυτό θα λειτουργήσει σε βάθος τετραετίας. Θα λειτουργήσουν 60 τέτοια. Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα έχουμε το πρώτο campus».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών