Πολιτική

Προ των πυλών ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας - Προς ψήφιση στη Βουλή έως τέλος Σεπτεμβρίου, τι θα προβλέπει

Προ των πυλών ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας - Προς ψήφιση στη Βουλή έως τέλος Σεπτεμβρίου, τι θα προβλέπει
Μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό από 50 σε 30 χλμ./ώρα και έξω από τα σχολεία στα 20 χλμ./ώρα
Μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που θα προβλέπει αυστηρές ποινές για τους οδηγούς που παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, μιλούν στο κινητό, δεν φορούν ζώνη ή κράνος.
Μεταξύ των αλλαγών που θα προωθηθούν είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό από 50 σε 30 χλμ./ώρα και έξω από τα σχολεία στα 20 χλμ./ώρα.
Ακόμη, οι ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπως οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, μη χρήση κράνους, θα κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους, ενώ οι επαναλαμβανόμενοι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης μέχρι και για 5 έτη, φυλάκιση, αλλά και πρόστιμα που μπορεί να φτάνουν έως 10.000 ευρώ.
Η βασική φιλοσοφία του νέου Κ.Ο.Κ ,σύμφωνα με πηγές είναι, "στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους".
Επιπλέον, θα αλλάξει ο τρόπος στάθμευσης των μοτοσικλετών, καθώς πλέον θα επιτρέπεται να σταθμεύουν μόνο κάθετα στο οδόστρωμα (όχι παράλληλα με το πεζοδρόμιο), με στόχο να εξοικονομούνται θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα.

Τα 6 σημεία - κλειδιά

Μάλιστα, τα 6 κύρια σημεία στον νέο Κ.Ο.Κ είναι:
-υψηλή τιμωρία για παράβαση ερυθρού σηματοδότη, μη χρήση κράνους, μη χρήση ζώνης, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, χρήση κινητού κατά την οδήγηση
-υποχρεωτική χρήση του κράνους για τις μοτοσικλέτες και αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες
-μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες.
-διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και τους κανόνες ασφαλείας.
Δίνεται έμφαση στη διήθηση (διέλευση ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα), της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα είναι ένα κρίσιμο σημείο και προωθείται η χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.
- αντικοινωνική συμπεριφορά - υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.
-απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών

Οι 3 κατηγορίες παραβάσεων

Οι παραβάσεις θα διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:
-Ε1: Οι παραβάσεις, χαμηλής επικινδυνότητας, για τις οποίες θα προβλέπεται πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως 10 ημέρες. Πρόκειται για παραβάσεις που μπορεί να είναι τυπικές, όπως η έλλειψη των εγγράφων που υποχρεούται να φέρει μαζί του ο οδηγός ή η αντικανονική στάθμευση.
-Ε2: Οι παραβάσεις μεσαίας επικινδυνότητας, για τις οποίες το πρόστιμο θα φτάνει στα 150 ευρώ και θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 20 ημέρες.
-Ε3: Στις υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του STOP και του ερυθρού σηματοδότη, αλλά και την αντικοινωνική οδήγηση, οι ποινές θα είναι αυστηρότατες.
Σε περίπτωση που ο οδηγός υποτροπιάσει, οι ποινές θα πολλαπλασιάζονται, ενώ εάν υποτροπιάσει για τρίτη φορά σε διάστημα 5 ετών, τότε θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για μια 5ετία και ο παραβάτης θα υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της.

 www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης