Στον απόηχο μίας χρονιάς που η «γηραιά κυρία» έχασε το πρωτάθλημα και βρέθηκε στο στόχαστρο για την European Super League, ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε έρχεται στο Τορίνο για να βάλει σε μία τάξη τα πράγματα.
Το καλοκαίρι είναι ήδη «καυτό» για τη Γιουβέντους, με τον Πίρλο να αποτελεί παρελθόν και τον Μάσιμο Αλέγκρι να επιστρέφει για την δεύτερη του θητεία, ωστόσο οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί. Ο Φάμπιο Παρατίτσι αποσύρθηκε από τον ρόλο του ως διευθύνον σύμβουλος, συνέπεια όσων συνέβησαν μέσα στην χρονιά. Όπως έγινε γνωστό τα τελευταία 24ωρα, ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε προορίζεται για τη θέση του CEO στους Τορινέζους. Ο Ιταλός δεν είναι... άγνωστος, καθώς κουβαλάει «βαρύ» όνομα, τόσο στον όμιλο της Γιουβέντους, όσο και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις της οικογένειας Ανιέλι.
Η ανέλιξη σε Philip Morris – Marlboro και η σχέση με την οικογένεια Ανιέλι
Ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε γεννήθηκε στις 7 Μαρτίου του 1957 στην Μπρέσια της Ιταλίας, το υπόβαθρο έχει να κάνει με το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις, κάτι που τον οδήγησε στην «Philip Morris International». Το 1997 ανέλαβε χρέη αντιπροέδρου της «Marlboro Global Communication» και έπειτα διευθυντής της «Consumer Channel Strategy and Event Manager», στις ευρωπαϊκές θυγατρικές της εταιρείας.
Ήταν εκείνη την περίοδο της ζωής του όταν είχε και την πρώτη του επαφή με τον Αντρέα Ανιέλι, δισέγγονο του ιδρυτή της Fiat, Τζιοβάνι Ανιέλι και ανιψιός του Τζιάνι Ανιέλι. Ο νεαρός τότε Αντρέα έκανε τα πρώτα του βήματα, με τους δύο άντρες να χτίζουν μία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ τους, όπως και με τον ξάδερφο του Τζον Έλκαν, διαδόχου της «αυτοκρατορίας» της οικογένειας Ανιέλι και μετέπειτα διευθύνων σύμβουλος των Stellantis, Exor και Scuderia Ferrari.
Η είσοδος στον κόσμο της Formula 1 και η Ferrari
Σε μία σειρά μεγάλων αλλαγών στη Ferrari, η οποία είχε ξεκινήσει από το 2010 και τον διορισμό του Έλκαν ως διευθυντή της Fiat αντί του Λούκα Ντι Μοντετζέμολο, στις 10 Σεπτεμβρίου του 2014 ο τελευταίος αποσύρθηκε από την θέση του ως προέδρου της Ferrari. Ο λόγος ήταν η όλο και αυξανόμενη κόντρα του ίδιου με τον διευθύνων σύμβουλο της Fiat Chrysler και διαδόχου του στο «τιμόνι» της ομάδας, Σέρτζιο Μαρκιόνε. Εκείνη την περίοδο ο Αριβαμπένε βρισκόταν στην επιτροπή της Formula 1, εκπροσωπώντας τους χορηγούς των ομάδων, θέση την οποία κατείχε από το 2010.
Έπειτα από εισήγηση του Μαρκιόνε, ο Αριβαμπένε έγινε διευθυντής του αθλητικού τμήματος της Scuderia το 2014, αναλαμβάνοντας στις 23 Νοεμβρίου του 2014 την θέση του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας, αντικαθιστώντας τον Μάρκο Ματιάτσι. Όπως τόνισε ο νέος πρόεδρος της ιταλικής ομάδας, αυτή η επιλογή έγινε με βάση «τις γνώσεις του όχι μόνο για τη Ferrari, αλλά και για τους μηχανισμούς διακυβέρνησης και τις ανάγκες του αθλήματος».
Επί Αριβαμπένε η ιταλική ομάδα δεν γνώρισε και τις καλύτερες της μέρες, καθώς δεν μπόρεσε να διεκδικήσει κάποιο πρωτάθλημα, παρά την άφιξη του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ, το 2014. Παρά την αδυναμία του ίδιου να οδηγήσει την Ferrari στον πρώτο της τίτλο στο πρωτάθλημα των οδηγών από το 2007, αυτό που τον χαρακτήριζε ήταν ο τρόπος με τον οποίο έτρεχε την ομάδα. Το παρατσούκλι που του είχαν βγάλει ήταν «Iron Mauri», περιγράφοντας έτσι με μόλις δύο λέξεις τον χαρακτήρα του. Τελικά αποχώρησε από την Scuderia στις 7 Ιανουαρίου του 2019, με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Ματία Μπινότο, να αναλαμβάνει την θέση του ενόψει της νέας σεζόν.
Το αθλητικό υπόβαθρο και η σχέση με την Γιουβέντους
Έπειτα και από την απομάκρυνση του από την Ferrari και τη Formula 1, ο Αριβαμπένε είχε μείνει χωρίς δουλειά, διατηρώντας ωστόσο ενεργό ρόλο στην Γιουβέντους από το 2012. Ο 64χρονος αποτελούσε ανεξάρτητο μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ομάδας, ενώ σχεδόν μία δεκαετία αργότερα ήταν έτοιμος για τη μεγάλη «προαγωγή». Μιλάμε άλλωστε για έναν άνθρωπο που έχει ιδιαίτερη σχέση τόσο με τη διοίκηση του συλλόγου, όσο και με την ίδια την ομάδα.
Όπως αποκάλυψε και ο ίδιος το 2019, από μικρός ήταν φανατικός οπαδός της Γιουβέντους και «σαν παιδί έπαιζα ποδόσφαιρο σε χωμάτινα γήπεδα κοντά στο Μομπιάνο και το έκανα με τη φανέλα της Γιουβέντους». Το υπόβαθρο του περιλαμβάνει και συμμετοχή σε πληθώρα αθλημάτων όταν ήταν νεότερος, όπως το American Football, το τένις, το σκι, ακόμα και ο στίβος. Μάλιστα το 1987 συμμετείχε ως συνοδηγός στον αγώνα του Paris – Dakar με μία Mercedes G-Class, τερματίζοντας στην 6η θέση.
Το μόνο που μένει για να ξεκινήσει η εποχή Αριβαμπένε στη «γηραιά κυρία» είναι η επίσημη ανακοίνωση του συλλόγου, με τον Ιταλό να δουλεύει στενά με τον αθλητικό συντονιστή της ομάδας, Φεντερίκο Τσερουμπίνι. Το έργο του 64χρονου δεν θα είναι εύκολο, ωστόσο ο ίδιος είναι συνηθισμένος στις υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες, έχοντας ως μοναδικό στόχο την επιστροφή του ιταλικού ποδοσφαίρου στην κορυφή.
Μάριος Αγγελέτος
Σχόλια αναγνωστών