Μια «τρελή» ιδέα της εποχής και ένα παιχνίδι που κυκλοφορούσε ήδη εδώ και μια δεκαετία… γέννησαν το πρώτο επίσημο event του ηλεκτρονικού αθλητισμού.
Η βιομηχανία των eSports, επηρεασμένη και από τον σύγχρονο τρόπο ζωής που έχει επιβάλει η τεχνολογική ανάπτυξη, συνεχίζει να ακμάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Χιλιάδες νεαροί παίκτες κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα καταφέρνοντας μέσω του gaming να χτίσουν αμύθητες περιουσίες, παράλληλα, όλο και περισσότερες εταιρείες-κολοσσοί συνεχίζουν να επενδύουν σε ένα… εναλλακτικό είδος αθλητισμού που είναι αγαπητό από εκατομμύρια θαυμαστές σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μέχρι να φτάσουμε όμως στον σημερινό χορό δισεκατομμυρίων και των πολυάριθμων υποστηρικτών, την αρχή φρόντισε να κάνει το Spacewar στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ το 1972.
Το Intergalactic Spacewar Olympics -όπως ονομάστηκε- θεωρείται το πρώτο επίσημο καταγεγραμμένο eSport τουρνουά. Όπως γίνεται αντιληπτό τα τεχνολογικά μέσα της εποχής ήταν ακόμα σε ένα σχετικά πρώιμο στάδιο, ωστόσο, ακόμα και έτσι, είχαν ήδη αρχίσει να δημιουργούν το πρώτο fan base τους που αποτελούνταν κυρίως από παιδιά νεαρής ηλικίας.
Όσον αφορά το Spacewar, πρόκειται για παιχνίδι που δημιούργησε ο Στιβ Ράσελ στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης το 1962 χρησιμοποιώντας έναν PDP-1, υπολογιστής που χρησιμοποιήθηκε ευρέως και από τους πρώτους χάκερς της εποχής. Ο στόχος του Spacewar ήταν απλός, αφού για να κερδίσει κάποιος θα έπρεπε να εξοντώσει τον αντίπαλο του χωρίς να «μείνει» από πυρομαχικά.
«Ήταν ένα παιχνίδι που συνδύαζε τύχη και ικανότητα», είχε δηλώσει ο συγγραφέας Στιούαρντ Μπραντ, που ήταν ξετρελαμένος μαζί του. Μάλιστα, όταν ήταν συντάκτης στο Rolling Stone, φρόντισε να πείσει τους ιδιοκτήτες του περιοδικού για τη διοργάνωση ενός διαγωνισμού Spacewar, με το νικητή να χρίζεται Πρωταθλητής κερδίζοντας και μια δωρεάν ετήσια συνδρομή στο Rolling Stone.
«Το πρώτο Spacewar event θα διεξαχθεί την Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου. Ο νικητής θα κερδίσει μια συνδρομή στο “Rolling Stone” για τον επόμενο χρόνο. Το ρόλο του παρουσιαστή θα έχει ο ρεπόρτερ, Στιούαρντ Μπραντ, ενώ η Άνι Λιέμποβιτς θα είναι η φωτογράφος. Δωρεάν μπύρα για όλους!», ανέφερε η πρόσκληση που έμεινε στην ιστορία.
Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο τουρνουά των eSports. Η… αρένα του δεν θύμιζε σε τίποτα τα σημερινά εντυπωσιακά στάδια που γεμίζουν από χιλιάδες θαυμαστές. Αντ’ αυτού, διεξήχθη στο Τεχνολογικό Εργαστήριο του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ με τη συμμετοχή μόλις 20 φοιτητών-διαγωνιζόμενων.
Ανάμεσα τους και o Μπρους Μπάουμγκαρτ, που έμελλε να είναι και ο τελικός νικητής. Μάλιστα, ο πρώτος πρωταθλητής του ηλεκτρονικού αθλητισμού φρόντισε να μείνει αήττητος στο Spacewar για τα επόμενα 42 χρόνια, αποδεικνύοντας πως εκτός από ιστορικό πρόσωπο, αποτελεί και μια από τις χαρισματικότερες φιγούρες στο χώρο του gaming. Αξίζει να σημειωθεί ότι το γενικότερο ενδιαφέρον του για την τεχνολογία μεταφράστηκε αργότερα και με Ph.D. πάνω στην επιστήμη των υπολογιστών.
Το Spacewar δεν ήταν το μοναδικό ηλεκτρονικό παιχνίδι της εποχής και ενδεχομένως δεν ήταν καν το πιο δημοφιλές, αφού το Pong (έμοιαζε με τένις, όπως τα πιο πολλά video games εκείνων των δεκαετιών) κέρδιζε τότε όλο και περισσότερους θαυμαστές. Ωστόσο, μια… τρελή ιδέα του Στιούαρντ Μπραντ εκτίναξε τη δημοτικότητα του, γεννώντας -έστω και άθελα του- το πρώτο επίσημο τουρνουά ηλεκτρονικού αθλητισμού.
Τέλος, κάτι που αρκετοί δεν γνωρίζουν, είναι ότι το παιχνίδι που πρωταγωνίστησε στην ιστορία των eSports βρίσκεται «κρυμμένο» στην πλατφόρμα του steam. Για να το δοκιμάσει κανείς αρκεί να πληκτρολογήσει «steam://run/480» στην αναζήτηση του windows run.
Πάνος Σταμούλης
Σχόλια αναγνωστών