γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Η αναφερόμενη δαπάνη υπολογίστηκε σε 59.940 ευρώ
Αγοράζει καύσιμα για ελικόπτερο “φάντασμα” το αρχηγείο της Πυροσβεστικής.
Άξιον απορίας είναι για τη διεύθυνση προμηθειών, η οποία τον περασμένο Μάιο εκανε διαγωνισμο για την προμήθεια αεροπορικού καυσίμου τύπου JET-A1 αναζητώντας απο την ελεύθερη αγορά ποσότητες καυσίμων 39.960 λίτρων για τον ανεφοδιασμό των ελικοπτέρων της.
Η αναφερόμενη δαπάνη υπολογίστηκε σε 59.940 ευρώ.
Το αεροπορικό καύσιμο θα παραδίδεται από την ανάδοχο εταιρεία άμεσα εφοδιάζονται το ελικόπτερο ή τα ελικόπτερα πριν εκτελέσουν την αποστολή τους.
Το Πυροσβεστικό Σώμα δεν διαθετει αποθήκες καυσίμων και με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού η ανάδοχος εταιρεία είναι υποχρεωμένη να ανεφοδιάζει το ελικόπτερο μια και δυο φορές την ημέρα ανάλογα με τις ανάγκες.
Ανάμεσα στα ελικόπτερα που θα εφοδιάζονται είναι το γνωστο σε όλους Erickson Sikorsky S -64 το οποίο έχει έντονη παρουσία του από την στιγμή που εκδηλωθεί πυρκαγιά.
Πρόκειται για το ελικόπτερο που γράφει ιστορία κάθε χρόνο αφού παρεμβαίνει και σώζει περιουσίες και ανθρώπινες ζωές με το χειριστή του ελικοπτέρου να κάνει στοχευμένες ρίψεις νερού, δίνοντας ελπίδα και βοήθεια στις επίγειες δυνάμεις κατάσβεσης αλλά και σε πολίτες που προσπαθούν να προστατεύσουν τα σπίτια τους.
Σύμφωνα με το διαγωνισμό το S -64 χρειάζεται 4000 λίτρα αεροπορικού καυσίμου για να εκπληρώσει την αποστολή του.
Πάντως το ελικόπτερο “φάντασμα” παρότι εμφανίζεται στο διαγωνισμό με το διακριτικό κωδικό Ka 32 οι ανάγκες του σε καύσιμα ανέρχονται σε 2000 λίτρα για τον πλήρη ανεφοδιασμό του.
Πρόκειται για ελικόπτερο ρωσική κατασκευής με την ονομασία Kamov και διαθέτει δύο στροφεία σε έναν κάθετο άξονα.
Το ελικόπτερο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2013 έχοντας ως βάση ανεφοδιασμού τα Χανιά.
Το bankingnews επικοινώνησε με αρκετές υπηρεσίες της Πυροσβεστικής αναζητώντας την ύπαρξη του ελικοπτέρου και όλες δήλωσαν αναρμόδιες.
Η δημοσιοποίηση του θέματος αποφασίστηκε έτσι ώστε να λάβουμε μια σαφή απάντηση από τους αρμόδιους της Πυροσβεστικής.
Το κόστος περίπου 60.000 ευρώ το χρόνο για την αγορά αεροπορικού καυσίμου δεν γνωρίζουμε αν είναι πολλά ή λίγα.
Στην περίπτωση όμως που αγοράζονται καύσιμο για ελικόπτερο “φάντασμα” , πρέπει οι αρμόδιο να δώσουν απαντήσεις;
Ακόμη προκύπτει το ερώτημα στο ενδεχόμενο οι αγορασμένες ποσότητες καυσίμου που δεν καταναλωθούν στη χρονιά που αγοράστηκαν, διατηρούνται ως υποχρέωση από την εταιρεία να παραδοθούν την επόμενη χρονιά ή ο ποσότητες καυσίμου μεταφράζονται ως κέρδος για την εταιρεία;
Τέλος να σημειωθεί ότι στα εναέρια μέσα του Πυροσβεστικού Σώματος δεν περιλαμβάνεται το ελικόπτερο Ka-32.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Άξιον απορίας είναι για τη διεύθυνση προμηθειών, η οποία τον περασμένο Μάιο εκανε διαγωνισμο για την προμήθεια αεροπορικού καυσίμου τύπου JET-A1 αναζητώντας απο την ελεύθερη αγορά ποσότητες καυσίμων 39.960 λίτρων για τον ανεφοδιασμό των ελικοπτέρων της.
Η αναφερόμενη δαπάνη υπολογίστηκε σε 59.940 ευρώ.
Το αεροπορικό καύσιμο θα παραδίδεται από την ανάδοχο εταιρεία άμεσα εφοδιάζονται το ελικόπτερο ή τα ελικόπτερα πριν εκτελέσουν την αποστολή τους.
Το Πυροσβεστικό Σώμα δεν διαθετει αποθήκες καυσίμων και με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού η ανάδοχος εταιρεία είναι υποχρεωμένη να ανεφοδιάζει το ελικόπτερο μια και δυο φορές την ημέρα ανάλογα με τις ανάγκες.
Ανάμεσα στα ελικόπτερα που θα εφοδιάζονται είναι το γνωστο σε όλους Erickson Sikorsky S -64 το οποίο έχει έντονη παρουσία του από την στιγμή που εκδηλωθεί πυρκαγιά.
Πρόκειται για το ελικόπτερο που γράφει ιστορία κάθε χρόνο αφού παρεμβαίνει και σώζει περιουσίες και ανθρώπινες ζωές με το χειριστή του ελικοπτέρου να κάνει στοχευμένες ρίψεις νερού, δίνοντας ελπίδα και βοήθεια στις επίγειες δυνάμεις κατάσβεσης αλλά και σε πολίτες που προσπαθούν να προστατεύσουν τα σπίτια τους.
Σύμφωνα με το διαγωνισμό το S -64 χρειάζεται 4000 λίτρα αεροπορικού καυσίμου για να εκπληρώσει την αποστολή του.
Πάντως το ελικόπτερο “φάντασμα” παρότι εμφανίζεται στο διαγωνισμό με το διακριτικό κωδικό Ka 32 οι ανάγκες του σε καύσιμα ανέρχονται σε 2000 λίτρα για τον πλήρη ανεφοδιασμό του.
Πρόκειται για ελικόπτερο ρωσική κατασκευής με την ονομασία Kamov και διαθέτει δύο στροφεία σε έναν κάθετο άξονα.
Το ελικόπτερο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2013 έχοντας ως βάση ανεφοδιασμού τα Χανιά.
Το bankingnews επικοινώνησε με αρκετές υπηρεσίες της Πυροσβεστικής αναζητώντας την ύπαρξη του ελικοπτέρου και όλες δήλωσαν αναρμόδιες.
Η δημοσιοποίηση του θέματος αποφασίστηκε έτσι ώστε να λάβουμε μια σαφή απάντηση από τους αρμόδιους της Πυροσβεστικής.
Το κόστος περίπου 60.000 ευρώ το χρόνο για την αγορά αεροπορικού καυσίμου δεν γνωρίζουμε αν είναι πολλά ή λίγα.
Στην περίπτωση όμως που αγοράζονται καύσιμο για ελικόπτερο “φάντασμα” , πρέπει οι αρμόδιο να δώσουν απαντήσεις;
Ακόμη προκύπτει το ερώτημα στο ενδεχόμενο οι αγορασμένες ποσότητες καυσίμου που δεν καταναλωθούν στη χρονιά που αγοράστηκαν, διατηρούνται ως υποχρέωση από την εταιρεία να παραδοθούν την επόμενη χρονιά ή ο ποσότητες καυσίμου μεταφράζονται ως κέρδος για την εταιρεία;
Τέλος να σημειωθεί ότι στα εναέρια μέσα του Πυροσβεστικού Σώματος δεν περιλαμβάνεται το ελικόπτερο Ka-32.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών