Τελευταία Νέα
Speculator

Μάσκες από… χρυσάφι για τα Πλαστικά Θράκης – Άμεσα η πώληση εργοστασίου στις ΗΠΑ με σημαντικό έκτακτο κέρδος

Μάσκες από… χρυσάφι για τα Πλαστικά Θράκης – Άμεσα η πώληση εργοστασίου στις ΗΠΑ με σημαντικό έκτακτο κέρδος
Στόχος net debt/ebitda 2 φορές – Αρκετά υποτιμημένη η μετοχή σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή του ομίλου
Εντός του προγραμματισμού προχωράει η αναδιοργάνωση του ομίλου της Πλαστικά Θράκης, ενώ τα οφέλη από τις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν στην πενταετία θα αρχίσουν από φέτος να αποδίδουν αλλά θα κορυφωθούν το 2020.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας και κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης μέσω της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, η διοίκηση δίνει έμφαση σε προϊόντα με καλύτερα περιθώρια κέρδους, ενώ στις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί η πώληση του βιομηχανικού ακινήτου στις ΗΠΑ, το οποίο έκλεισε και η παραγωγική δραστηριότητα μεταφέρεται στην Ευρώπη.
Η διοίκηση απέφυγε να μιλήσει για το τίμημα αλλά είπε πως από την πώληση θα εγγράψει σημαντική υπεραξία.
Επίσης τα κεφάλαια που θα λάβει θα κατευθυνθούν στη μείωση του δανεισμού.
Έχοντας ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 140 εκατ. ευρώ περίπου την περίοδο 2015-2019, ο όμιλος λόγω και τις πανδημίας ανέστειλε τις επενδύσεις του και προχώρησε μόνο στις απολύτως απαραίτητες.
Πλέον έχει ολοκληρωθεί το θερμοκήπιο στην Ξάνθη το οποίο είναι έκτασης 183 στρεμμάτων, και είναι  ένα από τα μεγαλύτερα θερμοκήπια στην Ελλάδα και το μοναδικό που χρησιμοποιεί γεωθερμία.
Αυτή την περίοδο το 60% της παραγωγής του ομίλου γίνεται στην Ελλάδα αλλά μόλις το 19% των πωλήσεων γίνεται στην Ελλάδα, με 37% να γίνεται Ευρώπη πλην Βρετανίας και Ελλάδας και 16% στη Βρετανία.
Μέσω της αναδιοργάνωσης ο όμιλος δίνει έμφαση σε προϊόντα με καλύτερες προοπτικές και περιθώρια κέρδους και μέσα σε αυτό το πλαίσιο μεταφέρει παραγωγική δυναμικότητα από την Αμερική στην Ευρώπη.
Μέσα στο 2020 θα μειωθεί η παραγωγή σε Αμερική και θα αυξηθεί στην Ευρώπη.
Ο όγκος των πωλήσεων το 2019 μειώθηκε λόγω της αναδιοργάνωσης ενώ αφαιρέθηκαν πωλήσεις οι οποίες δεν είχαν τα χαρακτηριστικά που ήθελε η εταιρεία (περιθώριο κέρδους).
Ωστόσο η κερδοφορία λόγω αυτής της επιλογής βελτιώθηκε και θα συνεχίσει να βελτιώνεται.
Μέσα στην κρίση η ζήτηση σε προϊόντα μίας χρήσης είναι αυξημένη λόγω Covid στα σουπερ μάρκετ, ενώ στην εστίαση λόγω και του lockdown υπάρχει μείωση.
Μειωμένες ήταν και οι πωλήσεις κουβάδων για χρώματα.   
Η στρατηγική του ομίλου πλέον επικεντρώνεται στην οργανική ανάπτυξη και όχι στις εξαγορές και επιθυμεί γεωγραφική επέκταση σε ανεπτυγμένες αγορές μέσω των προϊόντων τεχνολογίας.
Ο δεύτερος πυλώνας στρατηγικής είναι η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, μέσω της μείωσης του κόστους παραγωγής, της βελτίωσης του προϊοντικού μείγματος με στροφή σε προϊόντων με υψηλά περιθώρια και της ανάπτυξης νέων προϊόντων με καλύτερα περιθώρια.
«Φέτος καταφέραμε πολύ γρήγορα να αναπτύξουμε νέα προϊόντα και να καλύψουμε ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας», ανέφερε ο Δημήτρης Μαλάμος, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης.
Το ύφασμα Meltblown έχει υψηλή ζήτηση γιατί έχει να κάνει με προϊόντα προσωπικής υγείας (χειρουργικές μάσκες).
Η μεγάλη ζήτηση ωστόσο είναι για το φίλτρο που χρησιμοποιείται στη μάσκα.
 Έγινε νέα γραμμή στην Ελλάδα (Ξάνθη) ενώ γίνεται επένδυση στη Σκωτία, όπου ήδη υπήρχε γραμμή παραγωγής και χρηματοδοτείται και από την κυβέρνηση της Σκωτίας.
Η διοίκηση εστιάζει στην παραγωγή χειρουργικών μασκών και εξειδικευμένων μασκών.  
Το δεύτερο τρίμηνο ανέφερε η διοίκηση πως ήταν καλό γιατί η κάμψη σε προϊόντα που επηρεάστηκαν από το lockdown (προϊόντα που προορίζονται στην εστίαση), αντισταθμίστηκε και με το παραπάνω από τη ζήτηση για προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και για χειρουργικές μάσκες, που έχουν μάλιστα καλύτερα περιθώρια.
Αναφορικά με τη μείωση της χρήσης πλαστικού, η διοίκηση ανέφερε πως δίνεται περισσότερη έμφαση μετά και τις επενδύσεις που έγιναν σε ανακυκλούμενα υλικά και γίνεται  περιορισμός του πλαστικού σύμφωνα με τη στρατηγική της Ε.Ε. για κυκλική οικονομία.
«Το πλαστικό ως υλικό δεν είναι κακό και έχει χαμηλό αποτύπωμα από την παραγωγική διαδικασία ενώ έχει βοηθήσει στην καθημερινότητα.
Αν η απόρριψή του μετά τη χρήση γίνεται ορθά μπορεί να βοηθήσει σημαντικά», είπε ο κ.Μαλάμος.
Μέσω πλατφόρμας (in the loop) αναζητά συνεργάτες όπου θα παίρνουν προϊόντα όπως πλαστικό ποτήρι και τα εργοστάσια θα το μετατρέπουν για παράδειγμα σε κουβά χρώματος.   
«Δίνοντας αξία στο χρησιμοποιημένο πλαστικό δίνεις και κίνητρο στη σωστή απόρριψη του πλαστικού» σημείωσε ο κ.Μαλάμος.
Σε ό,τι αφορά τον ισολογισμό, λόγω των επενδύσεων υπάρχουν μεγάλες αποσβέσεις, ενώ αναδιοργάνωση και φόρος εισοδήματος επηρέασε τα κέρδη του 2019.
Σταδιακά οι αποσβέσεις θα μειώνονται, με τη διοίκηση να θέτει στόχο για το δείκτη καθαρού δανεισμού προς EBITDA δύο φορές.
Ο οικονομικός διευθυντής Δημήτρης Φράγκος σημείωσε πως ο όμιλος μέσα στην κρίση αν και έκανε κινήσεις για ενίσχυση της ρευστότητας, όλα κυλούν ομαλά και δεν έχει χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί η ρευστότητα αυτή.
Τέλος αναφορικά με τη μετοχή τόνισε πως είναι αρκετά υποτιμημένη σε σχέση με την πραγματική αξία.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης