Τελευταία Νέα
Speculator

Οι 12 μέρες του Ιανουαρίου που βάζουν ξανά στο επίκεντρο το λιανικό εμπόριο στο Χρηματιστήριο

Οι 12 μέρες του Ιανουαρίου που βάζουν ξανά στο επίκεντρο το λιανικό εμπόριο στο Χρηματιστήριο
Άγνωστος Χ η διάρκεια των περιοριστικών μέτρων – Έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες οι περισσότερες εισηγμένες
Σχετικά Άρθρα

Εντυπωσιακή ήταν η επιστροφή των καταναλωτών μετά το lockdown (και πριν τους νέους περιορισμούς).
Η εικόνα των πωλήσεων συγκεκριμένων μεγάλων εταιρειών, εισηγμένων στο ΧΑ, δείχνουν πως το λιανικό εμπόριο, έχει δυνατότητες, αλλά το ερώτημα αν οι επενδυτές έχουν υπερβάλει στις εκτιμήσεις τους και αν θα έπρεπε να δούμε μία ανοδική αντίδραση στις τιμές των μετοχών, είναι δύσκολο να απαντηθεί.

Πωλήσεις μήνα σε δώδεκα ημέρες

Ουσιαστικά αυτό που γίνεται πλέον ξεκάθαρο είναι πως μέσα σε 12 μέρες που άνοιξαν τα καταστήματα και με τους περιορισμούς που υπήρχαν, κατάφεραν να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τις πωλήσεις του Ιανουαρίου του 2020, όπου τότε δεν υπήρχαν περιορισμοί.
Στελέχη του κλάδου αναφέρουν πως ουσιαστικά υπήρξαν «μεταχρονολογημένες» πωλήσεις και οι καταναλωτές, λόγω του lockdown, είχαν αναβάλει τις αγορές που ήθελαν να κάνουν.
Ο οικονομικός διευθυντής της Fourlis, Γιώργος Αλεβίζος, μιλώντας στο ΒΝ, τόνισε πως τα αποτελέσματα του Ιανουαρίου είναι εξαιρετικά, ειδικά για τον κλάδο των Intersport.
Πολύ καλά πήγαν και τα ΙΚΕΑ, με μία μικρή υστέρηση σε σύγκριση με τα Intersport, που όμως αποδίδεται στην απόσταση που έχουν τα καταστήματα και στο γεγονός ότι ο καταναλωτής είχε δύο ώρες στη διάθεσή του για να κάνει τις αγορές του.
Η Fourlis κατάφερε στις λίγες μέρες λειτουργίας του Ιανουαρίου να πετύχει το τζίρο του περσινού μήνα, ο οποίος δεν είχε περιορισμούς.
Παρατηρήθηκε η ίδια τάση με του περσινού Ιούνη, σημειώνει ο κ.Αλεβίζος, όπου και τότε οι καταναλωτές μετά το lockdown, έσπευσαν να πραγματοποιήσουν τις αγορές που είχαν αναβάλει.
Η Jumbo είχε ανακοινώσει λίγες μέρες νωρίτερα πως τα 52 καταστήματα στην Ελλάδα που λειτούργησαν από 18-30 Ιανουαρίου παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 0,20% σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο, όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς.
Σε επίπεδο ομίλου οι πωλήσεις μειώθηκαν μόλις 0,6%.
Η Κλουκίνας –Λάππας επίσης επιβεβαίωσε την τάση ανακοινώνοντας αύξηση λιανικών πωλήσεων 6% τον Ιανουάριο για την εταιρεία. Τα καταστήματα λειτούργησαν με τη μέθοδο του click in shop με κλείσιμο on line ραντεβού ή ηλεκτρονικά.

Ο άγνωστος Χ

Ο υπεύθυνος του τμήματος ανάλυσης της Beta ΑΧΕΠΕΥ, Μάνος Χατζηδάκης, αναφέρει πως ο άγνωστος Χ είναι η διάρκεια και πως σαφώς έχουν ενσωματώσει ένα discount πανδημίας οι εταιρείες, αλλά κανείς δε ξέρει πόσο θα κρατήσει το lockdown.
Σημειώνει επίσης πως δεν έχουν όλες οι εταιρείες τις ίδιες αντοχές και δεν έχουν δείξει όλες πως προσαρμόζονται με τον ίδιο τρόπο στα νέα δεδομένα.
Σίγουρα όμως η πανδημία δεν τις βρίσκει απροετοίμαστες, τονίζει ο κ.Χατζηδάκης.
Σημειώνεται πως πρόσφατα η Optima Bank αύξησε την τιμή στόχο για τη Fourlis στα 4,50 ευρώ από 4,10 ευρώ αναβαθμίζοντας τη σύσταση σε αγορά από ουδέτερη.
Η ΑΧΕ σημειώνει πως οι συνθήκες στην αγορά του λιανικού εμπορίου θα παραμείνουν ευμετάβλητες το 2021, ενώ περιμένει έσοδα 424,2 εκατ. ευρώ το 2021 από 375 εκατ. ευρώ το 2020 και δημοσιευμένο EBITDA 54,2 εκατ. ευρώ από 45 εκατ. ευρώ.
Η μετοχή διαπραγματεύεται με σημαντικά υψηλότερο discount έναντι των ομοειδών της Ευρώπης και συγκεκριμένα με 33% έναντι ιστορικού μέσου όρου 20%.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης