γράφει :
Ήταν αποτέλεσμα κυβερνητικής πίεσης ή μια ανώδυνη λύση;
Ο λόγος για τα 2000 ευρώ που θα αποζημιώσει η Αττική Οδός το κάθε αυτοκίνητο που εγκλωβίστηκε στο χιόνι και όπως ανακοινώθηκε η εταιρία δέχτηκε να καταβάλλει όταν το ζήτησε ο πρωθυπουργός.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τελικά αν η λύση αυτή μπορεί να είναι η πιο ανώδυνη για την εταιρία δεδομένου ότι ουδείς έχει γνωστοποιήσει ποιος τελικά θα καταβάλλει το ποσό.
Ως γνωστόν οι παραχωρησιούχοι έχουν υποχρεώσεις ασφάλισης αστικής ευθύνης έναντι τρίτων.
Η Αττική Οδός κάθε έτος όπως προκύπτει από τις τελευταίες οικονομικές της καταστάσεις καταβάλλει πάνω από 2 εκ ευρώ το χρόνο σε ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Οι υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων με βάση και τις ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές στο σκέλος της ασφάλισης επιβάλουν να υπάρχουν ασφαλιστήρια συμβόλαια Κατά Παντός Κινδύνου και αστικής ευθύνης.
Με τα συμβόλαια κατά παντός κινδύνου παρέχεται και κάλυψη απώλειας εσόδων από αναστολή ή επηρεασμό της λειτουργίας είσπραξης διοδίων ως αποτέλεσμα αναφερόμενου ασφαλισμένου κινδύνου.
Οι πιθανοί κίνδυνοι, με τους οποίους μπορεί να έρθει αντιμέτωπη η Εταιρεία, αφορούν σε απρόβλεπτα γεγονότα, που δύναται να συμβούν στο Έργο και μεταξύ άλλων να διαταράξουν την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας, την ασφάλεια των χρηστών του αυτοκινητόδρομου
Για παράδειγμα, απρόβλεπτα γεγονότα μπορεί να θεωρηθούν τα οδικά ατυχήματα με ή χωρίς υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες και η ακινητοποίηση οχημάτων για οποιοδήποτε λόγο η οποία παρεμποδίζει την κυκλοφορία ή/και θέτει ή ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του αυτοκινητόδρομου (και των μη χρηστών).
Το τελευταίο άλλωστε συνέβη στην περίπτωση του εγκλωβισμού των οδηγών στον αυτοκινητόδρομο.
Βέβαια υπάρχει και το ζήτημα αν τα γεγονότα που συνέβησαν βαρύνουν ή όχι τον παραχωρησιούχο και μπορεί να κληθούν οι ασφαλιστικές να καλύψουν ή αν θεωρείται ότι βαρύνουν το Δημόσιο.
Αυτό μένει να φανεί μετά τις ανακοινώσεις για τα 2000 ευρώ γιατί ουδείς μπορεί να παραβλέψει ότι η Αττική Οδός στις ανακοινώσεις της αναφέρει (24/1) ότι «Μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση απεγκλωβισμού η εταιρεία θα τοποθετηθεί αναλυτικά για τις αποφάσεις και τις συνθήκες που οδήγησαν στα πρωτοφανή αυτά γεγονότα, που η Αττική Οδός κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στα 20 χρόνια λειτουργίας της».
Σημειώνεται δε ότι ο Διευθυντής Λειτουργίας της εταιρίας έχει αναφέρει πως η εταιρεία είχε εκφράσει επιφυλάξεις για την κυκλοφορία των φορτηγών στη σύσκεψη με την Πολιτική Προστασία και ότι το κλείσιμο δρόμων είναι απόφαση της Τροχαίας και όχι μιας ιδιωτικής εταιρείας.
Ουσιαστικά δηλαδή δείχνει ευθύνη του δημοσίου που όταν καταλαγιάσει ο θόρυβος ίσως αντιμετωπιστεί με «θεσμικό τρόπο» από την εταιρία.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών