Ζητήματα ανταγωνισμού εγείρονται από την προσπάθεια η εταιρία να αποφύγει τις υποχρεώσεις που συνεπάγονται ακυρώσεις πτήσεων ή αλλαγή του αεροδρομίου αναχώρησης
Οι πρακτικές που ακολουθεί η Ryanair πέραν του γεγονότος ότι προκαλούν απίστευτη ταλαιπωρία στους επιβάτες που την εμπιστεύονται ουσιαστικά εγείρουν ζητήματα παραβίασης και των Κανόνων του Ανταγωνισμού, πράγμα για το οποίο οι Ευρωπαϊκές Αρχές κάνουν ότι δεν βλέπουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πτήση 5105 από Κατάνια για Αθήνα της Ryanair η οποία είχε προγραμματιστεί για χθες το απόγευμα με ώρα αναχώρησης από την Ιταλική πόλη την 18:50.
Η αεροπορική εταιρία αργά το απόγευμα του Σαββάτου απέστειλε sms με το οποίο πληροφορούσε ότι εξαιτίας της πρόσφατης φωτιάς στο αεροδρόμιο της Κατάνια ότι η πτήση τους θα γίνει από το αεροδρόμιο Trapani και τους καλούσε να μεταβούν με ίδια μέσα στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο και στη συνέχεια να ζητήσουν μέσω συγκεκριμένου συνδέσμου να αποζημιωθούν τα έξοδα μετάβασης.
Η απόσταση Κατάνια- Trapani είναι 315 χιλιόμετρα.
Ταυτόχρονα με το SMS η εταιρία απέστειλε σε κάθε επιβάτη email στο οποίο αναφερόταν ότι η πτήση γίνεται από διαφορετικό αεροδρόμιο και καλούσε τους επιβάτες να κάνουν αποδοχή της αλλαγής πατώντας συγκεκριμένο σύνδεσμο.
Όμως πατώντας το συγκεκριμένο σύνδεσμο άρχιζαν τα παρατράγουδα. Σου εμφάνιζε αποδοχή και όταν δεχόσουν την αλλαγή πτήσης έβγαζε το παρακάτω μήνυμα.
Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό δεν υπήρχε πουθενά αεροδρόμιο Trapani ενώ ταυτόχρονα οι επιβάτες δεν μπορούσαν να κάνουν check-in καθώς το σύστημα τους απέρριπτε και δεν αναγνώριζε την πτήση.
Όμως τα καταπληκτικά δεν τελειώνουν εδώ καθώς στο σύστημα της εταιρίας εμφανίστηκε στη συνέχεια ότι η πτήση έχει ακυρωθεί και όχι ότι έχει αλλάξει και αναφερόταν ότι οι επιβάτες μπορούν να αλλάξουν πτήση δωρεάν για να επιστρέψουν στον προορισμό τους.
Το δωρεάν όμως είχε κόστος καθώς όπως θα δείτε στην επόμενη φωτο επιβάτης που επιχείρησε να αλλάξει πτήση και να φύγει αύριο Τρίτη από την Κατάνια έπρεπε να επιβαρυνθεί το ποσό των 88,52 ευρώ !!!
Μπροστά σε αυτό το αλαλούμ οι επιβάτες επιχείρησαν να επικοινωνήσουν με την εξυπηρέτηση πελατών αλλά όπως καταγγέλλουν στο ΒΝ ουδείς απαντούσε ενώ η προσπάθεια επικοινωνίας μέσω chat ήταν και αυτή άκαρπη καθώς το σύστημα δεν τους αναγνώριζε (όλως τυχαίως υποθέτουμε).
Βεβαίως το σύστημα ήταν γαλαντόμο μόνο σε μια περίπτωση. Αυτή την υποβολής αιτήματος επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου την οποία δεχόταν προφανώς για να ξεφορτωθεί με το μικρότερο δυνατό κόστος τον πελάτη και να γλιτώσει από άλλες υποχρεώσεις που συνεπάγεται η ακύρωση πτήσης ή ακόμα και η αλλαγή αεροδρομίου αναχώρησης. Και οι υποχρεώσεις ξεκινούν από την κάλυψη των εξόδων μετακίνησης και φτάνουν στην υποχρεωτική παροχή στέγης και τροφής μέχρι την επιστροφή στον προορισμό.
Το ΒΝ αργά το βράδυ του Σαββάτου απέστειλε email με συγκεκριμένα ερωτήματα μέσω της φόρμας επικοινωνίας της Rayanair για τα τα ΜΜΕ αλλά ουδεμία απάντηση έλαβε μέχρι αργά χθες το βράδυ.
Σημειωτέον ότι μέχρι χθες το απόγευμα στην ιστοσελίδα της Rayanair δεν υπήρχε καμία προειδοποίηση για την πτήση από Κατάνια για Αθήνα και εμφανιζόταν ότι θα γίνει κανονικά !!!
Ωστόσο στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και στα στοιχεία αφίξεων δεν υπήρχε κανένα απολύτως στοιχείο μια ώρα μετά την θεωρητική έναρξη της πτήσης από την … Κατάνια.
Στη συνέχεια υπήρξε η ένδειξη late.
Τελικά η πτήση πραγματοποιήθηκε από την Trapani με καθυστέρηση πλέον της μιας ώρας.
Ωστόσο μείζον είναι το ζήτημα πώς ακριβώς ελέγχεται η Rayanair για όλες αυτές τις πρακτικές που παραβιάζουν τον ανταγωνισμό καθώς το να είναι μια εταιρία χαμηλού κόστους δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να μην είναι εντάξει στις ελάχιστες υποχρεώσεις που έχει από τη νομοθεσία.
Κατά τα άλλα η Raynair ενοχλείται από τους περιορισμούς που της έχει θέσει το Παρίσι
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών