Τελευταία Νέα
Speculator

Ο Υπουργός Λαμίας Χρήστος Σταϊκούρας νεκρώνει τα δημόσια έργα και καταστρέφει τον κατασκευαστικό κλάδο

Ο Υπουργός Λαμίας Χρήστος Σταϊκούρας νεκρώνει τα δημόσια έργα και καταστρέφει τον κατασκευαστικό κλάδο
Τα μαύρα Χριστούγεννα για τις απλήρωτες κατασκευαστικές εταιρίες και η αποκλειστική ενασχόληση του Υπουργού με τον Μπράλο - Οι προσωπικές φιλοδοξίες, το παρελθόν και ο … Μαυρογυαλούρος

Σε απόγνωση βρίσκονται οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις της χώρας με το τέλμα που έχει δημιουργήσει στα μεγάλα αλλά και τα μικρότερα κατασκευαστικά έργα η πολιτική του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα.
Έξι μήνες μετά την ανάληψη της κρίσιμης θέσης του Υπουργού Υποδομών τα μεγάλα έργα στην χώρα έχουν παγώσει όπως και οι πληρωμές που είχαν μπει σε τροχιά κανονικότητας κατά την προηγούμενη διακυβέρνηση της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία ενώ παράλληλα δεν προχωρούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για έργα πνοής όπως ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός άξονας Κρήτης) ο οποίος μάλιστα αποτελεί προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και λόγω εντοπιότητας.

Παύση πληρωμών εκτός … Μπράλου

Το πάγωμα των πληρωμών όπως είναι φυσικό έχει δημιουργήσει ήδη σοβαρά προβλήματα ρευστότητας καθώς οι κατασκευαστικές βγαίνουν εκτός προγραμματισμού και «καίνε» κεφάλαιο κίνησης με αποτέλεσμα σε ορισμένα εργοτάξια να είναι ανοιχτό και το ενδεχόμενο μη καταβολής των αμοιβών στους εργαζόμενους με ότι αυτό συνεπάγεται.
Για το μόνο έργο που δείχνει να ενδιαφέρεται ο Υπουργός Υποδομών είναι ο οδικός άξονας Μπράλου-Άμφισας για τον οποίο ήδη η JP Άβαξ έχει λάβει τις σχετικές προκαταβολές.
Όλως συμπωματικώς το εν λόγω έργο γίνεται στην εκλογική περιφέρεια του Υπουργού Υποδομών θυμίζοντας αλήστου μνήμης πρακτικές που καταγράφονται στην ταινία Υπάρχει και Φιλότιμο όπου το ρόλο του Υπουργού έχει ο αείμνηστος Λάμπρος Κωνσταντάρας αλλά ο εγκέφαλος είναι ο Γκρούεζας (τοv υποδύεται ο υπέροχος Διονύσης Παπαγιαννόπουλος).

Δείχνει Ταχιάο


Μόνο που στην περίπτωση του Χ. Σταϊκούρα φαίνεται ότι η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στον ίδιο αν και επιχειρεί να την αποποιηθεί φορτώνοντας τις ευθύνες για την παράλυση στον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο ο οποίος κατά σύμπτωση ο οποίος απολαμβάνει εκτίμησης και εμπιστοσύνης από το Μέγαρο Μαξίμου.
Το Μέγαρο Μαξίμου φαίνεται ότι είναι γνώστης της κατάστασης και επιχειρεί να δοθεί διέξοδος αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Σταϊκούρας κάνει προσωπική πολιτική καθώς ανάλογες πρακτικές είχε ακολουθήσει και στο Υπουργείο Οικονομικών κάνοντας προσωπικές επιλογές για αξιώματα αρμοδιότητας του Υπουργείου και τοποθετώντας συγγενικά του πρόσωπα σε αρχές όπως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Προσωπική πολιτική


Όσοι τον γνωρίζουν αναφέρουν ότι η πρακτική που εφαρμόζει έχει ως στόχο να ικανοποιεί πρώτα και κύρια την εκλογική του πελατεία στο Νομό Φθοιώτιδας αλλά και να παραμένει αλώβητος ώστε να πάρει θέση για την επόμενη ημέρα στη Νέα Δημοκρατία.
Ουσιαστικά επιχειρεί να φτιάξει προφίλ διαδόχου πετυχαίνοντας να προκαλέσει φθορά στο Μέγαρο Μαξίμου, χρεώνοντας στον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο το κόστος της αδράνειας και στην ουσία να χρησιμοποιήσει το Υπουργείο ως εργαλείο για τις δικές του επιδιώξεις.
Είναι ωστόσο σαφές ότι οι αντιδράσεις των κατασκευαστών έχουν αρχίσει να λαμβάνουν διαστάσεις τις οποίες δεν μπορεί να αγνοεί το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο στο τέλος της ημέρας θα κληθεί να αναλάβει το κόστος και να διαχειριστεί μια κατάσταση που δεν έχει προηγούμενο.

Τα καρφιά Μυτιληναίου

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Ευάγγελος Μυτιληναίος κομψά μεν αλλά ξεκάθαρα δε έθεσε το ζήτημα των δημοσίων έργων μιλώντας στο συνέδριο του Οικονομικού Ταχυδρόμου.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα έργα «απασχολούν πολύ και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Έχουν δοθεί έργα 15 δισ. ευρώ αλλά στην πλειονότητά τους είναι κολλημένα.
Έτσι περιμένει την επανεκκίνηση για να διαχυθούν τα οφέλη στην οικονομία.
Υπάρχουν προβλήματα, θέλει μεγάλη προσοχή και προσπάθεια για να εκκινήσουν οι μεγάλες κατασκευές .Λείπουν χιλιάδες εργαζόμενοι, ενώ η ρευστότητα των εταιρειών είναι μεγάλο θέμα, αφού και το κράτος καθυστερεί τις πληρωμές.
Με τόσα έργα που έχουν βγει, τα όρια των εταιρειών έχουν εξαντληθεί από τις εγγυητικές κ.λπ».

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης