σύμβολα :
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.Ε.
Η καθήλωση των αεροσκαφών και η κλειδωμένη συμφωνία με τον κατασκευαστή των Airbus Neo
Μπορεί η Aegean να δεσμεύεται και να μην ανακοινώνει προς το παρόν την αποζημίωση που θα λάβει από την Pratt & Whitney για το έκτακτο κόστος, το οποίο έχει επωμισθεί εξαιτίας της καθήλωσης αεροσκαφών, λόγω του προβλήματος που έχει προκύψει διεθνώς με τους κινητήρες GTF αλλά οι συμφωνίες που έχουν ανακοινωθεί ή διαρρεύσει με άλλες αεροπορικές εταιρίες δείχνουν την τάξη μεγέθους της αποζημίωσης.
Ειδικότερα η αεροπορική εταιρία Spirit της οποίας έχουν καθηλωθεί 40 αεροσκάφη για το 2024 και 70 για το 2025 προκειμένου να γίνει έλεγχος στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τους κινητήρες.
Η Spirit έχει ανακοινώσει ότι η συμφωνία αποζημίωσης με την Pratt and Whitney και αφορά την καθήλωση αεροσκαφών, τη μετάθεση παράδοσης αεροσκαφών και οι περικοπές κόστους που η ίδια θα κάνει θα αυξήσουν τα επίπεδα ρευστότητάς της κατά 450 έως 550 εκ δολάρια το 2024.
Δεδομένου ότι οι περικοπές κόστους ανέρχονται σε 100 εκ δολάρια περίπου η αποζημίωση υπολογίζεται για την καθήλωση αεροσκαφών και τις μεταθέσεις παράδοσης μεταξύ 350 και 450 εκ δολαρίων.
Νωρίτερα είχε αναφέρει πως θα λαμβάνει μηνιαία αποζημίωση για το 2024 για τα καθηλωμένα αεροσκάφη που στο έτος θα διαμορφωθεί μεταξύ 150 και 200 εκ δολαρίων.
Με δεδομένο ότι τα αεροσκάφη που θα καθηλωθούν για την Aegean ανέρχονται σε 10 και το προηγούμενο της αποζημίωσης της Spirit υπολογίζεται ότι η ελληνική αεροπορική εταιρία μόνο για την καθήλωση αεροσκαφών μπορεί να λάβει εντός του 2024 ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 35 και 50 εκ δολαρίων ικανό να εκτινάξει τα μεγέθη της τη φετινή χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Aegean έχει ήδη ανακοινώσει πως επετεύχθη η συμφωνία αποζημίωσης της εταιρείας από την Pratt & Whitney για το έκτακτο κόστος, το οποίο έχει επωμισθεί εξαιτίας της καθήλωσης αεροσκαφών, είναι σημαντική,, το ύψος της έχει «κλειδώσει», αλλά δεν μπορεί να ανακοινωθεί.
Πάντως, δεν καλύπτει το σύνολο των απωλειών οι οποίες επίσης δεν έχουν ανακοινωθεί.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα η αεροπορική εταιρία Spirit της οποίας έχουν καθηλωθεί 40 αεροσκάφη για το 2024 και 70 για το 2025 προκειμένου να γίνει έλεγχος στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τους κινητήρες.
Η Spirit έχει ανακοινώσει ότι η συμφωνία αποζημίωσης με την Pratt and Whitney και αφορά την καθήλωση αεροσκαφών, τη μετάθεση παράδοσης αεροσκαφών και οι περικοπές κόστους που η ίδια θα κάνει θα αυξήσουν τα επίπεδα ρευστότητάς της κατά 450 έως 550 εκ δολάρια το 2024.
Δεδομένου ότι οι περικοπές κόστους ανέρχονται σε 100 εκ δολάρια περίπου η αποζημίωση υπολογίζεται για την καθήλωση αεροσκαφών και τις μεταθέσεις παράδοσης μεταξύ 350 και 450 εκ δολαρίων.
Νωρίτερα είχε αναφέρει πως θα λαμβάνει μηνιαία αποζημίωση για το 2024 για τα καθηλωμένα αεροσκάφη που στο έτος θα διαμορφωθεί μεταξύ 150 και 200 εκ δολαρίων.
Με δεδομένο ότι τα αεροσκάφη που θα καθηλωθούν για την Aegean ανέρχονται σε 10 και το προηγούμενο της αποζημίωσης της Spirit υπολογίζεται ότι η ελληνική αεροπορική εταιρία μόνο για την καθήλωση αεροσκαφών μπορεί να λάβει εντός του 2024 ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 35 και 50 εκ δολαρίων ικανό να εκτινάξει τα μεγέθη της τη φετινή χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Aegean έχει ήδη ανακοινώσει πως επετεύχθη η συμφωνία αποζημίωσης της εταιρείας από την Pratt & Whitney για το έκτακτο κόστος, το οποίο έχει επωμισθεί εξαιτίας της καθήλωσης αεροσκαφών, είναι σημαντική,, το ύψος της έχει «κλειδώσει», αλλά δεν μπορεί να ανακοινωθεί.
Πάντως, δεν καλύπτει το σύνολο των απωλειών οι οποίες επίσης δεν έχουν ανακοινωθεί.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών