Το master Plan της καθυστέρησης, οι διανομές εκατομμυρίων στους παλιούς μετόχους σε βάρος των επενδύσεων που έπρεπε να έχουν γίνει - Η αύξηση αποζημιώσεων 33% και ο παραλογισμός του μπόνους παραγωγικότητας
Σε απόλυτη απογοήτευση εξελίσσεται η πορεία της μετοχής του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος δημιουργώντας ένα κακό προηγούμενο στο Χρηματιστήριο δεδομένης της μεγάλης επιτυχίας της δημόσιας εγγραφής και των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν τις πρώτες ημέρες διαπραγμάτευσης.
Η μετοχή σήμερα μετρά εγκλωβισμένους σε υψηλότερα επίπεδα τιμών από τα τρέχοντα αλλά και μετανοιωμένους που δεν πούλησαν τις πρώτες ημέρες διαπραγμάτευσης.
Και τελικά οι μόνοι κερδισμένοι φαίνεται να είναι τα μέλη του ΔΣ που αύξησαν μετά την εισαγωγή τους το όριο αμοιβών κατ έτος στα 682 χιλιάδες ευρώ από 512 χιλιάδες δηλαδή κατά 33% και ταυτόχρονα έλαβαν μαζί με διοικητικά στελέχη έκτακτο μπόνους παραγωγικότητας έως 4,7 εκ ευρώ
Προφανώς όλα αυτά συμβαίνουν γιατί η εταιρία έχει καθυστερήσει να κάνει επενδύσεις επέκτασης για να καλύψει την αυξημένη επιβατική κίνηση γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές δυσλειτουργίες ή για την ακρίβεια περισσότερες από όσες υπάρχουν.
Και όλα αυτά θα γίνουν υποχρεωτικά αλλά και με … καθυστέρηση.
Συγκεκριμένα με βάση τη Σύμβαση Ανάπτυξης του Αεροδρομίου (ΣΑΑ) των Σπάτων που έχουν υπογράψει οι μέτοχοι του Ελ Βενιζέλος και το Ελληνικό Δημόσιο, κάθε υποχρεωτική επέκταση της χωρητικότητας του αερολιμένα συντελείται εντός δύο ετών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει η διοίκηση του Ελ Βενιζέλος στο Ενημερωτικό Δελτίο της εισαγωγής των μετοχών του στο ΧΑ, θα ζητήσει από την κυβέρνηση την επέκταση του χρόνου υλοποίησης των επενδύσεων καθώς μπορεί να απαιτηθούν έως και 5 με 6 χρόνια!!!.
Έτσι αντί να το 2026 που πρέπει να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις πάμε για το 2028-2030 ώστε το αεροδρόμιο να μπορεί να υποδεχτεί 33 εκ επιβάτες το χρόνο.
Πρόκειται μάλιστα για επενδύσεις που έπρεπε να έχουν γίνει νωρίτερα αλλά αναβλήθηκαν λόγω του Covid 19.
Αντί όμως για επενδύσεις μοιράστηκαν μερίσματα 460 εκ ευρώ το 2023 και έτσι με ευθύνη και τος ελληνικού δημοσίου χρυσώθηκαν οι επενδυτές δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για τον τουρισμό της χώρας.
Πλέον το αεροδρόμιο λειτουργεί στα κόκκινα από πλευράς δυνατοτήτων υποδοχής και αν συνεχιστούν οι ρυθμοί του πρώτου πενταμήνου φέτος οι επιβάτες θεωρητικά θα φτάσουν κοντά στα 33 εκ μέγεθος μη εξυπηρετήσιμο.
Όλα αυτά και ίσως πολύ περισσότερα γράφτηκαν στο ενημερωτικό σε άπταιστον αγγλική ( αν κάποιος ανατρέξει στου κινδύνους μπορεί να το διαπιστώσει) αλλά στο ελληνικό η προσέγγιση ήταν άκρως περιληπτική.
Έτσι διευκολύνθηκαν τα δίκτυα των αναδόχων να διαθέσουν μετοχές σε επενδυτές που δεν είχαν τη δυνατότητα ή το χρόνο να μελετήσουν το ενημερωτικό δελτίο.
Έτσι φαίνεται ότι οι ωραίες προμήθειες που δόθηκαν στη δημόσια προσφορά βοήθησαν στο φούσκωμα τις τιμής τις πρώτες ημέρες ώστε να ξεφορτωθούν μετοχές επαγγελματίες επενδυτές που αγόρασαν σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις με το αζημίωτο.
Αν όλα αυτά χρειάζονται επιβράβευση τότε και προφανώς δικαιολογείται η αύξηση των αμοιβών και το μπόνους παραγωγικότητας αν και ειδικά σε ότι αφορά στην παραγωγικότητα αυτή θα έπρεπε να είναι άμεσα συσχετισμένη με τη δυνατότητα έγκαιρης διενέργειας επενδύσεων ώστε αυτές να «παρακολουθούν» την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι τα δεδομένα που διαμορφώνονται στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών εξηγούν και τη συμπεριφορά της μετοχής η οποία βρίσκεται κάτω από την τιμή εισαγωγής και 14,5% χαμηλότερα από το υψηλό των 9,2 ευρώ που έκλεισε κατά τη δεύτερη ημέρα εισαγωγής δηλαδή στις 8 Φεβρουαρίου.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Η μετοχή σήμερα μετρά εγκλωβισμένους σε υψηλότερα επίπεδα τιμών από τα τρέχοντα αλλά και μετανοιωμένους που δεν πούλησαν τις πρώτες ημέρες διαπραγμάτευσης.
Και τελικά οι μόνοι κερδισμένοι φαίνεται να είναι τα μέλη του ΔΣ που αύξησαν μετά την εισαγωγή τους το όριο αμοιβών κατ έτος στα 682 χιλιάδες ευρώ από 512 χιλιάδες δηλαδή κατά 33% και ταυτόχρονα έλαβαν μαζί με διοικητικά στελέχη έκτακτο μπόνους παραγωγικότητας έως 4,7 εκ ευρώ
Προφανώς όλα αυτά συμβαίνουν γιατί η εταιρία έχει καθυστερήσει να κάνει επενδύσεις επέκτασης για να καλύψει την αυξημένη επιβατική κίνηση γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές δυσλειτουργίες ή για την ακρίβεια περισσότερες από όσες υπάρχουν.
Και όλα αυτά θα γίνουν υποχρεωτικά αλλά και με … καθυστέρηση.
Συγκεκριμένα με βάση τη Σύμβαση Ανάπτυξης του Αεροδρομίου (ΣΑΑ) των Σπάτων που έχουν υπογράψει οι μέτοχοι του Ελ Βενιζέλος και το Ελληνικό Δημόσιο, κάθε υποχρεωτική επέκταση της χωρητικότητας του αερολιμένα συντελείται εντός δύο ετών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει η διοίκηση του Ελ Βενιζέλος στο Ενημερωτικό Δελτίο της εισαγωγής των μετοχών του στο ΧΑ, θα ζητήσει από την κυβέρνηση την επέκταση του χρόνου υλοποίησης των επενδύσεων καθώς μπορεί να απαιτηθούν έως και 5 με 6 χρόνια!!!.
Έτσι αντί να το 2026 που πρέπει να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις πάμε για το 2028-2030 ώστε το αεροδρόμιο να μπορεί να υποδεχτεί 33 εκ επιβάτες το χρόνο.
Πρόκειται μάλιστα για επενδύσεις που έπρεπε να έχουν γίνει νωρίτερα αλλά αναβλήθηκαν λόγω του Covid 19.
Αντί όμως για επενδύσεις μοιράστηκαν μερίσματα 460 εκ ευρώ το 2023 και έτσι με ευθύνη και τος ελληνικού δημοσίου χρυσώθηκαν οι επενδυτές δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για τον τουρισμό της χώρας.
Πλέον το αεροδρόμιο λειτουργεί στα κόκκινα από πλευράς δυνατοτήτων υποδοχής και αν συνεχιστούν οι ρυθμοί του πρώτου πενταμήνου φέτος οι επιβάτες θεωρητικά θα φτάσουν κοντά στα 33 εκ μέγεθος μη εξυπηρετήσιμο.
Όλα αυτά και ίσως πολύ περισσότερα γράφτηκαν στο ενημερωτικό σε άπταιστον αγγλική ( αν κάποιος ανατρέξει στου κινδύνους μπορεί να το διαπιστώσει) αλλά στο ελληνικό η προσέγγιση ήταν άκρως περιληπτική.
Έτσι διευκολύνθηκαν τα δίκτυα των αναδόχων να διαθέσουν μετοχές σε επενδυτές που δεν είχαν τη δυνατότητα ή το χρόνο να μελετήσουν το ενημερωτικό δελτίο.
Έτσι φαίνεται ότι οι ωραίες προμήθειες που δόθηκαν στη δημόσια προσφορά βοήθησαν στο φούσκωμα τις τιμής τις πρώτες ημέρες ώστε να ξεφορτωθούν μετοχές επαγγελματίες επενδυτές που αγόρασαν σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις με το αζημίωτο.
Αν όλα αυτά χρειάζονται επιβράβευση τότε και προφανώς δικαιολογείται η αύξηση των αμοιβών και το μπόνους παραγωγικότητας αν και ειδικά σε ότι αφορά στην παραγωγικότητα αυτή θα έπρεπε να είναι άμεσα συσχετισμένη με τη δυνατότητα έγκαιρης διενέργειας επενδύσεων ώστε αυτές να «παρακολουθούν» την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι τα δεδομένα που διαμορφώνονται στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών εξηγούν και τη συμπεριφορά της μετοχής η οποία βρίσκεται κάτω από την τιμή εισαγωγής και 14,5% χαμηλότερα από το υψηλό των 9,2 ευρώ που έκλεισε κατά τη δεύτερη ημέρα εισαγωγής δηλαδή στις 8 Φεβρουαρίου.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών