Έντονη διακύμαση καταγράφηκε στη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά το άνοιγμα των προσφορών από το ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό όπου έδειξε πως έχει καταθέσει το υψηλότερο τίμημα.
Η μετοχή έφτασε το +3,58%, κατόπιν διολίσθησε στο -6,69% στα 12,00 ευρώ, ενώ στην συνέχεια κινείται στο -3,11% με όγκο 194 χιλ. τεμάχια και με αποτίμηση 1,30 δις. ευρώ.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προσφορά 3,27 δισ. ευρώ και η Μυτιληναίος 3,1 δισ. ευρώ.
Αυτό σημαίνει πως η διαφορά είναι λίγο πάνω από 5% επομένως η Αττική Οδός περνάει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αν ήταν η διαφορά κάτω από 5% θα καλούσε το ΤΑΙΠΕΔ για βελτιωτικές προσφορές τις δύο εταιρείες.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η διαγωνιστική διαδικασία αφορά την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.
Να σημειωθεί πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει κερδίσει και ένα ακόμα διαγωνισμό, αυτόν της Εγνατία Οδού, που εδώ και δύο χρόνια δεν έχει κλείσει αφού πρέπει να αυξηθούν τα διόδια από το κράτος. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όμως όταν αναλάβει τον αυτοκινητόδρομο αυτό θα πρέπει να καταβάλει 1,5 δισ. ευρώ.
Επιπλέον άλλο 1 δισ. ευρώ θα χρειαστεί για το καζίνο στο Ελληνικό, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για το δανεισμό, οι οποίες δεν έχουν κλείσει ακόμα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αντλούσε ρευστότητα από την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής, η οποία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί με κάποιες φήμες να λένε ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για σημαντικά θέματα και άλλες να λένε πως δε θα γίνει το deal.
Επιπλέον εκτελεί σημαντικά έργα όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι ενώ στο τέλος του 2022 είχε δανεισμό 3 δισ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ. ευρώ.
Επομένως, δημιουργούνται αρκετά ερωτήματα για τη χρηματοδότηση, αλλά και το τελικό ύψος των τόκων που θα πληρώνει αν αυξήσει τόσο τα δάνειά της.
www.bankingnews.gr
Έντονες διακυμάνσεις στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -3% από +4% μετά το άνοιγμα των προσφορών για την Αττική Οδό
σύμβολα :
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ΣΥΜ/ΧΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣ/ΩΝ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προσφορά 3,27 δισ. ευρώ και η Μυτιληναίος 3,1 δισ. ευρώ
Σχόλια αναγνωστών