σύμβολα :
ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
Η Ε.Ε. στηρίζει τον ΑΔΜΗΕ στο θέμα της διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου – Υπάρχουν αποφάσεις που δεν μπορούν να αλλαχθούν
Σημαντικά οφέλη αναμένεται να φέρουν στα έσοδα του ΑΔΜΗΕ οι μεγάλες επενδύσεις που υλοποιεί.
Οι νέες διασυνδέσεις θα συνεισφέρουν στα έσοδα, ενώ υπάρχει και premium για κάποιες στο έσοδο που προσμετράται.
Όπως ανέφεραν οι διοικήσεις της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (κατέχει το 51% της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.) μετά από 672 εκατ. ευρώ επενδυτικές δαπάνες το 2023, φέτος έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ και συνολικά μέχρι το 2031 θα ξεπεράσουν τα 6 δισ. ευρώ.
Η διοίκηση σχολίασε πως το νέο WACC δίνει τη δυνατότητα να υλοποιήσει το επιχειρηματικό της πλάνο και παράλληλα να έχει μία ισχυρή οικονομική θέση.
Το επιτρεπόμενο έσοδο θα φτάσει τα 484,8 εκατ. ευρώ το 2025, ενώ για φέτος θα υπολογιστεί το WACC με βάση τα 2,5 δισ. ευρώ και όχι 2,3 δισ. ευρώ που υπολογίστηκε το 2023.
Επιπλέον επειδή το 2023 δεν υπολογίστηκε το νέο WACC σε όλη τη χρήση θα υπάρξουν έσοδα από πέρυσι που θα περάσουν στη φετινή χρήση.
Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει ο ΑΔΜΗΕ στις δεσμευτικές προσφορές για το 20% της Αριάδνη και υπολογίζεται πως το καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Η Αριάδνη (διασύνδεση Κρήτης-Αττικής) υπολογίζεται με RAB 711,8 εκατ. ευρώ και υπάρχει premium 1% στο WACC άρα το έσοδο θα είναι της τάξης των 60 εκατ. ευρώ περίπου.
Για το προσωρινό μέρισμα του 2024 η διοίκηση θα κάνει ανακοινώσεις όταν γνωρίζει την πορεία του εξαμήνου, ίσως ένα μήνα πριν τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.
Πρόθεση της διοίκησης είναι να δώσει το υψηλότερο επιτρεπόμενο μέρισμα και να προσθέσει αξία στους μετόχους.
Το επόμενο διάστημα αναμένονται διαγωνισμοί για τα δύο υποβρύχια καλώδια της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων και του Β. Αιγαίου, δύο έργα που είναι σε εξέλιξη.
Η επένδυση της διασύνδεσης του Β. Αιγαίου θα ανέλθει στα 1,2 δισ. ευρώ, των Δωδεκανήσων στα 2 δισ. ευρώ, για την Αριάδνη προγραμματίζονται 430 εκατ. ευρώ, για την τέταρτη φάση των Κυκλάδων 306 εκατ. ευρώ και για τα υπόλοιπα έργα 1,4 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών εμφάνισε καθαρά κέρδη 58,8 εκατ. ευρώ από 29,1 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 102%, με τη μετοχή να καταγράφει χθες σημαντική άνοδο, αφού το p/e είναι μονοψήφιο.
Σημειώνεται πως η διοίκηση για το θέμα της διασύνδεσης της Ελλάδας με την Κύπρο δε θέλησε να σχολιάσει τα δημοσιεύματα, είπε όμως πως υπάρχουν αποφάσεις που δεν μπορούν να αλλαχθούν και πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διατυπώσει επισήμως τη στήριξή της στον ΑΔΜΗΕ ως φορές υλοποίησης του έργου και έχει διαβεβαιώσει πως θα συνεχίσει να στηρίζει το έργο καθώς είναι στρατηγικής σημασίας.
Το project έχει δαπάνη 1,94 δισ. ευρώ.
Ο ΑΔΜΗΕ έχει ανακοινώσει πως θα προβεί σε ανοικτό διεθνές κάλεσμα επενδυτών ενώ έχει ήδη υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις (130 εκατ. ευρώ).
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Οι νέες διασυνδέσεις θα συνεισφέρουν στα έσοδα, ενώ υπάρχει και premium για κάποιες στο έσοδο που προσμετράται.
Όπως ανέφεραν οι διοικήσεις της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (κατέχει το 51% της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.) μετά από 672 εκατ. ευρώ επενδυτικές δαπάνες το 2023, φέτος έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ και συνολικά μέχρι το 2031 θα ξεπεράσουν τα 6 δισ. ευρώ.
Η διοίκηση σχολίασε πως το νέο WACC δίνει τη δυνατότητα να υλοποιήσει το επιχειρηματικό της πλάνο και παράλληλα να έχει μία ισχυρή οικονομική θέση.
Το επιτρεπόμενο έσοδο θα φτάσει τα 484,8 εκατ. ευρώ το 2025, ενώ για φέτος θα υπολογιστεί το WACC με βάση τα 2,5 δισ. ευρώ και όχι 2,3 δισ. ευρώ που υπολογίστηκε το 2023.
Επιπλέον επειδή το 2023 δεν υπολογίστηκε το νέο WACC σε όλη τη χρήση θα υπάρξουν έσοδα από πέρυσι που θα περάσουν στη φετινή χρήση.
Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει ο ΑΔΜΗΕ στις δεσμευτικές προσφορές για το 20% της Αριάδνη και υπολογίζεται πως το καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Η Αριάδνη (διασύνδεση Κρήτης-Αττικής) υπολογίζεται με RAB 711,8 εκατ. ευρώ και υπάρχει premium 1% στο WACC άρα το έσοδο θα είναι της τάξης των 60 εκατ. ευρώ περίπου.
Για το προσωρινό μέρισμα του 2024 η διοίκηση θα κάνει ανακοινώσεις όταν γνωρίζει την πορεία του εξαμήνου, ίσως ένα μήνα πριν τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.
Πρόθεση της διοίκησης είναι να δώσει το υψηλότερο επιτρεπόμενο μέρισμα και να προσθέσει αξία στους μετόχους.
Το επόμενο διάστημα αναμένονται διαγωνισμοί για τα δύο υποβρύχια καλώδια της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων και του Β. Αιγαίου, δύο έργα που είναι σε εξέλιξη.
Η επένδυση της διασύνδεσης του Β. Αιγαίου θα ανέλθει στα 1,2 δισ. ευρώ, των Δωδεκανήσων στα 2 δισ. ευρώ, για την Αριάδνη προγραμματίζονται 430 εκατ. ευρώ, για την τέταρτη φάση των Κυκλάδων 306 εκατ. ευρώ και για τα υπόλοιπα έργα 1,4 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών εμφάνισε καθαρά κέρδη 58,8 εκατ. ευρώ από 29,1 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 102%, με τη μετοχή να καταγράφει χθες σημαντική άνοδο, αφού το p/e είναι μονοψήφιο.
Σημειώνεται πως η διοίκηση για το θέμα της διασύνδεσης της Ελλάδας με την Κύπρο δε θέλησε να σχολιάσει τα δημοσιεύματα, είπε όμως πως υπάρχουν αποφάσεις που δεν μπορούν να αλλαχθούν και πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διατυπώσει επισήμως τη στήριξή της στον ΑΔΜΗΕ ως φορές υλοποίησης του έργου και έχει διαβεβαιώσει πως θα συνεχίσει να στηρίζει το έργο καθώς είναι στρατηγικής σημασίας.
Το project έχει δαπάνη 1,94 δισ. ευρώ.
Ο ΑΔΜΗΕ έχει ανακοινώσει πως θα προβεί σε ανοικτό διεθνές κάλεσμα επενδυτών ενώ έχει ήδη υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις (130 εκατ. ευρώ).
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών