Το "πραγματικό μέρισμα" της διάσωσης της AUA είνα η διατήρηση του κόμβου της Βιέννης
Με το πρόσφατα συμφωνηθέν πακέτο βοήθειας για τις Αυστριακές Αερογραμμές (Austrian Airlines-AUA) ο διευθυντής τους Alexis von Hoensbroech, "βλέπει" να έχει διασωθεί μόνιμα η εταιρεία, όπως ο ίδιος δηλώνει σε συνέντευξή του στην αυστριακή εφημερίδα Der Standard, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι " με τα χρήματα αυτά διασώθηκε μόνιμα η AUA, η οποία πριν από την κρίση του κορονοϊού , δεν ήταν περίπτωση εξυγίανσης, αλλά βρισκόταν στη ζώνη κέρδους για επτά χρόνια"
Τώρα, προβλέπεται μερική εργασία για δύο χρόνια, κατά τα οποία δεν μπορούν να υπάρξουν απολύσεις και ο στόχος είναι να επιτευχθεί το 80% του προηγούμενου μεγέθους της εταιρείας μέχρι το 2022, όταν, με τα σημερινά δεδομένα των 7.000 υπαλλήλων της εταιρείας, θα υπάρχουν 1.100 συνεργάτες περισσότεροι από τους απαραίτητους, και ο ίδιος υποθέτει ότι μεγάλο μέρος της μείωσης του αριθμού τους μπορεί να επιτευχθεί μέσω της διακύμανσης έως το 2022.
Οι υπάλληλοι της AUA έχουν παραιτηθεί από 300 εκατομμύρια ευρώ για πέντε χρόνια, και σύμφωνα με τον διευθυντή της, μετά την μερική εργασία, το προσωπικό εδάφους και καμπίνας παραιτείται έως 13% και 15% αντίστοιχα, το διοικητικό συμβούλιο παραιτείται από το 15% του βασικού μισθού, και δεν θα δοθούν μπόνους, ενώ ο ίδιος θα παραιτηθεί σημαντικά περισσότερο από το ήμισυ του μέχρι τώρα συνολικού εισοδήματός του.
Οι πελάτες της εταιρείας θα λάβουν επιστροφή χρημάτων για τα ακυρωμένα αεροπορικά εισιτήρια, και εδώ πρόκειται για ένα "υψηλό διψήφιο ποσό σε εκατομμύρια", αναφέρει ο διευθυντής της AUA, διαβεβαιώνοντας ότι τα κέντρα εξυπηρέτησης λειτουργούν σε εντατικούς ρυθμούς, αλλά θα χρειαστούν ακόμη πολλές εβδομάδες μέχρις ότου ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.
Το "πραγματικό μέρισμα" της διάσωσης της AUA είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η διατήρηση του κόμβου της Βιέννης, καθώς μια οικονομική παραγωγή περίπου πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως συνδέεται με την AUA και προς τούτο δίνονται τα 150 εκατομμύρια ευρώ "και αυτό δεν είναι μία κακή επένδυση".
Σημειώνεται, πως το συμφωνηθέν την περασμένη Δευτέρα πακέτο διάσωσης της AUA περιλαμβάνει συνολικά 600 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 150 εκατομμύρια είναι μη επιστρεπτέα επιδότηση από το αυστριακό κράτος, 300 εκατομμύρια είναι δάνειο που εγγυάται κατά το 90% το αυστριακό κράτος, και 150 εκατομμύρια προέρχονται από τη μητρική εταιρεία Lufthansa.
Ο Αυστριακός υπουργός Οικονομικών Gernot Blumel υπεραμύνθηκε τις προηγούμενες ημέρες της παραίτησης της Αυστριακής Δημοκρατίας από μία συμμετοχή της στις Αυστριακές Αερογραμμές (Austrian Airlines-AUA) - που δεν είναι παρά μία θυγατρική εταιρεία της γερμανικής Lufthansa - μετά την πρόσφατη συμφωνία με την αυστριακή κυβέρνηση για τη διάσωσή τους με κρατική βοήθεια ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, για την Βιέννη ως έδρα, για παράδειγμα, του ΟΗΕ και του Οργανισμού Ασφάλειας και Συνεργασίας στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ), η άμεση προσβασιμότητα και ένας κόμβος αεροπορικών συνδέσεων μεγάλων αποστάσεων αποτελούν βασική προϋπόθεση, και "χωρίς την AUA, δεν θα υπήρχε επίσης το κοσμοπολίτικο της Βιέννης, και επομένως ήταν σημαντικό να ακολουθήσουμε αυτή την γραμμή".
Από την πλευρά του, το μεγαλύτερο κόμμα της αυστριακής αντιπολίτευσης, το Σοσιαλδημοκρατικό, έχει ζητήσει επανειλημμένα, μία κρατική συμμετοχή στην AUA, επισημαίνοντας πως όταν μεγάλες εταιρείες λαμβάνουν κρατική βοήθεια πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τότε πρέπει το κράτος να συμμετέχει σε αυτές.
Τώρα, προβλέπεται μερική εργασία για δύο χρόνια, κατά τα οποία δεν μπορούν να υπάρξουν απολύσεις και ο στόχος είναι να επιτευχθεί το 80% του προηγούμενου μεγέθους της εταιρείας μέχρι το 2022, όταν, με τα σημερινά δεδομένα των 7.000 υπαλλήλων της εταιρείας, θα υπάρχουν 1.100 συνεργάτες περισσότεροι από τους απαραίτητους, και ο ίδιος υποθέτει ότι μεγάλο μέρος της μείωσης του αριθμού τους μπορεί να επιτευχθεί μέσω της διακύμανσης έως το 2022.
Οι υπάλληλοι της AUA έχουν παραιτηθεί από 300 εκατομμύρια ευρώ για πέντε χρόνια, και σύμφωνα με τον διευθυντή της, μετά την μερική εργασία, το προσωπικό εδάφους και καμπίνας παραιτείται έως 13% και 15% αντίστοιχα, το διοικητικό συμβούλιο παραιτείται από το 15% του βασικού μισθού, και δεν θα δοθούν μπόνους, ενώ ο ίδιος θα παραιτηθεί σημαντικά περισσότερο από το ήμισυ του μέχρι τώρα συνολικού εισοδήματός του.
Οι πελάτες της εταιρείας θα λάβουν επιστροφή χρημάτων για τα ακυρωμένα αεροπορικά εισιτήρια, και εδώ πρόκειται για ένα "υψηλό διψήφιο ποσό σε εκατομμύρια", αναφέρει ο διευθυντής της AUA, διαβεβαιώνοντας ότι τα κέντρα εξυπηρέτησης λειτουργούν σε εντατικούς ρυθμούς, αλλά θα χρειαστούν ακόμη πολλές εβδομάδες μέχρις ότου ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.
Το "πραγματικό μέρισμα" της διάσωσης της AUA είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η διατήρηση του κόμβου της Βιέννης, καθώς μια οικονομική παραγωγή περίπου πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως συνδέεται με την AUA και προς τούτο δίνονται τα 150 εκατομμύρια ευρώ "και αυτό δεν είναι μία κακή επένδυση".
Σημειώνεται, πως το συμφωνηθέν την περασμένη Δευτέρα πακέτο διάσωσης της AUA περιλαμβάνει συνολικά 600 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 150 εκατομμύρια είναι μη επιστρεπτέα επιδότηση από το αυστριακό κράτος, 300 εκατομμύρια είναι δάνειο που εγγυάται κατά το 90% το αυστριακό κράτος, και 150 εκατομμύρια προέρχονται από τη μητρική εταιρεία Lufthansa.
Ο Αυστριακός υπουργός Οικονομικών Gernot Blumel υπεραμύνθηκε τις προηγούμενες ημέρες της παραίτησης της Αυστριακής Δημοκρατίας από μία συμμετοχή της στις Αυστριακές Αερογραμμές (Austrian Airlines-AUA) - που δεν είναι παρά μία θυγατρική εταιρεία της γερμανικής Lufthansa - μετά την πρόσφατη συμφωνία με την αυστριακή κυβέρνηση για τη διάσωσή τους με κρατική βοήθεια ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, για την Βιέννη ως έδρα, για παράδειγμα, του ΟΗΕ και του Οργανισμού Ασφάλειας και Συνεργασίας στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ), η άμεση προσβασιμότητα και ένας κόμβος αεροπορικών συνδέσεων μεγάλων αποστάσεων αποτελούν βασική προϋπόθεση, και "χωρίς την AUA, δεν θα υπήρχε επίσης το κοσμοπολίτικο της Βιέννης, και επομένως ήταν σημαντικό να ακολουθήσουμε αυτή την γραμμή".
Από την πλευρά του, το μεγαλύτερο κόμμα της αυστριακής αντιπολίτευσης, το Σοσιαλδημοκρατικό, έχει ζητήσει επανειλημμένα, μία κρατική συμμετοχή στην AUA, επισημαίνοντας πως όταν μεγάλες εταιρείες λαμβάνουν κρατική βοήθεια πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τότε πρέπει το κράτος να συμμετέχει σε αυτές.
Σχόλια αναγνωστών