Στην κύρια αντίπαλο της Ελλάδας, την Ισπανία - τουριστική «υπερδύναμη» στην Ευρώπη μαζί με τη Γαλλία - ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης θα βρίσκεται «τετ α τετ» από σήμερα με υψηλόβαθμους αξιωματούχους, εκπροσώπους διεθνών οργανισμών και παράγοντες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, ενώ θα δώσει συνεντεύξεις - κατά την προσφιλή του τακτική – σε μεγάλα ΜΜΕ, ώστε να στείλει το μήνυμα ότι η χώρα μας άνοιξε τον τουρισμό της με ασφάλεια για όλους.
Αναμένεται να τονίσει ότι όπως τα κατάφερε πέρυσι η Ελλάδα με την υποδειγματική διαχείριση της πανδημίας, έτσι και φέτος θα ακολουθήσει την ίδια συνταγή, με περισσότερη εμπειρία. Και να προσθέσει πως με τους εμβολιασμούς να «τρέχουν» και τα νησιά να θωρακίζονται, η χώρα μας είναι πανέτοιμη να υποδεχτεί τουρίστες από όλο τον κόσμο αρκεί να φέρουν πιστοποιητικό ότι έχουν κάνει το εμβόλιο, να έχουν αναπτύξει αντισώματα ή να διαθέτουν αρνητικό τεστ για τον κορωνοϊό.
Η ισπανική υπεροχή στη Μεσόγειο
Η περίπτωση της Ισπανίας δεν είναι απλή. Είναι ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως αναφορικά με τους συνολικούς τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα, μετά τη Γαλλία, ενώ παράλληλα τα έσοδα από τον τουρισμό είναι τα δεύτερα μεγαλύτερα στον κόσμο, μετά τις Η.Π.Α. Προ κορωνοϊού ο τουρισμός της είχε σπάσει όλα τα ρεκόρ.
Το 2020 την επισκέφτηκαν 19 εκατομμύρια τουρίστες και η επίδοσή της μειώθηκε κατά 80% σε σχέση με το 2019, αλλά φέτος έχει βάλει «στοίχημα» να τους διπλασιάσει.
Μια άλλη ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει ο προορισμός σε σχέση με την Ελλάδα, είναι ότι και οι δύο χώρες τροφοδοτούνται από παρόμοιες παραδοσιακές αγορές, με τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία να βρίσκονται ψηλά στην κατάταξη. Συνεπώς η «μάχη» θα δοθεί «σώμα με σώμα» για την τουριστική «πίτα» στη Μεσόγειο.
Η Διεθνής Έκθεση FITUR της Μαδρίτης την οποία επισκέπτεται ο κ. Θεοχάρης έχει εξελιχθεί για την παγκόσμια κοινότητα στο πρώτο μεγάλο ετήσιο ραντεβού για επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου και είναι κορυφαία διοργάνωση για τις εισερχόμενες και εξερχόμενες αγορές στη Λατινική Αμερική. Το επιχειρηματικό φόρουμ συγκεντρώνει το ενδιαφέρον περισσότερων από 5 χιλιάδων δημοσιογράφων και δίνει εκατοντάδες ευκαιρίες για δικτύωση και κλείσιμο σημαντικών συμφωνιών.
Υψηλής σπουδαιότητας θεωρούνται οι επαφές που έχει προγραμματίσει η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού με τον γενικό γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ. Zurab Pololikashvili, τον υπουργό Τουρισμού της Αλβανίας κ. Blendi Klosi, τον υφυπουργό Τουρισμού της Κροατίας κ. Tonci Glavina, καθώς και με τον πρόεδρο της Exceltur κ. Gabriel Escarrer Jaume, Οργανισμού που εκπροσωπεί τους 33 ισχυρότερους επιχειρηματικούς Ομίλους από τον κλάδο του ισπανικού τουρισμού.
Το βρετανικό παρασκήνιο και τα… νεύρα στα νησιά
Το… νεύμα της βρετανικής αγοράς περιμένουν μάταια (ακόμη) οι τουριστικές επιχειρήσεις στα ελληνικά νησιά για να αρχίσουν να γεμίζουν τα συστήματά τους με κρατήσεις. Για παράδειγμα στη Ζάκυνθο όπου οι αφίξεις διαδέχονταν η μία την άλλη από νεολαίους που ήθελαν να «ξεδώσουν» στον αγαπημένο τους προορισμό, είναι σχεδόν παγωμένες, με ανάλογο αντίκτυπο στην ψυχολογία της αγοράς.
Επιπλέον, ο πρωθυπουργός κ. Boris Johnson έσπευσε να «διορθώσει» υπουργό του με το να ξεκαθαρίσει ότι ένας «πορτοκαλί» προορισμός δεν είναι μέρος όπου οι πολίτες της χώρας του «πρέπει να πηγαίνουν για διακοπές» γιατί διαφορετικά θα τεθούν σε καραντίνα δέκα ημερών και κινδυνεύουν με πρόστιμα έως και 10.000 λιρών. Είχαν προηγηθεί δηλώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος κ. George Eustice, ο οποίος σε μια προσπάθεια να αμβλύνει τις εντυπώσεις είχε αφήσει «ανοιχτό παράθυρο» για επισκέψεις στην πορτοκαλί ζώνη «για να δουν συγγενείς και φίλους», ενώ μόνο πριν δύο μέρες, σύμφωνα με τους Times πραγματοποιήθηκαν περίπου 150 πτήσεις προς αυτούς τους προορισμούς.
Την ώρα πάντως που πληθαίνουν οι φωνές προς τη βρετανική κυβέρνηση για να απελευθερώσει τα ταξίδια προς Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία, Γαλλία και Μάλτα, βρετανικά αφιερώματα του BBC και των Financial Times επισημαίνουν την πρόοδο που έχει σημειωθεί στους εμβολιασμούς του ελληνικού πληθυσμού.
Ενώ, τεράστιες είναι οι πιέσεις από την British Airways και το Heathrow που προειδοποιούν πως η περιορισμένη πράσινη λίστα του Ηνωμένου Βασιλείου στο φωτεινό σηματοδότη για το άνοιγμα των βρετανικών διακοπών στο εξωτερικό απειλεί να καταφέρει τεράστια «μαχαιριά» στην ταξιδιωτική βιομηχανία, παρά την επιτυχία που έχει σημειώσει η χώρα στο εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών.
Για που “πετάει” φέτος η Ευρώπη;
Τα ελληνικά νησιά, οι Βαλεαρίδες Νήσοι και η Ιταλία έχουν τριπλασιάσει τις επισκέψεις στο διαδίκτυο μόνο την τελευταία εβδομάδα, γεγονός που δείχνει τη «δίψα» του ευρωπαϊκού κοινού να γευτεί λίγο ήλιο και θάλασσα. Και μόνο που το Βερολίνο «μαλάκωσε» τη στάση του και ήρε την υποχρέωση της καραντίνας εξαιτίας και της προόδου των εμβολιασμών, η μεγάλη ταξιδιωτική δεξαμενή που λέγεται Γερμανία έχει αυξήσει έως και κατά τρεις φορές τη ζήτηση για πτήσεις της Lufthansa και της θυγατρικής της Eurowings προς τους παραπάνω προορισμούς και τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών, η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση της προτίμησης των Ευρωπαίων αυτό το καλοκαίρι (6,2%) μετά την Ισπανία (10,4%), την Ιταλία (9%) και τη Γαλλία (7%). Οι μισοί σχεδιάζουν να επισκεφτούν άλλη χώρα, ενώ ένα 36% σκοπεύει να κάνει διακοπές εντός συνόρων. Μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρείται για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, ενώ τρεις στους δέκα έχουν κάνει σχέδια για να «ξεφύγουν» τον Μάιο και τον Ιούνιο.
Γιατί οι Αμερικανοί θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα
Τουρίστες με... γερό πορτοφόλι είναι οι Αμερικανοί και η προτίμησή τους σε προορισμούς που επιλέγουν, ανεβάζει κατά πολύ το... level τους, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το 70% όσων επισκέπτονται την Καλντέρα στη Σαντορίνη όπου η μέση τιμή διανυκτέρευσης ξεπερνά τα 600 ευρώ τη βραδιά για Ιούλιο και Αύγουστο, είναι Αμερικανοί.
Φέτος, η έγκαιρη ανακοίνωση από την Ελλάδα ότι ανοίγει τα σύνορά της για να υποδεχτεί τουρίστες εντός του Μαϊου, άνοιξε κατά πολύ την... όρεξη της μεγάλης υπερατλαντικής αγοράς που για να προγραμματίσει ταξίδια θέλει να γνωρίζει την κάθε λεπτομέρεια, τουλάχιστον δύο μήνες νωρίτερα. Για αυτό και η Ελλάδα, τη δεδομένη χρονική στιγμή, θεωρείται για τους Αμερικανούς τουριστικά αξιόπιστη. Στα υπέρ μας, συγκαταλέγεται ο πολλαπλασιασμός των απευθείας πτήσεων που σε καιρό πανδημίας σημαίνει ότι δεν θα γίνονται μετεπιβιβάσεις και δεν θα ξοδεύονται παραπάνω χρήματα και έτσι τα ταξίδια υπολογίζονται ως περισσότερο ασφαλή και οικονομικά.
Με πρώτη την Emirates και στη συνέχεια την United, την Delta, την American Airlines ενισχύθηκαν οι απευθείας πτήσεις προς την Αθήνα με καθημερινά δρομολόγια, δίνοντας από νωρίς σχετικά, «ψήφο εμπιστοσύνης» στο ελληνικό σχέδιο επανεκκίνησης του τουρισμού.
Στις πρώτες θέσεις στις καρδιές των Αμερικανών βρίσκονται η Αττική, το Νότιο Αιγαίο και η Πελοπόννησος.
Τις τελευταίες μέρες μάλιστα οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για ξενοδοχεία, βίλες και εισιτήρια εκτοξεύτηκαν σύμφωνα με το Bloomberg που ανέφερε ότι τα πακέτα πολυτελείας Virtuoso αυξήθηκαν κατά 225% και οι αεροπορικές κρατήσεις μέσω του Hopper σημείωσαν άνοδο, με αύξηση που άγγιξε το 75% στις αναζητήσεις.
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Ανεβάζει «στροφές» το μεσογειακό ράλι για τον τουρισμό
Πιέσεις, επαφές και έντονο παρασκήνιο για τα ταξίδια
Σχόλια αναγνωστών