Η απευθείας πώληση δωματίων στα ξενοδοχεία -τόσο από το τηλέφωνο όσο και από τον ιστότοπο- έχει κερδίσει μεγάλο μέρος διανομής κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Αυτή η τεράστια αύξηση σήμαινε ότι πολλοί ξενοδόχοι έχουν αλλάξει την παθητική ή ουδέτερη στάση τους απέναντι στις άμεσες πωλήσεις. Θεωρώντας τες πλέον τον στρατηγικό πυλώνα τους.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του SiteMinder, το άμεσο κανάλι έχει κερδίσει μερίδιο αγοράς σε σχεδόν κάθε χώρα που αναλύθηκε. Ξεπερνώντας την Expedia σε πολλές από αυτές και την Booking.com.
Ο τομέας αναψυχής οδηγεί την ανάκαμψη
O COVID-19 έχει φέρει τα “πάνω-κάτω” στη διανομή ξενοδοχείων βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα. Κάποια τμήματα έχουν διατηρηθεί καλύτερα από άλλα όπου η ανάκαμψη φαίνεται αργή και επώδυνη.
Το τμήμα που υπέστη τα λιγότερα και ανακάμπτει ταχύτερα είναι η αναψυχή. Ο τομέας αναψυχής τις τελευταίες εβδομάδες, έχει σημειώσει αυξήσεις ακόμη και σε σύγκριση με το 2019, κυρίως για τις καλοκαιρινές διαμονές.
Γιατί οι άμεσες πωλήσεις στα ξενοδοχεία έχουν καλύτερη απόδοση
Οι πελάτες αναζητούν ακριβείς πληροφορίες για το ξενοδοχείο
Δεδομένης της κατάστασης αβεβαιότητας, οι πελάτες καταβάλλουν προσπάθειες να αναζητήσουν πληροφορίες στην πηγή τους. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνουν αυτό, είναι στον ιστότοπο του ξενοδοχείου.
Τα ξενοδοχεία που έχουν κερδίσει τα περισσότερα από αυτήν την αλλαγή είναι εκείνα που έχουν φροντίσει ιδιαίτερα τον ιστότοπο και το τηλεφωνικό τους κανάλι, όσον αφορά στην επικοινωνία και στην ενημέρωση πρωτοκόλλων COVID.
Περισσότεροι τοπικοί πελάτες
Πλέον ελάχιστοι επιλέγουν τα ταξίδια εκτός της χώρας τους και ιδιαίτερα τα αεροπορικά ταξίδια. Επομένως, δεν επιλέγουν πωλήσεις μέσω τρίτων.
Στα συν είναι η μεγαλύτερη συνάφεια της επωνυμίας του ξενοδοχείου και του ποσοστού επανάληψης πελατών. Αυτό διευκολύνει σημαντικά τις άμεσες πωλήσεις έναντι των ενδιάμεσων πωλήσεων.
Ίδια γλώσσα και ζώνη ώρας. Καθώς πολλοί πελάτες είναι τοπικοί, είναι πολύ πιο βολικό να επικοινωνήσουν με το ξενοδοχείο μέσω του ιστότοπου ή του τηλεφώνου για απαντήσεις σε ερωτήσεις ή κρατήσεις.
Το διαδίκτυο ως διαδρομή διαφυγής από τον συνεχή περιορισμό
Έχουμε περάσει μήνες στο σπίτι, με πολύ λίγες εξόδους. Το διαδίκτυο και οι κινητές συσκευές ειδικότερα, ήταν η έξοδος μας στον κόσμο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Για πολλούς μήνες, ο μόνος τρόπος για κράτηση σε ταξίδι ήταν στο διαδίκτυο. Αυτό βοήθησε πολλούς να ξεπεράσουν τον φόβο της κράτησης και της αγοράς στο διαδίκτυο.
Η πίστη έχει τις ανταμοιβές της
Τα ξενοδοχεία που δημιούργησαν και διατήρησαν πιστούς πελάτες μπόρεσαν να στηριχθούν σε αυτούς στην επανεκκίνηση τους. Και να δημιουργήσουν τις πρώτες λίγες κρατήσεις χωρίς να χρειάζεται να στραφούν σε online ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTA).
Οι ταξιδιώτες θεωρούν πώς το να πάνε σε ένα ξενοδοχείο που ήδη γνωρίζουν, είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιστρέψουν στην κανονικότητα.
Κακές εμπειρίες κράτησης με διαμεσολάβηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Κατά την διάρκεια της πανδημίας πολλοί ταξιδιώτες ταλαιπωρήθηκαν από τη διαχείριση ενός μη επιστρεπτέου αεροπορικού εισιτηρίου ή κράτησης ξενοδοχείου, με διαμεσολάβηση.
OTA όπως η Booking.com πήραν τη μονομερή απόφαση να υπερασπιστούν τους πελάτες τους και να μετατρέψουν τις κρατήσεις από μη επιστρεπτέες σε ευέλικτες. Πυροδοτώντας μια καταιγίδα για πολλά ξενοδοχεία και μεγάλη δυσαρέσκεια.
Τα ξενοδοχεία που στράφηκαν στους πελάτες τους και τις άμεσες πωλήσεις τους είδαν μεγάλη πρόοδο στην επανεκκίνηση τους.
Καλύτερες συνθήκες σε ιστότοπους από ό,τι σε OTA
Πολλά ξενοδοχεία, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν όλων των μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων, προσφέρουν ήδη καλύτερες συνθήκες στο απευθείας κανάλι τους, από τις OTA.
Εκείνοι που διατηρούν αυτήν τη στρατηγική, σε συνδυασμό με την αύξηση των επισκέψεων στους ιστότοπους τους, είχαν πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα. Επιτυγχάνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα για άμεσες πωλήσεις.
Βιώσιμο μοντέλο χωρίς την εξάρτηση διαμεσολαβητή
Πολλές από τις αλλαγές που έχουν συμβεί τους τελευταίους 16 μήνες δεν θα είναι πλέον περιστασιακές αλλά δομικές.
Προσφέροντας μια μεγάλη ευκαιρία στα ξενοδοχεία να ενοποιήσουν και να βελτιώσουν περαιτέρω τη στρατηγική άμεσων καναλιών τους.
Ακόμα και αν οι άμεσες πωλήσεις δεν είναι αυτοσκοπός, είναι σημαντικό για οποιοδήποτε ξενοδοχείο είναι να μεγιστοποιήσει την κερδοφορία του. Καθώς και να δημιουργήσει ένα βιώσιμο μοντέλο χωρίς να χρειάζεται να εξαρτάται από έναν διαμεσολαβητή.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Γιατί οι άμεσες πωλήσεις στα ξενοδοχεία έχουν καλύτερη απόδοση
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του SiteMinder, το άμεσο κανάλι έχει κερδίσει μερίδιο αγοράς σε σχεδόν κάθε χώρα που αναλύθηκε
Σχόλια αναγνωστών