Στις προκλήσεις στις οποίες καλούνται να αντεπεξέλθουν τα ελληνικά ξενοδοχεία στη μετά-COVID-19 εποχή, καθώς και στη θέση που έχουν κατακτήσει στον διεθνή ξενοδοχειακό καμβά εστιάζει στη συνέντευξή της η κα Βαρβάρα Αυδή, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Yades Greek Historic Hotels και αντιπρόεδρος των Historic Hotels of Europe.
«Είναι αυτονόητο πλέον, ότι η σύνδεσή μας με την ιστορίας μας και την πολιτιστική μας κληρονομιά σε όλα τα επίπεδα, δεν αποτελεί μόνο εργαλείο για την ενίσχυση του τουρισμού, αλλά μπορεί να αποτελέσει το σημαντικότερο εφαλτήριο διαμόρφωσης του συνολικού brand Ελλάδας», σημειώνει ευσύνοπτα η κα Αυδή, αναφερόμενη στους στόχους που οφείλει να έχει για την προβολή της η χώρα.
Ούσα μέλος της ομάδα σχεδιασμού της Ελληνικής Διατροφής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πιστεύει ότι η ελληνική αγροδιατροφή, πέρα από ένα εξαιρετικό εξαγώγιμο προϊόν, δύναται να αποτελεί την πολυτιμότερη πρώτη ύλη της ελληνικής γαστρονομίας που είναι βασικός πυλώνας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
- Τι αποτέλεσε τη θρυαλλίδα για τη δημιουργία των Yades Greek Historic Hotels; Τι καθιστά τα ξενοδοχεία Yades ιδιαίτερα σαν προσφερόμενο τουριστικό προϊόν;
Η σύνδεση του Τουρισμού με την ιστορία και την Πολιτιστική Κληρονομιά ήταν πάντοτε, για εμένα, ο βασικός μου στόχος. Όταν ξεκινήσαμε το δίκτυο Yades, πριν από περίπου 15 χρόνια, η ταύτιση του δικού μας τουριστικού προϊόντος, αυτό των μικρών, ξεχωριστών ξενοδοχείων με ιστορία και ποιότητα, με τα αυθεντικά ελληνικά και τοπικά χαρακτηριστικά σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών, δεν ήταν απλά ένα ζητούμενο, αλλά το κύριο προαπαιτούμενο στο σχεδιασμό μας. Για τα ξενοδοχεία Yades, κάθε σταθμός στην εμπειρία του επισκέπτη μας έπρεπε -και θέλουμε- να διαθέτει την ελληνική «σφραγίδα». Όχι υπό μορφή φολκλόρ ή «ιστοριολαγνείας», αλλά υπό τη μορφή εκτίμησης σε αυτά που κληρονομήσαμε και σε αυτά που διαφυλάσσουμε για τις γενιές που έρχονται. Δέκα χρόνια αργότερα, και διανύοντας τη μετά – covid εποχή, διαπιστώνω με μεγάλη ικανοποίηση ότι το σύνολο του τουριστικού κόσμου επιδιώκει την ενσωμάτωση της τοπικής κουλτούρας, παράδοσης και γαστρονομίας μέσα στο προσφερόμενο προϊόν, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή την τοποθεσία του καταλύματος ή εστιατορίου.
- Με την ιδιότητά σας ως αντιπροέδρου των Historic Hotels of Europe, σε τι πιστεύετε ότι υστερούν και σε τι υπερτερούν τα ελληνικά ιστορικά ξενοδοχεία έναντι των ευρωπαϊκών; Ποιος είναι ο στόχος των Historic Hotels of Europe και σε τι ωφελούνται τα ξενοδοχεία από την ένταξη τους στο δίκτυό σας;
Τα ελληνικά ιστορικά ξενοδοχεία δεν έχουν σε τίποτε να ζηλέψουν κάτι από τα ευρωπαϊκά. Τα κριτήρια ένταξης ενός ξενοδοχείου στη Historic Hotels of Europe είναι τα ίδια για όλη την Ευρώπη, ανεξάρτητα της χώρας στην οποία βρίσκονται. Έχουμε διανύσει μεγάλη πορεία αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα και είμαι εξαιρετικά περήφανη για την εξέλιξη των ελληνικών ξενοδοχείων και το ισχυρό δικό τους αποτύπωμα στη διεθνή αγορά. Στόχος μας είναι κάθε ξενοδοχείο, όσο μικρό κι αν είναι, να αποτελεί έναν προορισμό και αυτό, οι ξενοδόχοι του δικτύου μας το έχουν πετύχει σε μεγάλο βαθμό. Ο ρόλος μας για τα ελληνικά ξενοδοχεία, περιλαμβάνει τη συστηματική συμβουλευτική υποστήριξη ως προς το σχεδιασμό του προϊόντος τους για την καλύτερη εμπειρία του πελάτη, τη σωστή διαχείριση αλλά και την οικονομική βιωσιμότητα της επιχείρησης. Ο ρόλος μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και μέσα από τη Historic Hotels of Europe είναι, αφενός η σφραγίδα ποιότητας που προσφέρει το δίκτυο, και αφετέρου η αποτελεσματικότερη επικοινωνία της ιστορίας κάθε ξενοδοχείου στο κοινό του.
- Ποια πιστεύετε ότι είναι τα βήματα που πρέπει να γίνουν στην κατεύθυνση προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας; Πώς συμβάλλουν η ανάδειξη του πολιτισμού και της ιστορίας στην ενίσχυση του τουρισμού;
Η προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας ξεκινά καταρχήν από εμάς του ίδιους σαν οντότητες και έπειτα σαν επιχειρηματίες ή θεσμούς. Θεωρώ ότι μόνο εφόσον απεμπλακούμε από το κακόγουστο φολκλόρ και καταφέρουμε να εκτιμήσουμε σε βάθος ό,τι μας προσφέρει η κληρονομιά μας για αυτό που είμαστε και σηματοδοτούμε σήμερα, θα έχουμε τη δυνατότητα να την προβάλλουμε όπως της αρμόζει. Η κληρονομιά μας είναι ζωντανή και ο ρόλος μας είναι να την εξελίσσουμε για τις επόμενες γενιές. Είναι αυτονόητο πλέον, ότι η σύνδεση μας με την ιστορίας μας και την πολιτιστική μας κληρονομιά σε όλα τα επίπεδα, δεν αποτελεί μόνο εργαλείο για την ενίσχυση του τουρισμού, αλλά μπορεί να αποτελέσει το σημαντικότερο εφαλτήριο διαμόρφωσης του συνολικού brand Ελλάδας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
- Συμμετέχετε στην ομάδα σχεδιασμού της Ελληνικής Διατροφής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Πώς συνδέεται το ελληνικό διατροφικό προϊόν με την εικόνα της Ελλάδας και τον τουρισμό;
Το ελληνικό διατροφικό προϊόν είναι μοναδικό. Οι σύγχρονες αντιλήψεις και οι νέες διατροφικές απαιτήσεις, ιδιαίτερα στη μετά-covid εποχή για ένα ασφαλέστερο, καθαρότερο, θρεπτικότερο και φιλικό προς το περιβάλλον παραγόμενο τρόφιμο, είναι καθοριστικές για τον αγροδιατροφικό τομέα ο οποίος οφείλει να προσαρμοστεί σε αυτές. Στόχος είναι το παραγόμενο ελληνικό αγροδιατροφικό προϊόν, να αντικατοπτρίζει τη νέα πολιτική για αειφόρο ανάπτυξη για την παραγωγή και κατανάλωση καλύτερων προϊόντων. Αποτελεί ένα εξαιρετικό εξαγώγιμο προϊόν με ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές, καθώς και την πολυτιμότερη πρώτη ύλη της ελληνικής γαστρονομίας που είναι βασικός πυλώνας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών