Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Το διψήφιο νούμερο των τουριστικών εισπράξεων και οι εντυπώσεις των αφίξεων του 2021

Το διψήφιο νούμερο των τουριστικών εισπράξεων και οι εντυπώσεις των αφίξεων του 2021
Η διατήρηση της αυξημένης δαπάνης των ξένων επισκεπτών, βασική επιδίωξη του τουριστικού κλάδου και για το 2022
Σχετικά Άρθρα

Με σχεδόν γεμάτα ξενοδοχεία σε βασικούς ελληνικούς προορισμούς, αλλά και αξιοσημείωτη κινητικότητα σε δευτερεύοντες μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, η ικανοποίηση είναι έκδηλη σε Πολιτεία και φορείς που είδαν μια ευχάριστη «ανατροπή» να γεμίζει τα ταμεία του κράτους και να τροφοδοτεί με «καύσιμα» το δρόμο της ανάπτυξης της οικονομίας.
Όπως διαφαίνονται τα πράγματα - εκτός απροόπτου – πέρα από τον οικονομικό στόχο που μπορεί να ξεπεράσει τα 10 δισ. ή κατά άλλους να αγγίξει ακόμη και τα 12 δισ. ευρώ – νούμερο «ασύλληπτο» στην αρχή της σεζόν.
Οι παρακάτω καθοριστικοί στόχοι μοιάζουν να επιτυγχάνονται και να ανεβάζουν το... επίπεδο των προσδοκιών για την επόμενη θερινή περίοδο, η προετοιμασία της οποίας, έχει ήδη ξεκινήσει:

  • Η ολοκλήρωση της φετινής σεζόν στα τέλη Οκτωβρίου, σε αντίθεση με πέρυσι, που σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στην Κρήτη θα μπορούσε να φτάσει και έως τα τέλη Νοεμβρίου
  • Η προσέλκυση σημαντικών, νέων και παλαιών τουριστικών αγορών που έδειξαν την προτίμησή τους στην Ελλάδα, η φήμη της οποίας βγήκε ενισχυμένη στο εξωτερικό, ως αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και της καλής προετοιμασίας που είχε γίνει, αλλά και ως «επιβράβευση» του ταξιδιωτικού κοινού στο μέτωπο της διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης
  • Η ποιοτική «στροφή» σε επισκέπτες με μεγαλύτερη οικονομική δύναμη στο να δαπανούν περισσότερα στις τοπικές κοινωνίες, αυξάνοντας τη μέση δαπάνη κατά 20%, γεγονός που οφείλεται τόσο στην αλλαγή συμπεριφοράς εν μέσω πανδημίας μεμονωμένων τουριστών και γκρουπ που ταξίδεψαν αεροπορικώς από αγορές όπως είναι η Ευρώπη ή οι ΗΠΑ, στη μεγαλύτερη παραμονή τους στους προορισμούς, αλλά και στις ελλείψεις άλλων πιθανών επιλογών (όπως πχ στην περιορισμένη κρουαζιέρα ή στους «κλειστούς» προορισμούς)


Νέος στόχος οι τουριστικές εισπράξεις του τέταρτου τριμήνου

Σύμφωνα με επιχειρηματίες της τουριστικής αγοράς, οι μεμονωμένοι επισκέπτες ήταν αυτοί που... έσπρωξαν περισσότερο τη ρευστότητα προς τα επάνω, καθώς ήταν αυτοί που προτίμησαν last minute να περάσουν διακοπές πολυτελείας στη χώρα μας.
Αυτό δείχνουν τα στοιχεία στα περισσότερα ξενοδοχεία πέντε ή τεσσάρων αστέρων όπου οι πληρότητες υπερτερούν έναντι καταλυμάτων των υπόλοιπων κατηγοριών, ενώ και οι ενοικιάσεις στις πλατφόρμες με βίλες κλπ εκτοξεύτηκαν ιδιαίτερα τον Αύγουστο. Συμβατικά, η σεζόν ολοκληρώνεται στις 31 Οκτωβρίου και μέχρι στιγμής οι ενδείξεις στο Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη είναι ιδιαίτερα θετικές και εάν υπήρχαν στην αρχή αμφιβολίες για το πόσο θα καταφέρουν να συμβαδίσουν οι αφίξεις με τα έσοδα, φαίνεται ότι αυτός ο προβληματισμός ξεπερνιέται εκ του μέχρι σήμερα αποτελέσματος.
Ο παράγοντας πανδημία και ο σκληρός ανταγωνισμός θα είναι οι δύο βασικοί «κριτές» και για το 2022, με τις χώρες του Νότου που επενδύουν πολλά στον τουρισμό, όπως είναι η Ελλάδα, να καταστρώνουν ήδη την στρατηγική τους ώστε να «κλέψουν» το μεγαλύτερο κομμάτι της τουριστικής πίτας.
Όμως, το τέταρτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς είναι αυτό που αναμένεται να επιβεβαιώσει όχι μόνο τους αναθεωρημένους δείκτες των προβλέψεων, αλλά και να διαμορφώσει δυναμική για τη συνέχεια.
Δείκτες, που σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, επηρεάζονται σε ένα μεγάλο ποσοστό τόσο από την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιμήκυνση της σεζόν μέσα στο φθινόπωρο, όσο και από τη διατήρηση αυξημένων τουριστικών ροών μέχρι την εκπνοή της σεζόν.
Την ίδια ώρα, στο «ραντάρ» του υπουργείου Τουρισμού και των αρμόδιων φορέων έχουν μπει για τα καλά τόσο οι επιδόσεις αστικών προορισμών, όπως είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, όσο και των χειμερινών προορισμών που σημειωτέον έχουν να «δουλέψουν» πολλούς μήνες, ενώ έχουν χάσει ήδη τον περσινό χειμώνα.
«Ο τουρισμός 365 μέρες το χρόνο είναι μονόδρομος.
Οι υποδομές μας είναι «κουρασμένες» και δεν αντέχουν φαινόμενα υπερτουρισμού.
Η ενδυνάμωση του δωδεκάμηνου τουρισμού, οι εναλλακτικές μορφές, η στόχευση στην ηπειρωτική Ελλάδα και η διάχυση των ροών σε δευτερογενείς προορισμούς με δυνατότητες τουριστικής εξέλιξης πρέπει να είναι σημεία εστίασης της νέας στρατηγικής μας. Αυτή πράγματι, θα είναι μια απαραίτητη μεταρρύθμιση του τουριστικού τομέα», αναφέρει άνθρωπος της αγοράς.

Και η περιφέρεια στο «πρόγραμμα» Κικίλια

Όλα τα ανοιχτά ζητήματα του κλάδου και όλες οι προοπτικές ανάπτυξης - μαζί με τις αδυναμίες του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, βρίσκονται στο επίκεντρο του μακρύ γύρου διαβουλεύσεων του κ. Βασίλη Κικίλια με όλους τους συναρμόδιους φορείς που συνδιαμορφώνουν το «παζλ» της «βαριάς βιομηχανίας» της χώρας.
Ο ίδιος σημειώνει πως όλα τα θέματα πρέπει να... τρέξουν με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα ολοκλήρωσης, ώστε να ξεπεραστεί ο λαβύρινθος των συναρμοδιοτήτων από τη μια πλευρά και από την άλλη, να διαμορφωθεί το κατάλληλο πλαίσιο για την υλοποίηση της νέας πολιτικής που θα δίνει απαραίτητο... χώρο σε όλες τις μορφές του τουρισμού, αναγκαίες για την επιμήκυνση, όπως για παράδειγμα, στον τουρισμό υγείας ή στον θρησκευτικό – Προσκυνηματικό τουρισμό.
Έτσι, η ανάπτυξη της περιφέρειας μπαίνει σε πρώτο πλάνο προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της διατήρησης τουριστικής κίνησης και το χειμώνα – αναγκαία τονωτική «ένεση» για τις επιχειρήσεις της περιφέρειας, με προγραμματισμένες επισκέψεις του υπουργού Τουρισμού σε όλη την Ελλάδα και επαφές με τους τοπικούς φορείς και την αυτοδιοίκηση.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης