Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Πώς αποζημειώνουν οι Βρετανικές αεροπορικές εταιρείες τους επιβάτες που δεν ταξίδεψαν λόγω πανδημίας

Πώς αποζημειώνουν οι Βρετανικές αεροπορικές εταιρείες τους επιβάτες που δεν ταξίδεψαν λόγω πανδημίας

Η νομοθεσία δεν καλύπτει τους επιβάτες για περιπτώσεις όπως η πανδημία

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών στη Μεγάλη Βρετανία (CMA), ξεκίνησε έρευνα για τις αεροπορικές εταιρείες τον Ιούνιο, λόγω ανησυχιών ότι μπορεί να έχουν παραβιάσει το νόμο, καθώς δεν προσέφεραν επιστροφές χρημάτων για πτήσεις που οι πελάτες δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν νόμιμα κατά τη διάρκεια των περιόδων αποκλεισμού.
Αντ’ αυτού, η British Airways προσέφερε κουπόνια ή νέα κράτηση και η Ryanair παρείχε τη δυνατότητα νέας κράτησης.
Όμως, μετά από ενδελεχή εξέταση της σχετικής νομοθεσίας και των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, η CMA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο νόμος δεν παρέχει στους επιβάτες επαρκώς σαφές δικαίωμα επιστροφής χρημάτων σε αυτές τις “ασυνήθιστες περιστάσεις”, ώστε να δικαιολογείται η συνέχιση της υπόθεσης.

Η νομοθεσία δεν καλύπτει τους επιβάτες για περιπτώσεις όπως η πανδημία

Η νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών ορίζει ότι οι επιβάτες δικαιούνται επιστροφή χρημάτων όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώνει μια πτήση, επειδή η εταιρεία δεν μπορεί να παράσχει τις συμβατικές της υπηρεσίες.
Ωστόσο, δεν καλύπτει με σαφήνεια το κατά πόσον οι ταξιδιώτες πρέπει να αποζημιώνονται όταν η πτήση τους πραγματοποιείται αλλά τους απαγορεύεται νομικά να την πάρουν.
Μετά την επανεξέταση του νόμου και των αποδεικτικών στοιχείων, παράλληλα με τις συμβουλές εμπειρογνωμόνων, η CMA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η παράταση της έρευνας αυτής δεν δικαιολογείται, δεδομένου του χρόνου που θα χρειαζόταν για την επίτευξη αποτελέσματος στα δικαστήρια και του αβέβαιου αποτελέσματος.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, και δεδομένου ότι η CMA μπορεί μόνο να εφαρμόσει το νόμο ως έχει, αποφάσισε να κλείσει την έρευνα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της CMA Andrea Coscelli δήλωσε: “Πιστεύουμε ακράδαντα ότι στους επιβάτες που εμποδίζονται νόμιμα να πραγματοποιήσουν πτήσεις λόγω των νόμων περί κλειδώματος θα πρέπει να τους προσφέρεται πλήρης επιστροφή χρημάτων και ξεκινήσαμε αυτή την έρευνα με την ελπίδα ότι θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ένα θετικό αποτέλεσμα για τους καταναλωτές.
“Ωστόσο, αφού εξετάσαμε τη σχετική νομοθεσία και συγκεντρώσαμε στοιχεία στο πλαίσιο της έρευνάς μας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το χρονικό διάστημα που θα απαιτούσε η εκδίκαση της υπόθεσης αυτής στα δικαστήρια και το αβέβαιο αποτέλεσμα δεν μπορούν πλέον να δικαιολογήσουν την περαιτέρω δαπάνη δημόσιου χρήματος.
“Δεδομένης της σημασίας του θέματος για πολλούς επιβάτες που έχουν χάσει άδικα, ελπίζουμε ότι ο νόμος σε αυτόν τον τομέα θα αποσαφηνιστεί”.

Tί δηλώνουν οι εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών

Εκπρόσωπος της B.A δήλωσε: “Κατά τη διάρκεια αυτής της πρωτοφανούς κρίσης ενεργήσαμε πάντοτε νόμιμα, εκδίδοντας σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια επιστροφές χρημάτων και προσφέροντας εξαιρετικά ευέλικτες πολιτικές κρατήσεων που επέτρεψαν σε εκατομμύρια πελάτες μας να αλλάξουν τις ημερομηνίες ή τους προορισμούς των ταξιδιών τους.
“Είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξή τους σε μια εποχή που πλοηγούμασταν στους δυναμικούς και ταχέως μεταβαλλόμενους ταξιδιωτικούς περιορισμούς για να διατηρήσουμε ένα περιορισμένο πρόγραμμα που εξασφάλιζε ζωτικές αεροπορικές συνδέσεις για τους ταξιδιώτες και το φορτίο καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας”.
Εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε: “Η Ryanair χαιρετίζει την απόφαση της CMA να κλείσει την έρευνά της.”Διατηρήσαμε ένα περιορισμένο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια των αποκλεισμών στο Ηνωμένο Βασίλειο για τους πελάτες που ταξίδευαν για ουσιαστικούς λόγους.
Οι επιβάτες είχαν τη δυνατότητα να αλλάξουν τις κρατήσεις τους χωρίς να πληρώσουν το τέλος αλλαγής πτήσης και πολλοί έκαναν χρήση αυτής της δυνατότητας”.
Η υπόθεση αυτή διαφέρει από άλλες περιπτώσεις στις οποίες η CMA εξασφάλισε επιστροφές χρημάτων για τους πελάτες.
Για παράδειγμα, στον τομέα των οργανωμένων ταξιδιών, οι πελάτες προστατεύονται από μια ξεχωριστή δέσμη νόμων, τους κανονισμούς για τα οργανωμένα ταξίδια, οι οποίοι παρέχουν στους καταναλωτές δικαιώματα επιστροφής χρημάτων, τα οποία η CMA μπόρεσε να επιβάλει.
Η CMA μπόρεσε επίσης να αναλάβει αποτελεσματική δράση για να εξασφαλίσει στους καταναλωτές επιστροφές χρημάτων σε διάφορους άλλους τομείς, όπως οι γάμοι και οι ενοικιάσεις για διακοπές.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, η νομική θέση ήταν διαφορετική, ιδίως επειδή η νομοθεσία περί αποκλεισμού καθιστούσε παράνομη τη λειτουργία των επιχειρήσεων – σε αντίθεση με τις αεροπορικές εταιρείες, στις οποίες επιτρεπόταν η συνέχιση των πτήσεων.
Η δράση της CMA έχει ήδη οδηγήσει σε δεσμεύσεις για την επιστροφή εκατοντάδων εκατομμυρίων λιρών σε άτομα των οποίων οι διακοπές ακυρώθηκαν λόγω της πανδημίας, μεταξύ άλλων από τις εταιρείες LoveHolidays, lastminute.com, Virgin Holidays, Tui UK, Sykes Cottages και Vacation Rentals.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης