Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Βρετανία και Γερμανία «ψηλώνουν» τις προσδοκίες για το 2022

Βρετανία και Γερμανία «ψηλώνουν» τις προσδοκίες για το 2022
Θεωρούνται «ψήφοι εμπιστοσύνης» για την πορεία του ελληνικού τουρισμού
Σχετικά Άρθρα

Με την κοινή διαπίστωση ότι «η χρονιά κλείνει καλύτερα από ό,τι θα περίμενε ο οποιοσδήποτε μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία», η τουριστική αγορά αντιμετωπίζει με συγκρατημένη αισιοδοξία το 2022 γιατί πιστεύει ότι και του χρόνου η χώρα μας – εκτός απροόπτου- θα συνεχίσει τη θετική της πορεία προς την ολική επαναφορά του τουρισμού.
Με βάση όλες τις ενδείξεις, η ανάκαμψη ολόκληρης της τουριστικής αλυσίδας, είτε πρόκειται για εποχικές επιχειρήσεις, είτε για συνεχούς λειτουργίας, τοποθετείται χρονικά από τον ερχόμενο Μάρτιο.
Εφόσον επιβεβαιωθεί η καλή πορεία από την ανταπόκριση που έχει ως τώρα η χώρα μας στη διεθνή κοινότητα των δυνητικών επισκεπτών, τότε η ολική επαναφορά του ελληνικού τουρισμού θα είναι πιο γρήγορη και ίσως φτάσει ή ακόμη και υπερβεί τα μεγέθη του 2019.
«Σίγουρα σε αυτό θα βοηθήσει η επανάληψη της πολύ καλής συνταγής επιτυχίας που εφαρμόσαμε, δηλαδή ο σωστός τρόπος με τον οποίο ανοίξαμε τον τουρισμό και διαχειριστήκαμε την κρίση.
Αρκεί να έχουμε στο μυαλό μας πάντα, ότι ο τουρισμός δεν δουλεύει στον αυτόματο πιλότο.
Δείξαμε ότι εργαστήκαμε σκληρά, υπεύθυνα και με επαγγελματισμό και αυτό ενίσχυσε το brand και την αξιοπιστία μας μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες», υποστηρίζουν οι άνθρωποι της αγοράς.
Οι επιχειρηματίες επισημαίνουν ότι «έχουμε δρόμο ακόμα για να κεφαλαιοποιήσουμε τη θετική τάση για το 2022» και εμφανίζονται προσεκτικοί στις τοποθετήσεις τους, διότι μεσολαβεί το επίμαχο χρονικό διάστημα μέχρι τον Μάρτιο, όπου θα πρέπει η τουριστική δραστηριότητα να παραμείνει ζωντανή στις πόλεις, αλλά και στους ορεινούς προορισμούς.
Και ιδιαίτερα σήμερα, εκφράζουν μεγάλο προβληματισμό για την έκρηξη κρουσμάτων από την πανδημία που και πάλι έχει χτυπήσει και «κόκκινο», λίγο πριν το πρώτο σκαλοπάτι του χειμώνα.

Θετικά μηνύματα από τις δύο βασικές δεξαμενές

Η γερμανική αγορά που και φέτος πρωταγωνίστησε σε αρκετούς ελληνικούς προορισμούς (όπως στην Κρήτη) και τους κρατά στην ουσία «ανοιχτούς» ακόμη και μέσα στον Νοέμβριο, είναι μια «πηγή εσόδων» που θα μπορούσε να επανέλθει δυναμικά από τον Μάρτιο ή Απρίλιο του 2022, όπως φάνηκε στο συνέδριο των Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων (DRV) που πραγματοποιήθηκε στο Costa Navarinο, με την υποστήριξη του ΕΟΤ, της HATTA / fedHATTA, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της Aegean.
Παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας χαρακτήρισαν την εκδήλωση ως «σπουδαία ψήφο εμπιστοσύνης στο κόμματι των συνεδρίων και του τουρισμού γενικότερα».
Παράλληλα επενδύουν πολλά πλέον και στην τουριστική διπλωματία που θα μπορούσε, όπως εκτιμούν «να φέρει πρώτο το γερμανικό κοινό στις ροές όλο το χρόνο, αφού φαίνεται εξοικειωμένο με τον τουρισμό εμπειρίας και τον ειδικό - εναλλακτικό τουρισμό».
Άλλοι λένε, ότι και μόνο το γεγονός πως η Ελλάδα συγκαταλέγεται στους τοπ προορισμούς για τους Βρετανούς το 2022 (σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στην World Travel Market) μαζί με την Ισπανία (είναι πρώτη), τη Γαλλία και την Ιταλία, ανεβάζει ψηλά τον πήχη της αισιοδοξίας, αν σκεφτεί κανείς ότι μόλις το 6% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει καθόλου διακοπές, αλλά το 34% είπε ότι θα πραγματοποιήσει σίγουρα ένα ταξίδι στο εξωτερικό και το 23% ότι μάλλον θα βρεθεί εκτός συνόρων τον επόμενο χρόνο.
Επιπλέον, η χώρα μας είναι ο προορισμός που ανέκαμψε καλύτερα αυτό το καλοκαίρι, σύμφωνα με την εταιρία ανάλυσης δεδομένων Cirium που μελέτησε πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο σε όλη την Ευρώπη.
Μάλιστα ο κ. Βασίλης Κικίλιας ολοκλήρωσε στο Λονδίνο τη συμφωνία με τον Όμιλο Jet2.com και Jet2holidays που θα αυξήσει κατά 600.000 τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις προς ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με το 2019.
Έτσι, προβλέπεται οι θέσεις να είναι 1,44 εκατομμύρια και οι πτήσεις να διεξάγονται από 10 βρετανικά προς 15 ελληνικά αεροδρόμια, ενώ προστίθενται και δύο πτήσεις την εβδομάδα προς Αθήνα από Μπέρμιγχαμ και Μάντσεστερ. Συνολικά, η εταιρεία θα πραγματοποιεί 270 πτήσεις την εβδομάδα προς την Ελλάδα.

Τι θεωρείται επιτυχία για τον ελληνικό τουρισμό;

Το ζήτημα του υπερτουρισμού έχει προκαλέσει μεγάλες συζητήσεις σε πολλούς προορισμούς που πρωταγωνιστούν τα τελευταία χρόνια παγκοσμίως, ανάμεσά τους και στην Ελλάδα – θέμα που αναδείχθηκε ιδιαίτερα το περασμένο καλοκαίρι, όταν μέσα σε ένα μήνα συγκεντρώθηκε περισσότερος κόσμος και από το 2019 σε ορισμένα νησιά, φέροντας στην επιφάνεια τη διαχρονική έλλειψη υποδομών, με αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες και τις ροές των επισκεπτών.
Ωστόσο, η νέα ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού πιστεύει ότι η χώρα αντέχει παραπάνω από 30 ή 40 εκατομμύρια τουρίστες, αρκεί να γίνει σωστά η διάχυση τους, ακόμη και λιγότερους γνωστούς προορισμούς, προωθώντας δηλαδή ένα μοντέλο βιώσιμου τουρισμού για την post covid εποχή και διευρύνοντας την «πίτα» και χρονικά και θεματικά: Τον χειμώνα σε city break προορισμούς και σε εναλλακτικούς και νωρίς την άνοιξη στο κύριο προϊόν «ήλιος και θάλασσα» και ταυτόχρονα και σε άλλες εναλλακτικές επιλογές ανά την επικράτεια.
«Η προστασία του κλίματος και η βιωσιμότητα είναι στοιχεία που επηρεάζουν πλέον τη συμπεριφορά των καταναλωτών περισσότερο από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια», τονίζουν επιχειρηματίες που βλέπουν ότι οι πελάτες τους φαίνονται διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για λόγους προστασίας του κλίματος.
«Είναι τα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης και θα πρέπει και εμείς να σκεφτούμε ως χώρα, τι είδους τουρισμό θέλουμε.
Εφόσον ο τουρισμός διατηρεί ένα βαθιά οικονομικό και αναπτυξιακό πρόσημο για την ελληνική κοινωνία, καλό είναι να επαναπροσδιορίσουμε αυτό που θεωρούμε επιτυχία του ελληνικού τουρισμού και να μην κοιτάζουμε μόνο τα νούμερα των αφίξεων», προσθέτουν.
Όπως μάλιστα εξηγούν, το φετινό κατά πολλούς success story δεν ήταν οριζόντιο σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, αφού «σε άλλες επιχειρήσεις άγγιξε το 60% του 2019 όσον αφορά τους τζίρους, σε άλλες μπορεί να το ξεπέρασε και σε άλλες μπορεί να έκλεισε σε χαμηλότερα ποσοστά.
Αυτό έχει να κάνει με την εξάρτηση προορισμών από συγκεκριμένες αγορές, όπως και με την ωρίμανσή τους στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη».
Στο μεταξύ, ο τουριστικός κλάδος είναι διχασμένος, σχετικά με το «εάν στο μέλλον θα μπορούν μόνο όσοι διαθέτουν «μεγάλο πορτοφόλι» να αντέξουν οικονομικά τα ταξίδια», όπως προκύπτει από έρευνα που παρουσιάστηκε στην WTM.
Ρωτήθηκαν περίπου 1000 επαγγελματίες από όλο τον κόσμο και λίγο περισσότεροι από τους μισούς (51%) φάνηκαν ανήσυχοι ότι τα ταξίδια θα γίνουν τελικά «προνόμιο» των πλουσίων, με το 49% να διαφωνεί.
Μάλιστα όπως προκύπτει από αντίστοιχη μελέτη, το κόστος των διακοπών πρόκειται να αυξηθεί το 2022 και περίπου ένας στους τρεις αναμένει αύξηση τιμών που μπορεί να φτάσει έως και 20% σε σχέση με το 2021, ενώ μόλις το ένα πέμπτο θεωρεί ότι οι τιμές θα παραμείνουν οι ίδιες και το 9% πιστεύει ότι θα μειωθούν ίσως και περισσότερο από 30%.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης