Τα θετικά μηνύματα και ο κόκκινος συναγερμός για τον χειμώνα
Την ώρα που αρκετοί προορισμοί βρίσκονται σε ένα «κρίσιμο σταυροδρόμι» εν μέσω πανδημίας και ανεμβολίαστων, η στήριξη των επιχειρήσεων φαντάζει μονόδρομος παράλληλα με την ενίσχυση του city break και με το χτίσιμο της στρατηγικής για ένα πολύ καλύτερο 2022.
Χρονιά ορόσημο το 2022
Όπως φάνηκε στις δύο τουριστικές εκθέσεις Philoxenia και Hotelia που διοργανώθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη, το 2022 αναμένεται να αποδειχθεί έτος – ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, στα μεγέθη του οποίου ποντάρουν κεντρικά στην κυβέρνηση για να ανεβάσουν το ρυθμό ανάπτυξης και τη δυναμική της οικονομικής ανάκαμψης.
«Αν δεν υπάρξει κάποια φοβερή μετάλλαξη του ιού, η πανδημία θα γίνει ενδημική μέσα στην ερχόμενη άνοιξη και αυτό αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στα ταξίδια», εκτιμούν τουριστικές πηγές, μεταφέροντας τον αέρα αισιοδοξίας που δημιούργησε το καλοκαίρι του 2021.
Τον προηγούμενο μήνα οι προκρατήσεις για το ερχόμενο καλοκαίρι ήταν 30% περισσότερες από εκείνες του Οκτωβρίου του 2018 και αφορούσαν το «χρυσό» καλοκαίρι του 2019.
«Το 2022, όπου το αίσθημα ασφάλειας θα παραμείνει μείζον ζητούμενο, η χώρα μας θα επωφεληθεί και πάλι, γιατί είναι κάτι που το έχει κατακτήσει μετά από δύο επιτυχημένες σεζόν covid.
Από το 2023 και μετά όμως, ο ανταγωνισμός θα είναι αμείλικτος και δε θα μας συγχωρήσει εάν επαναπαυθούμε στις δάφνες μας» σημειώνει πάντως, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος.
Οι δύσκολοι μήνες για 2000 επιχειρήσεις
Με τις απώλειες στα ξενοδοχεία να περιορίζονται φέτος στο -40% του 2019 με βάση τις εκτιμήσεις της ΠΟΞ, οι ξενοδόχοι επισημαίνουν ότι η ανάκαμψη δεν θα έχει την ίδια δυναμική για όλες τις επιχειρήσεις και πάντως όχι για 2000 στην ηπειρωτική Ελλάδα, στον ορεινό και ημιορεινό όγκο της χώρας.
Η αγωνία τους αποτυπώθηκε για άλλη μια φορά στη Θεσσαλονίκη, όπου οι εκπρόσωποι των περιοχών αυτών είχαν συνάντηση και με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δημήτρη Φραγκάκη, καθώς τις επόμενες ημέρες είναι να «τρέξει» η ειδική καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό και μια αντίστοιχη για τον τουρισμό πόλεων.
Η αύξηση των κρουσμάτων και η αύξηση της τιμής της ενέργειας «ψαλιδίζουν» τις προσδοκίες τους πάντως και ζητούν να συνεχιστούν τα μέτρα στήριξης.
«Η άνοιξη στην οποία ελπίζουμε από τον Μάρτιο του 2022, ώστε να μεταβούμε επιτέλους στην κανονικότητα, απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις σε ζητήματα που είτε έρχονται από παλιά – όπως είναι τα παράνομα καταλύματα και η βραχυχρόνια μίσθωση, ο υψηλός σε σχέση με τον ανταγωνισμό ΦΠΑ στη διαμονή, ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ, μια οριστική και δίκαιη λύση στα θέματα του αιγιαλού – είτε δημιουργήθηκαν κάτω από έκτακτες συνθήκες, όπως είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος», προσθέτει από την πλευρά του ο κ. Γρηγόρης Τάσιος.
Το ταξίδι Κικίλια στη Σμύρνη
Ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας θα συναντηθεί μέσα στην εβδομάδα με τον ομόλογό του στη Σμύρνη επιδιώκοντας «ειλικρινώς σχέσεις καλής γειτονίας», στο πλαίσιο της μικτής υπουργικής Επιτροπής Ελλάδας-Τουρκίας.
Μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια, επανενεργοποιείται σε ανώτερο επίπεδο, η συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες στον τομέα του τουρισμού.
«Είναι ένα πεδίο που συμβάλλει ανέκαθεν στην ειρήνη μεταξύ των λαών και μπορεί να μετατρέψει ακόμη και τους ανταγωνιστές σε συμμάχους.
Τα οικονομικά οφέλη ξεπερνούν αυτά της έντασης και θεωρείται πολύ σημαντική αυτή η επαφή.
Και μόνο που επαναλαμβάνεται μετά από μια δεκαετία, αυτό από μόνο του κάτι σηματοδοτεί», σχολιάζει έμπειρο στέλεχος της αγοράς.
Τον Έλληνα υπουργό θα συνοδεύουν παράγοντες και επιχειρηματίες του τουρισμού με στόχο η χώρα μας να αποκομίσει τα καλύτερα δυνατά οφέλη από αυτή την επαναπροσέγγιση.
«Ο τουρισμός είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορεί να υπάρχει ένα μίνιμουμ επίπεδο συνεννόησης και περαιτέρω ενδυνάμωσης των σχέσεων μας.
Αυτό θα επιδιώξουμε στη Σμύρνη και προσδοκώ να επιστρέψουμε με θετικές ειδήσεις.
Το έχουν ανάγκη και οι δύο χώρες και οι λαοί τους» είπε ο κ. Κικίλιας στο «Βήμα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από επενδύσεις, κρουαζιέρα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις με στόχο την ενίσχυση των τουριστικών ροών, στο μενού των συζητήσεων, αναμένεται να έχει κεντρικό ρόλο η πανδημία που αλλάζει τα δεδομένα στον τουρισμό, καθώς το παράδειγμα της Ελλάδας στην επιτυχή διαχείριση της υγειονομικής κρίσης παραμένει οδηγός για ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της γειτονικής χώρας μέχρι και τον Σεπτέμβριο έφτασαν τα 11,4 δισεκατομμύρια δολάρια, αντί 4 δισ. την ίδια περίοδο πέρυσι και 14 δισ. δολαρίων το 2019.
Προ κορωνοϊού, η Τουρκία είχε υποδεχθεί σχεδόν 52 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ φέτος εκτιμά ότι θα φτάσει τα 28 εκατομμύρια.
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών