Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Δαφαλιάς (ξενοδόχοι Καλαβρύτων) στο BN: Με το που βάλαμε το κλειδί στην πόρτα, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το αυξημένο ενεργειακό κόστος

Δαφαλιάς (ξενοδόχοι Καλαβρύτων) στο BN: Με το που βάλαμε το κλειδί στην πόρτα, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το αυξημένο ενεργειακό κόστος
«Το στοίχημα για τα Καλάβρυτα είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου» δηλώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Καλαβρύτων Κωνσταντίνος Δαφαλιάς

«Αυτό που ζητάμε από την Πολιτεία, έστω για μια χρονιά μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση με το ενεργειακό κόστος, είναι να υπάρξει μιας μορφής επιδότηση για το πετρέλαιο θέρμανσης κυρίως σε πρώτη φάση, όπως γίνεται και με τα φυσικά πρόσωπα, και ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους ορεινούς προορισμούς όπου το κόστος της θέρμανσης είναι πάρα πολύ υψηλό και για μεγάλο χρονικό διάστημα», υπογραμμίζει μιλώντας στο ΒΝ, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Καλαβρύτων κ. Κωνσταντίνος Δαφαλιάς.
Για τις γιορτές που έρχονται, τα Καλάβρυτα συγκαταλέγονται ανάμεσα στους top προορισμούς «τηρουμένων των αναλογιών και με τα δεδομένα που δημιουργεί η πανδημία», με τους επιχειρηματίες του τουρισμού να δηλώνουν μεν αισιόδοξοι, αλλά όπως σημειώνουν δε, η τελική αποτίμηση θα γίνει «στο τέλος της ημέρας» τόσο για την πληρότητα που αυτή τη στιγμή φαίνεται να ξεπερνά το 70%, αλλά και για τους τζίρους στα ταμεία τους.

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Στους περισσότερο δημοφιλείς προορισμούς για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, συγκαταλέγονται και τα Καλάβρυτα.
Η πληρότητα σε τι επίπεδα βρίσκεται;

Η μετά covid περίοδος αποτελεί μια πρόκληση για όλους τους επιχειρηματίες του κλάδου.
Πράγματι φαίνεται ότι ο κόσμος, μετά τη λήξη του δεύτερου lockdown, έχει αγκαλιάσει με ιδιαίτερη θέρμη την περιοχή μας έτσι έχουμε αρκετά υψηλές πληρότητες κυρίως τα Σαββατοκύριακα, από τον Οκτώβριο και μετά.
Το ίδιο ευελπιστούμε να συμβεί και την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, όπου αυτή τη στιγμή οι πληρότητές μας ξεπερνούν το 70% και παράλληλα έχουμε μια συνεχόμενη ροή κρατήσεων.
Αυτό μας κάνει να αισθανόμαστε αισιόδοξοι ότι μπορεί στο τέλος της ημέρας να φτάσουμε σε πληρότητες που είχαμε το 2019, στην προ covid εποχή.

Αυτό το 70% αφορά μόνο τα τριήμερα ή όλο το εορταστικό δεκαπενθήμερο;

Αυτό το ποσοστό αφορά το τριήμερο των Χριστουγέννων και το τριήμερο της Πρωτοχρονιάς.
Το διάστημα μεταξύ 26 και 30 Δεκεμβρίου έχουμε μια μέση πληρότητα γύρω στο 50% και εκεί πλέον εμφανίζεται ζήτηση, αλλά είναι σε πολύ μικρό βαθμό σε σχέση με τα εορταστικά τριήμερα.
Όσο περνούν οι μέρες και για τα Φώτα αρχίζουν να ανεβαίνουν οι πληρότητες και οι κρατήσεις μας.

Αυτό σε ποιους παράγοντες οφείλεται; Η εγγύτητα με την Αθήνα παίζει το ρόλο της, καθώς οι μετακινήσεις μετά και την αύξηση της τιμής της ενέργειας, κοστίζουν λιγότερο σε σχέση με τους περισσότερο απομακρυσμένους προορισμούς;
Ή επειδή η ποιότητα του προορισμού έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια;

Όλα αυτά μαζί.
Είναι σημαντικό το ότι η περιοχή διαθέτει ένα πλούσιο τουριστικό προϊόν, αφού υπάρχουν πολλές δραστηριότητες για να κάνει κάποιος εδώ, ενδεικτικά να αναφέρουμε το χιονοδρομικό κέντρο, την πανέμορφη διαδρομή με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο, τα μοναστήρια μας και άλλα πολλά. Επίσης πολύ σημαντικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στην Αθήνα και σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Πάτρα, η Τρίπολη, η Καλαμάτα. Είναι ένας κοντινός προορισμός και για αυτό βολεύει πάρα πολύ τους επισκέπτες, γιατί έχει και λιγότερα έξοδα μετακίνησης.

Άρα, σε γενικές γραμμές, είστε ικανοποιημένοι οι ξενοδόχοι, οι επιχειρηματίες που ασχολείστε με τον τουρισμό και οι επαγγελματίες της περιοχής σας, από την κίνηση που βλέπετε;

Τηρουμένων των αναλογιών και με τα δεδομένα που δημιουργεί η πανδημία, είμαστε ικανοποιημένοι έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση.
Βέβαια, η αποτίμηση θα γίνει στο τέλος και αυτό θα το δούμε μετά το πέρας της εορταστικής περιόδου, το τι τελικά κατάφερε η περιοχή να κάνει τόσο σε πληρότητες, όσο και σε τζίρους επίσης.

Θα μπορούσαμε να πούμε δηλαδή ότι τα Καλάβρυτα ανακάμπτουν φέτος τουριστικά;

Είναι νωρίς να το πούμε αυτό. Δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια κάποιου είδους σημαντική ανάκαμψη, αυτό το οποίο όμως μας κάνει αισιόδοξους είναι το ότι υπάρχει μια κινητικότητα. Βλέπουμε τον κόσμο να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιοχή μας και όπως είπα και πριν, αυτό μένει να το δούμε στο τέλος της ημέρας, γιατί αυτό που διακρίνουμε εμείς όπως και άλλοι προορισμοί, είναι ότι υπάρχουν και οι κρατήσεις σε πολύ μεγάλο βαθμό, της τελευταίας στιγμής.

Το last minute θα καταφέρει να ανεβάσει την πληρότητα στο 100%;

Θα μπορούσε να συμβεί αυτό και θέλω να πιστεύω ότι θα γίνει, αλλά μόνο για τα τριήμερα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων. Υπάρχει ένας παράγοντας που είναι πολύ σημαντικός και έχει να κάνει με τη λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου.
Εάν ξεκινήσει τη λειτουργία του πριν τις γιορτές, τότε και τα ενδιάμεσα διαστήματα πιστεύουμε ότι θα έχουν και αυτά μια παρά πολύ καλή εξέλιξη και θα έχουν και αυτά υψηλές πληρότητες.

Φέτος, το αυξημένο ενεργειακό κόστος είναι πολύ μεγάλο «αγκάθι» για τη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων στους ορεινούς προορισμούς. Πιέζετε για επιδότηση, υπάρχουν και άλλα μέτρα στο τραπέζι;

Φέτος η διαφοροποίηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος.
Με το που βάλαμε το κλειδί στην πόρτα και ανοίξαμε τις επιχειρήσεις μας, είχαμε να αντιμετωπίσουμε τη μεγάλη αύξηση στην τιμή του ρεύματος και δεύτερον, στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.
Όπως καταλαβαίνετε, αυτό έχει ανεβάσει πάρα πολύ τα λειτουργικά μας κόστη, καθώς μέσα από αυτή τη διαδικασία έχουν αυξηθεί και όλες οι πρώτες ύλες που αγοράζουμε για τα πρωινά μας, για τα εστιατόριά μας κλπ.
Οπότε δημιουργείται ένα μεγάλο θέμα. Αυτό λοιπόν που ζητάμε από την Πολιτεία, έστω για μια χρονιά μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση με το ενεργειακό κόστος, είναι να υπάρξει μιας μορφής επιδότηση για το πετρέλαιο θέρμανσης κυρίως σε πρώτη φάση, όπως γίνεται και με τα φυσικά πρόσωπα, και ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους ορεινούς προορισμούς όπου το κόστος της θέρμανσης είναι πάρα πολύ υψηλό και για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τι πρέπει να γίνει για να αναδειχθούν ακόμα περισσότερα τα Καλάβρυτα ως τουριστικός προορισμός;

Το στοίχημα για τα Καλάβρυτα είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, γιατί όπως καταλαβαίνετε, με τέσσερις μήνες λειτουργίας το χειμώνα μια επιχείρηση δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα έξοδά της. Εμείς αυτό που προσπαθούμε και σε συνεργασία με άλλους φορείς, είναι να μπορέσουμε να αναδείξουμε το τουριστικό προϊόν της περιοχής μας σε όλες τις αγορές πλέον της Ελλάδας και στο εξωτερικό.
Έχουμε ξεκινήσει μια προσπάθεια με το Δήμο Καλαβρύτων κυρίως, ώστε να καταφέρουμε μέσα από στοχευμένες δράσεις, να καταστήσουμε την περιοχή μας ελκυστικό προορισμό και στο εξωτερικό.

Στοχεύετε σε συγκεκριμένες αγορές;

Ναι, όντως.
Είναι η αγορά του Ισραήλ που δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιοχή μας, στοχεύουμε επίσης στην αγορά της Αγγλίας, στην αγορά της Γερμανίας και κυρίως σε ευρωπαϊκές χώρες που βρίσκονται και πιο κοντά στην Ελλάδα.
Βέβαια, θέλουμε να κινηθούμε και προς την αμερικανική αγορά και κυρίως μέσα από διαύλους που έχουν να κάνουν με την ομογένεια.
Θέλετε να προσελκύσετε δηλαδή, κυρίως επισκέπτες με μεγαλύτερη οικονομική δυνατότητα;
Σε επισκέπτες που έχουν και μεγαλύτερη οικονομική δυνατότητα και καλύτερη τουριστική ποιότητα, να το πω απλά.
Αυτό είναι που μας ενδιαφέρει.
Έχουμε μια ατραξιόν που λέγεται οδοντωτός σιδηρόδρομος και είναι μοναδική στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη με εξαίρεση την Ελβετία που έχει αντίστοιχους τέτοιους σιδηρόδρομους.
Γίνεται προσπάθεια και σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να μπορέσουμε να αναδείξουμε και να προβάλλουμε τον οδοντωτό σιδηρόδρομο, επειδή μόνο έτσι θα έρθει στην περιοχή μας περισσότερος κόσμος ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο, όπου η χώρα μας κατακλύζεται από εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο από όλο τον κόσμο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης