Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Νεκτάριος Φαρμάκης-Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας: «Αισιοδοξούμε πως το 2022 να είναι μία χρονιά «αναγέννησης» για τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής»

Νεκτάριος Φαρμάκης-Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας: «Αισιοδοξούμε πως το 2022 να είναι μία χρονιά «αναγέννησης» για τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής»
Της Στεφανίας Σούκη

Τετραπλάσιους πόρους για τη διαφημιστική ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής σκοπεύει να διαθέσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, σχεδιάζοντας μάλιστα κι ένα νέο branding από το τέλος του 2021 και μετά.
«Αισιοδοξούμε το 2022 να είναι μία χρονιά «αναγέννησης» για τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής, έχοντας εγκαίρως προετοιμαστεί» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, προσθέτοντας ότι πλέον ο μέσος τουρίστας επιζητεί μία συνολική εμπειρία και ποικίλες προτάσεις και δεν συγκινείται απλά από το δίπτυχο «ήλιος –θάλασσα» και ακριβώς σε αυτές τις απαιτήσεις μπορεί να ανταποκριθούν οι προορισμοί της Δυτικής Ελλάδας.

  • Κύριε Φαρμάκη, πώς κινήθηκε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τη δεύτερη σεζόν Covid 19;

“Αντιλαμβανόμενοι τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς, στρέψαμε σημαντικούς πόρους για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και τη διατήρηση θέσεων εργασίας.
Συγκεκριμένα, τρέξαμε δύο προγράμματα μη επιστρεπτέων ενισχύσεων συνολικού ύψους 50 εκ. ευρώ, αλλά και προγράμματα για την ενίσχυση του μεγέθους και της ανταγωνιστικότητας των μεταποιητικών και λοιπών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, την ενίσχυση της δυναμικής των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και τη δημιουργία Κοινότητας Γνώσης και Καινοτομίας συνολικού ύψους 20 εκ. ευρώ.
Παράλληλα, χρηματοδοτήσαμε με 3,5 εκ. ευρώ δράσεις για τη δημιουργία ενός περιφερειακού μηχανισμού για τη διάγνωση αναγκών της αγοράς εργασίας, καθώς και στην ανάπτυξη ενός μηχανισμού για το συντονισμό της κοινωνικής πολιτικής και της κοινωνικής καινοτομίας.”

  • Tελικά πώς κλείνει φέτος τουριστικά το 2021 και τί περιμένετε για το 022; Είδατε κάποιες αλλαγές ως προς τις τάσεις σε σχέση με την περίοδο προ κορωνοϊού;

“Ήταν άλλη μία ακόμα δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας. Παρόλα αυτά, ιδιαίτερα μετά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ελπίδες μας αναπτερώθηκαν.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο κύκλος εργασιών των τουριστικών καταλυμάτων για το β’ τρίμηνο 2021 ανήλθε σε πάνω από 3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 814,30% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Εξίσου ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία που έχουμε για το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Ελπίζουμε – εκτός απροόπτου πάντα- ότι με αντίστοιχες ανοδικές τάσεις θα πορευτούμε και το 2022. Ήδη καταγράψαμε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά μηνύματα από την συμμετοχή μας στη διεθνή Τουριστική Έκθεση IFTM – TOP RESA 2021, στο Παρίσι.
Εργαζόμαστε εντατικά τα δύο τελευταία χρόνια ώστε η Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να καταστεί ένας διακριτός τουριστικός προορισμός που να ανταποκρίνεται στις πρώτες προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών, τόσο για τις κλασσικές όσο και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Αυτήν την περίοδο οριστικοποιούμε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2022 στο οποίο εντάσσουμε περισσότερες δράσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οι συνθήκες εξ αντικειμένου μεταβάλλονται εξαιτίας της πανδημίας, αντιστοίχως και οι τάσεις στον τουρισμό. Διαπιστώνεται μια αλλαγή στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, καθώς έχουν στραφεί σε πιο οικολογικές εναλλακτικές μορφές που βρίσκονται κοντά στη φύση”.

  • Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το 2022;

“Το 2022 φαίνεται να είναι η χρονιά που θα πλησιάσουμε την «κανονικότητα», δηλαδή σε συνθήκες διακοπών όπως αυτές τις ξέραμε πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID 19.
Από την πλευρά μας, προετοιμαζόμαστε για αυτή τη στιγμή με όλα τα μέσα που διαθέτουμε, όπως συμμετοχή σε εκθέσεις, διαφημιστικές εκστρατείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, famtrips, επικοινωνία με touroperators, και αεροπορικές εταιρείες, για να αναφέρω μόνο κάποιες από τις προτεραιότητες μας.
Στόχος μας είναι να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις συνθήκες έντονου ανταγωνισμού που ξέρουμε ότι θα επικρατήσουν.
Στην κατεύθυνση αυτή, έχουμε ήδη δεσμεύσει για τον επόμενο προϋπολογισμό (του 2022) τετραπλάσιους πόρους για τη διαφημιστική ανάδειξη της περιοχής μας μέσω ενός νέου branding που σχεδιάζουμε να προωθήσουμε από το τέλος του 2021 και μετά.
Το νέο branding θα αναδεικνύει με το βέλτιστο δυνατό τρόπο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας μας, θα αναδεικνύει, δηλαδή, την ιδιαίτερη διαφημιστική «εικόνα» της περιοχής που θα λειτουργεί και ως το σήμα- κατατεθέν της.
Το 2022 κατά συνέπεια αισιοδοξούμε να είναι μία χρονιά «αναγέννησης» και για εμάς ως προς τον τουρισμό αφού πλέον, έγκαιρα, έχουμε προετοιμαστεί και θα δράσουμε ώστε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η Ολυμπιακή Γη δηλαδή, και όχι μόνο, να προβάλει δυναμικά και με συνέπεια τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα ώστε να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά το τμήμα εκείνο του παγκόσμιου και εγχώριου τουρισμού που μας αναλογεί.
Ο μέσος τουρίστας σήμερα, επιλέγει πλέον τον προορισμό του μέσω του διαδικτύου, δεν …συγκινείται από το δίπτυχο «ήλιος –θάλασσα», ούτε αρκείται σε μία ξαπλώστρα δίπλα σε μία παραλία.
Επιζητεί μία συνολική εμπειρία και ποικίλες προτάσεις. Σε αυτές τις νέες απαιτήσεις απαντάμε με τη στρατηγική μας, να προβάλλουμε προορισμούς που συνδυάζονται με την ιστορία και τον πολιτισμό τους, τα πολλά και ποιοτικά αγροτοδιατροφικά προϊόντα, αλλά και προτάσεις εναλλακτικού τουρισμού.
Η Δυτική Ελλάδα είναι μία περιοχή για όλα τα βαλάντια, που μπορεί να προσφέρει κάθε είδους τουριστική απόλαυση και μάλιστα, επί 12 μήνες τον χρόνο”.

  • Ποιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της επιμήκυνσης της σεζόν στην περιοχή σας; Ποιες νέες μορφές τουρισμού θα μπορούσαν να προσελκύσουν οι προορισμοί της Δυτικής Ελλάδας;

“Υλοποιούμε μια σειρά παρεμβάσεων (μικρές και μεγαλύτερες) οι οποίες είτε αναδεικνύουν τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας, όπως η αξιοποίηση και η ανάδειξη της λίμνης Τριχωνίδας στην Αιτωλοακαρνανία, είτε βελτιώνουν τις οδικές προσβάσεις σε σημεία ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα οι βελτιώσεις των δρόμων που οδηγούν σε Ιερές Μονές και Προσκυνηματικούς Χώρους, ή εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές όπως συμβαίνει και με τη χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων.
Παράλληλα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετέχει σε ευρωπαϊκά έργα αποκτώντας σύγχρονα εργαλεία, που συμβάλλουν στη βελτίωση της τουριστικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση της τουριστικής εποχικότητας.
Ενδεικτικά αναφέρω τη δημιουργία θεματικών διαδρομών η οποία συνδυάζεται με μια ολοκληρωμένη πολυμεσική διαδικτυακή πλατφόρμα η οποία παρέχει τη δυνατότητα στους τελικούς χρήστες να προγραμματίσουν την επίσκεψή τους στην περιοχή μας ανάλογα με τις εξατομικευμένες ανάγκες τους, να ανακαλύψουν μονοπάτια ιδιαίτερου φυσικού κάλους και βιοποικιλότητας, χρησιμοποιώντας σημάνσεις QRcode, διαδραστικούς χάρτες και εφαρμογές που επιτρέπουν σε κάθε επισκέπτη ξεχωριστά να περιηγηθεί στις επιλεγμένες διαδρομές (self-guidingtourism) της Δυτικής Ελλάδας.
Γενικά, παρεμβαίνουμε με τρόπους που ανοίγουν δρόμους για την ταχύτερη ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο οινοτουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο οικολογικός, ο ιαματικός, ο περιπατητικός, ο ποδηλατικός, ο καταδυτικός, αλλά και άλλες μορφές τουρισμού στις οποίες προσβλέπουμε”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης