Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Δ. Φραγκάκης: Πρόγραμμα 27 εκατ. ευρώ για τουριστική προβολή της Ελλάδας

Δ. Φραγκάκης: Πρόγραμμα 27 εκατ. ευρώ για τουριστική προβολή της Ελλάδας
της Στεφανίας Σούκη

Επέκταση σε νέες αγορές, έμφαση και στη χειμερινή περίοδο ώστε να επεκταθεί η σεζόν που είναι και το μεγάλο ζητούμενο, διαχρονικά, για τον ελληνικό τουρισμό κι ένα πρόγραμμα προβολής που αγγίζει για πρώτη φορά τα 27 εκατ. ευρώ.
Αυτή είναι η στρατηγική του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού πλέον, έχοντας πλέον και τη σημαντική εμπειρία από αυτή τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, για την οποία μάλιστα χρειάστηκε να γίνουν και αρκετές προσαρμογές.
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης αναλύει ακριβώς τις κινήσεις του Οργανισμού, εν μέσω των πολύ δύσκολων συνθηκών που έχει διαμορφώσει η πανδημία, διατηρώντας πάντως την αισιοδοξία του για τον ελληνικό τουρισμό, ο α οποίος έχει περάσει πλέον στη φάση των ωριμότητας.

  • Ποια είναι τα βασικά συμπεράσματα από την τουριστική σεζόν του 2021; Υπάρχουν νέα δεδομένα, ενδεχομένως και λόγω της πανδημίας και πως τα αξιολογείτε;

Φέτος είδαμε νέες εθνικότητες να κάνουν πιο αισθητή την παρουσία τους σε σχέση με άλλα χρόνια. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της φετινής σεζόν είναι η αύξηση των μεμονωμένων επισκεπτών, των individuals, οι οποίοι δεν επέλεξαν μόνο καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλά και ξενοδοχεία, βίλλες, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα κλπ. Αντίστοιχη άνοδο είδαμε και στην κατά κεφαλήν δαπάνη η οποία αυξήθηκε σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις κατά 20% περίπου ανά επισκέπτη. Κατά την γνώμη μου, και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά της φετινής σεζόν, είναι αλληλένδετα.
Προφανώς οι εξελίξεις είναι θετικές και καλοδεχούμενες, νομίζω όμως ότι πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί όσον αφορά τα τελικά συμπεράσματα από την φετινή χρονιά καθώς ορισμένα φαινόμενα ενδέχεται να έχουν συγκυριακό χαρακτήρα. Μην ξεχνάμε ότι ήταν και αυτή μία covid σεζόν με ό,τι αυτό σημαίνει…
Σε κάθε περίπτωση όμως είναι κεντρικός στόχος η προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού και η επένδυση σε αυτό αποτελεί στρατηγική προτεραιότητά μας. Το ζητούμενο είναι η απαραίτητη ισορροπία και η διάχυση του ρίσκου και των όποιων «εξαρτήσεων». Αυτό είναι το κλειδί από εδώ και πέρα όχι μόνο για την επαναφορά του τουρισμού μας στα επίπεδα του 2019 αλλά και για την εξέλιξη και βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μας από εδώ και στο εξής.

  • Πώς διαμορφώνεται το budget του Οργανισμού για την προβολή της χώρας και ποιες προσαρμογές έχουν γίνει;

Ο ΕΟΤ υλοποιεί φέτος ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα προβολής των τελευταίων ετών: συνεργασίες συνδιαφήμισης με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και tour operators, απευθείας διαφήμιση σε πλατφόρμες και μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού αλλά και μία νέα δημιουργική καμπάνια με καινούριο αφήγημα και συγκεκριμένη στόχευση. Πάνω από 27 εκατομμύρια ευρώ είναι ο προϋπολογισμός προβολής του Οργανισμού φέτος για όλα τα παραπάνω.
Χρήματα που επενδύονται πολύ μελετημένα ώστε να πιάνουν τόπο, σε ποσοστό 80% σε ψηφιακά μέσα με μια δυναμική καμπάνια που έχει χρονική διάρκεια 4-6 μήνες και στοχεύει τις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Από την άλλη πλευρά, δεκάδες δημοσιογράφοι, διαμορφωτές κοινής γνώμης και τουριστικοί παράγοντες από το εξωτερικό έρχονται σε απευθείας επαφή με ελληνικούς προορισμούς, μέσω των συνολικά 28 προγραμμάτων που διοργανώθηκαν ή προγραμματίζονται από τον ΕΟΤ.
Ήδη έχουμε ξεκινήσει και πάλι μετά από πολλούς μήνες, την παρουσία μας στις εκθέσεις του εξωτερικού με καλά αποτελέσματα και θετικά μηνύματα ενόψει 2022. Στην μεγάλη μάχη για την πλήρη ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, ο ΕΟΤ αξιοποιεί όλα τα μέσα που διαθέτει και το ίδιο θα συνεχίσει να κάνει και το επόμενο διάστημα.

  • Ποια προγράμματα προβολής σχεδιάζονται για τη σεζόν του 2022; Ποιος θα είναι ο προϋπολογισμός;

Κατ΄αρχάς στα άμεσα σχέδιά μας είναι μία καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό. Φέτος το καλοκαίρι ο τουρισμός στις παράκτιες και νησιωτικές περιοχές πήγε πολύ καλά, αλλά οι ηπειρωτικοί και ορεινοί προορισμοί μας έχουν χτυπηθεί δυσανάλογα από την διετή κρίση της πανδημίας. Χρειάζονται ενίσχυση τόσο στην αγορά του εξωτερικού όσο και στο εσωτερικό της χώρας μας, γι αυτό κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.
Προετοιμάζουμε επίσης την καμπάνια του πρώτου τριμήνου του 2022 που είναι εξαιρετικά χρήσιμη για τα early bookings ενώ είναι ήδη σε εξέλιξη η εκπόνηση της επικοινωνιακής στρατηγικής μας ενόψει της σεζόν του 2022. Ο προϋπολογισμός διαμορφώνεται ακόμα, έχει άμεση συνάφεια με τα δημόσια οικονομικά και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, πάντως στόχος μας είναι να έχουμε στην διάθεσή μας το ίδιο budget με το περυσινό.

  • Σε ποιες αγορές θα στοχεύσετε και κατά πόσο σκοπεύετε να εντάξετε και νέους προορισμούς- στόχους; Υπάρχουν κάποιες καινοτομίες που σκοπεύετε να εισάγετε;

Κάτι που έχει αλλάξει ήδη από φέτος και θα συνεχιστεί και του χρόνου είναι ότι η καμπάνια μας πλέον δεν έχει δίμηνη ή τρίμηνη διάρκεια όπως στο παρελθόν. Έχουμε επεκτείνει την χρονική της διάρκεια καθώς επιδίωξή μας είναι να βρισκόμαστε συνεχώς σε καμπάνια στο εξωτερικό, αυξομειώνοντας την ένταση ανάλογα με την περίοδο.
Όσον αφορά τις αγορές οι Ευρωπαϊκές χώρες είναι κεντρικός μας στόχος αλλά ιδιαίτερο βάρος δίνουμε πλέον και στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά λόγω και των πολλών απευθείας πτήσεων που καταφέραμε να έχουμε φέτος με την Αμερική. Το 2022 όμως θα βάλουμε άλλον έναν στόχο και είναι η αγορά της Λατινικής Αμερικής, μια πολλά υποσχόμενη αγορά με προοπτικές για την χώρα μας.
Φέτος ξεκινήσαμε συνεργασία με αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην περιοχή ενώ έχουμε δρομολογήσει και την λειτουργία γραφείου του ΕΟΤ στην Μαδρίτη που θα λειτουργήσει ως σύνδεσμος με την αγορά της Λ. Αμερικής. Παράλληλα θα συμμετέχουμε το 2022, για πρώτη φορά, σε τουριστική έκθεση στην περιοχή. Το βέβαιο είναι ότι έχουμε κινητικότητα με τις αγορές και ανάλογα με τα δεδομένα αναπροσαρμόζουμε την στόχευσή μας.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης