Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και τα lockdowns ώθησαν πολλούς καταναλωτές να επανεξετάσουν τις προτεραιότητες τους τα τελευταία δύο χρόνια.
Αυτό αποκαλύπτει η έκθεση του Euromonitor για τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες τάσεις των καταναλωτών για το 2022.
Το επίκεντρο τέθηκε σε σοβαρά ζητήματα όπως η συνεχιζόμενη ζημιά στο περιβάλλον καθώς και πιο ήπιες προκλήσεις. Συμπεριλαμβανομένης και της ανάγκης για πιο ευέλικτους όρους και προϋποθέσεις στις ταξιδιωτικές κρατήσεις.
Η Euromonitor παρουσίασε το προφίλ των καταναλωτών σύμφωνα με διάφορες συμπεριφορές που βλέπει η εταιρεία πληροφοριών αγοράς.
Αν και δεν είναι όλες οι τάσεις ειδικά για τα ταξίδια, οι μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών έχουν ήδη αντίκτυπο στον κλάδο.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η κλιματική αλλαγή είναι μία από τις τάσεις που επισημαίνονται στην έκθεση, η οποία αποκαλύπτει ότι το 2021 περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών, το 35%, μείωσαν ενεργά τις εκπομπές άνθρακα.
Η έκθεση αναφέρει ότι οι εταιρείες πρέπει να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες που είναι «πιστοποιημένα για το αποτύπωμα άνθρακα».
Για την ταξιδιωτική βιομηχανία, αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται, καθώς πολλά συστήματα πιστοποίησης σε διαφορετικούς κλάδους παρακολουθούν διαφορετικά πράγματα.
Τους τελευταίους μήνες, διάφορες εκθέσεις έχουν επισημάνει τις προκλήσεις για τους καταναλωτές σχετικά με την έλλειψη πρόσβασης σε βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές καθώς και το κόστος.
Τα κύρια εμπόδια για τις ταξιδιωτικές εταιρείες
Για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, εμπόδια όπως η έλλειψη επείγουσας ανάγκης και πόρων επισημαίνονται ως τα κύρια ζητήματα.
Ωστόσο, οι καταναλωτές θέλουν πιο βιώσιμες επιλογές από ταξιδιωτικές μάρκες. Και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για αυτές.
Εν τω μεταξύ, έχει γίνει ήδη πολύς λόγος για τους ψηφιακούς νομάδες και την τάση εργασίας από οπουδήποτε τον περασμένο χρόνο. Τα δεδομένα από το Euromonitor υποστηρίζουν περαιτέρω αυτή την τάση.
Η τάση τροφοδοτεί την επιθυμία πολλών να επιτύχουν μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, να βελτιώσουν την ψυχική υγεία και να ζήσουν πιο βιώσιμα.
Δεν είναι τυχαίο ότι καθιερωμένες επωνυμίες από παγκόσμιες αλυσίδες φιλοξενίας έως την Airbnb έχουν στοχεύσει αυτήν την ομάδα των ταξιδιωτών, η οποία επεκτάθηκε από μεμονωμένους ταξιδιώτες σε ζευγάρια, οικογένειες και ομάδες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Καθώς πολλές μεγάλες εταιρείες προσφέρουν τώρα στους υπαλλήλους τους την επιλογή του πού θα εργαστούν, η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί.
Η μετασύνδεση
Η μετασύνδεση (metaverse) κάνει επίσης την εμφάνιση της στη μελέτη καταναλωτικών τάσεων 2022 του Euromonitor.
Η έκθεση μιλά για το Metaverse Movement και το πώς τα ψηφιακά οικοσυστήματα θα μεταμορφώσουν τον τρόπο σύνδεσης των καταναλωτών.
Η Euromonitor λέει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ακουστικών επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας αυξήθηκαν κατά 56% από το 2017 έως το 2021.
Ωστόσο, η τεχνολογία πρέπει να γίνει πιο προσιτή για να πάει η τάση στη μαζική αγορά.
Περαιτέρω τάσεις στα ταξίδια το 2022
Περαιτέρω τάσεις που επισημαίνονται στην έκθεση και οι οποίες διεισδύουν στα ταξίδια το 2022 περιλαμβάνουν:
Πρόσβαση σε προϊόντα και υπηρεσίες έναντι ετήσιας χρέωσης
Ενώ αυτή η τάση σχετίζεται με τους καταναλωτές που αναζητούν εναλλακτικές λύσεις όταν τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού προκαλούν ελλείψεις, είναι επίσης εμφανής στα ταξίδια μέσω της τάσης συνδρομής.
Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά εμπορικά σήματα όπως το eDreams και το Tripadvisor και αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa δίνουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα και υπηρεσίες συνδρομής έναντι ετήσιας χρέωσης.
Ψηφιακά συνδεδεμένοι οι ηλικιωμένοι
Οι παλαιότερες γενιές έγιναν πιο ψηφιακές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οδηγώντας την ανάγκη για εικονικές προσφορές προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις τους.
Πολλοί έχουν ήδη επισημάνει πώς οι εικονικές περιηγήσεις και οι δραστηριότητες παρέχουν στους μεγαλύτερους ηλικιακά ταξιδιώτες τη διαβεβαίωση για το τι να περιμένουν προτού αναχωρήσουν.
- Το 82% των ατόμων ηλικίας άνω των 60 ετών είχαν κινητό τηλέφωνο το 2021.
- Το 30% αισθάνεται άνετα με φωνητικούς βοηθούς για βοήθεια με προϊόντα.
- Λίγο πάνω από το 20% αισθάνεται άνετα με λογισμικό αναγνώρισης προσώπου για την εξατομίκευση των προσωπικών συναντήσεων.
Η τάση buy-now-pay-later
Αν και αυτή η τάση έχει να κάνει με την ενδυνάμωση των καταναλωτών να διαχειρίζονται καλύτερα τα οικονομικά τους, οδηγεί επίσης τις προσδοκίες γύρω από τις επιλογές και τους μηχανισμούς πληρωμής καθώς και τα προϊόντα fintech.
Η τάση buy-now-pay-later είναι ήδη εμφανής στον ταξιδιωτικό κλάδο, με εταιρείες να προσελκύουν την προσοχή. Εταιρείες όπως η TripActions και η Hopper εξαλείφουν μέρος της τριβής στις ταξιδιωτικές κρατήσεις με νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών