Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Accor: Σημαντική ανάκαμψη στη δραστηριότητα το 2021

Accor: Σημαντική ανάκαμψη στη δραστηριότητα το 2021
Από τον Απρίλιο του 2021, η Accor απολάμβανε μια διαδοχική ανάκαμψη στις επιχειρήσεις, με το RevPAR να βελτιώνεται κάθε μήνα

Η Accor ανακοίνωσε ότι βγαίνει πιο δυνατή από την κρίση και έχει κερδίσει μερίδια αγοράς σε όλες τις βασικές περιοχές της.
«Παρά τη διαταραγμένη έναρξη του έτους λόγω των συνολικών περιορισμών υγείας, το 2021 έδειξε σημαντική βελτίωση στις δραστηριότητές μας, από την άνοιξη, με τις τάσεις να επιταχύνονται κάθε μήνα μέχρι τον Δεκέμβριο, δήλωσε ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accor.
Οι σταθερές μας επιδόσεις επιτεύχθηκαν χάρη στη δύναμη των εμπορικών σημάτων μας, την οικονομική μας πειθαρχία και τις εξαιρετικές προσπάθειες των ομάδων μας που, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, επέδειξαν αποφασιστικότητα, επιμονή και γενναιοδωρία.
Χάρη στην κινητοποίησή τους, βγαίνουμε πιο δυνατοί από αυτήν την κρίση και έχουμε κερδίσει μερίδια αγοράς σε όλες τις βασικές περιοχές μας.
Επιπλέον, ο αγωγός μας συνεχίζει να ανθίζει, με το τμήμα Luxury & Upscale να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% των μελλοντικών εγκαινίων, μια αύξηση 12 μονάδων τα τελευταία 4 χρόνια.
Καθώς η επιθυμία να αποδράσουμε και να συνεχίσουμε τα ταξίδια δεν ήταν ποτέ πιο δυνατή, είμαστε σε καλό δρόμο για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτήν την ανάκαμψη σε όλες τις αγορές μας.
Το 2022, θα συνεχίσουμε να ξεδιπλώνουμε το όραμά μας για ολοένα και περισσότερο βιώσιμο τουρισμό με γνώμονα την εμπειρία και τη διευκόλυνση των ψηφιακών τεχνολογιών.
Οπλισμένοι με αυτές τις δυνάμεις, είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να συνεχίσουμε διαρκώς να δημιουργούμε αξία για τους συνεργάτες μας καθώς και για τους μετόχους μας».
Από τον Απρίλιο του 2021, η Accor απολάμβανε μια διαδοχική ανάκαμψη στις επιχειρήσεις, με το RevPAR να βελτιώνεται κάθε μήνα.
Αυτή η βελτίωση της ζήτησης σήμαινε ότι οι μέσες τιμές δωματίων πλησίασαν ή, σε πολλούς προορισμούς, στα τέλη του 2021, ξεπέρασαν ακόμη και τα επίπεδα πριν από την Covid-19.
Αν και οι επιπτώσεις αυτής της άνευ προηγουμένου κρίσης που συνδέεται με την πανδημία του Covid-19 δεν έχουν ακόμη εξαφανιστεί πλήρως, όλες οι γεωγραφικές περιοχές του Ομίλου φαίνεται τώρα να είναι σε καλό δρόμο για να απολαύσουν πιο «κανονιστικά» επίπεδα επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Με το ξέσπασμα της παραλλαγής Omicron, ο Ιανουάριος σηματοδότησε μια παύση στη μηνιαία βελτίωση RevPAR που παρατηρήθηκε από τον Απρίλιο, αλλά ο Φεβρουάριος είναι ήδη ένα σημείο καμπής.
Κατά τη διάρκεια του 2021, η Accor άνοιξε οργανικά 288 ξενοδοχεία, που αντιπροσωπεύουν 41.000 δωμάτια, με αποτέλεσμα την καθαρή ανάπτυξη του δικτύου κατά 3% σε διάστημα 12 μηνών.
Στα τέλη Δεκεμβρίου 2021, ο Όμιλος είχε χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων 777.714 δωματίων (5.298 ξενοδοχεία) και αγωγό 214.000 δωματίων (1.218 ξενοδοχεία).
Για το 2022, ο Όμιλος αναμένει καθαρή αύξηση μονάδας 3,5%.

Ενοποιημένα έσοδα

Το 2021, ο Όμιλος ανέφερε ενοποιημένα έσοδα 2.204 εκατομμυρίων ευρώ, αυξημένα κατά 34% σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2020.
Ανά δραστηριότητα, αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε 36% αύξηση για τις Ξενοδοχειακές Υπηρεσίες και 29% για τα Ξενοδοχειακά Περιουσιακά Στοιχεία & Αλλα. Για να παρέχουμε μια σύγκριση με το RevPAR (παρουσιάζεται ως η αλλαγή σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019 σε όλη αυτήν την έκδοση), η παρόμοια μείωση των εσόδων σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019 είναι (42%).
Οι αλλαγές στο εύρος της ενοποίησης (εξαγορές και πωλήσεις) συνέβαλαν θετικά 47 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της πλήρους ενοποίησης της sbe από το 4ο τρίμηνο του 2020.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο ύψους 13 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω του δολαρίου ΗΠΑ( -4%).

Υπηρεσίες ξενοδοχείου

Το Hotel Services, που περιλαμβάνει χρεώσεις από τη Διαχείριση & Δικαιόχρηση (M&F) και τις Υπηρεσίες προς τους Ιδιοκτήτες, απέφερε έσοδα 1.582 εκατομμυρίων ευρώ, αυξημένα κατά 36% σε σχέση με το οικονομικό έτος 2020 (κάτω (46%) αντίστοιχη σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019).
Η αύξηση αυτή αντανακλά την απότομη ανάκαμψη των επιχειρήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τα έσοδα στη διαχείριση και δικαιόχρηση (M&F) ανήλθαν σε 518 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 74% σε σχέση με το οικονομικό έτος 2020 (κάτω (51%) σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019), με τις περιφερειακές επιδόσεις να συσχετίζονται με τις εξελίξεις σε κρίσεις υγείας στις εξεταζόμενες χώρες.
Γενικά, η εντονότερη μείωση των εσόδων M&F σε σύγκριση με το RevPAR (κάτω (46%) σε σχέση με το οικονομικό έτος 2021 έναντι του οικονομικού έτους 2019) μπορεί να αποδοθεί στην έντονη μείωση των τελών κινήτρων με βάση το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του ξενοδοχείου που προκύπτει από συμβάσεις διαχείρισης.
Το Consolidated RevPAR μειώθηκε (46%) συνολικά το 2021 έναντι του οικονομικού έτους 2019.
Αυτή η μείωση αντανακλά ένα περιβάλλον που διαταράχθηκε από την αναζωπύρωση της πανδημίας Covid-19, παρά την αξιοσημείωτη βελτίωση στα παγκόσμια επιχειρηματικά επίπεδα από τον Απρίλιο του 2021.
Η Νότια Ευρώπη , με γνώμονα τη Γαλλία, ανέφερε πτώση (41%) στο RevPAR το 2021 σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2019.
Αυτός ο αριθμός δείχνει μια αξιοσημείωτη διαδοχική βελτίωση σε αυτόν τον δείκτη, ο οποίος μειώθηκε κατά «μόνο» (17%) κατά τη διάρκεια του τριμήνου κλεισίματος (δηλαδή +7 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου).

  • Στη Γαλλία , το RevPAR μειώθηκε (39%) το 2021 σε σύγκριση με το 2019.
  • Η ισχύς της εγχώριας ζήτησης τουρισμού αναψυχής επέτρεψε την ανάκτηση των επιπέδων δραστηριότητας στην επαρχία από το καλοκαίρι (το RevPAR μειώθηκε (27%) σε σχέση με το FY 2021 σε σύγκριση με το FY 2019 με μέσες τιμές αντίστοιχες με αυτές που παρατηρήθηκαν το 2019).
  • Τους επόμενους μήνες, η επιστροφή των επαγγελματιών ταξιδιωτών (κυρίως εκδηλώσεις εντός της εταιρείας) ωφέλησε την περιοχή του Παρισιού με το RevPAR να έχει μειωθεί (56%) για το οικονομικό έτος 2021 σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2019.
  • Στην Ισπανία , το RevPAR σημείωσε πτώση (52%) για το οικονομικό έτος 2021 σε σύγκριση με το 2019 με ισχυρή ανάκαμψη από τον Ιούνιο.

Η Βόρεια Ευρώπη παρουσίασε πιο μέτρια διαδοχική βελτίωση (+2 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου) και έκλεισε το 2021 με πτώση του RevPAR (57%) σε σύγκριση με το 2019.

  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το RevPar μειώθηκε (49%) το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με τη δομή της ανάκαμψης παρόμοια με αυτή που παρατηρήθηκε στη Γαλλία.
  • Οι περιφερειακές πόλεις (34%) για το FY 2021 -έναντι του FY 2019- επωφελήθηκαν από τη ζήτηση εγχώριου τουρισμού αναψυχής με μέσες τιμές υψηλότερες από αυτές του 2019.
  • Το Λονδίνο, που εξαρτάται περισσότερο από διεθνείς επισκέπτες, είδε το RevPAR να μειώνεται κατά (63)%.
  • Στη Γερμανία, όπου οι περιορισμοί για την υγεία ήταν πιο αυστηροί από ό,τι στις γειτονικές χώρες, το RevPAR μειώθηκε (66%) το 2021 σε σύγκριση με το 2019.

Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού σημείωσε διαδοχική βελτίωση στο RevPAR (+9 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ τρίτου και τέταρτου τριμήνου) μετά από ένα τρίτο τρίμηνο που επλήγη από αυστηρότερους περιορισμούς για την Covid. Το RevPAR μειώθηκε (49%) το 2021 σε σύγκριση με το 2019.
Στην περιοχή της Ινδίας, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Τουρκίας (IMEAT), η ανάκαμψη των επιχειρήσεων μεταξύ του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου ήταν εντυπωσιακή (+28 ποσοστιαίες μονάδες με το RevPAR να υπερβαίνει τα επίπεδα του FY 2019 το τελευταίο τρίμηνο). Ενώ οι επιχειρήσεις στη Σαουδική Αραβία παρέμειναν καθυστερημένες λόγω των αυστηρών περιορισμών που επιβαρύνουν τα προσκυνήματα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα επωφελούνται από τη ζήτηση που συνδέεται με την Expo 2021 που ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου 2021. Το RevPAR μειώθηκε (28%) το 2021 σε σύγκριση με το 2019 σε αυτό περιφέρεια.
Στην Αμερική, η βελτίωση στο RevPAR ήταν επίσης αξιοσημείωτη (+18 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου) που μεταφράστηκε σε μείωση του RevPAR για το 2021 (46%) σε σύγκριση με το FY 2019.
Τα έσοδα από υπηρεσίες προς ιδιοκτήτες , που περιλαμβάνουν το τμήμα πωλήσεων, μάρκετινγκ, διανομής και αφοσίωσης, καθώς και τις κοινές υπηρεσίες και την αποζημίωση των δαπανών του προσωπικού του ξενοδοχείου, ανήλθαν σε 1.064 εκατομμύρια ευρώ για το 2021, μειωμένα (43%) σε σύγκριση με το 2019.
Η λήξη των πόντων πιστότητας στο τέλος του έτους μείωσε τον αντίκτυπο της μείωσης των εσόδων για αυτόν τον τομέα δραστηριότητας σε σύγκριση με τη δραστηριότητα Management & Franchise (M&F).

Ξενοδοχειακά Περιουσιακά Στοιχεία & Άλλα

Τα έσοδα στο τμήμα “Ξενοδοχειακά περιουσιακά στοιχεία και άλλα” αυξήθηκαν κατά 29% σε σχέση με το οικονομικό έτος 2020 και μειώθηκαν (35%) σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019.
Αυτός ο τομέας, ο οποίος συνδέεται στενά με τις επιχειρήσεις στην Αυστραλία, ιδίως επωφελήθηκε από την ανάκαμψη της ζήτησης τουρισμού αναψυχής κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και στο τέλος του οικονομικού έτους 2021 στη βορειοανατολική ακτή της χώρας όπου βρίσκονται οι περισσότερες από τις δραστηριότητες του Ομίλου Strata (δηλ. δραστηριότητες διανομής δωματίων και διαμερισμάτων και διαχειριζόμενα ακίνητα).
Από τις αρχές του 2021, αυτός ο τομέας περιλαμβάνει Νέες Επιχειρήσεις (υπηρεσίες θυρωρείου, ενοικιάσεις πολυτελών κατοικιών, ιδιωτικές πωλήσεις διαμονής ξενοδοχείων και ψηφιακές υπηρεσίες για ιδιοκτήτες ξενοδοχείων) οι οποίες συνεχίζουν να επηρεάζονται με διαφορετικούς τρόπους, από τις επιχειρήσεις που επηρεάζονται σοβαρά και σχετίζονται άμεσα με τον Ταξιδιωτικό Τομέα , όπως οι ενοικιάσεις ιδιωτικών κατοικιών του onefinestay, σε ψηφιακές επιχειρήσεις, όπως οι υπηρεσίες που παρέχει η D-Edge.
Από τα τέλη Δεκεμβρίου 2021, αυτό το τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει ιδιόκτητα και μισθωμένα ξενοδοχεία, αντιπροσώπευε 117 ξενοδοχεία και 23.309 δωμάτια.

Θετικό EBITDA

Το ενοποιημένο EBITDA ήταν θετικό 22 εκατ. ευρώ το 2021 σε σύγκριση με το αρνητικό EBITDA ύψους 391 εκατ. ευρώ το 2020.
Η ευαισθησία EBITDA ανά μονάδα RevPAR ανήλθε σε (16,4) εκατ. ευρώ για κάθε μείωση κατά μία μονάδα σε RevPAR σε σύγκριση με το 2019 σε σχέση με 18,7 εκατ. ευρώ το 2020.
Αυτή η απόδοση συνδέθηκε με την ανάκαμψη των επιχειρήσεων, η οποία αντανακλούσε καλύτερη απορρόφηση των πάγιων δαπανών.
Οι πρωτοβουλίες για τη μείωση του πάγιου κόστους αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις ασθενέστερες κρατικές επιδοτήσεις από ό,τι πέρυσι, αλλά συνέχισαν ωστόσο να έχουν θετικό αντίκτυπο.
Το περιθώριο EBITDA ανήλθε σε 1,0% το 2021 έναντι (24,1)% το 2020.

Hotel Services EBITDA ανά επιχείρηση

Το EBITDA της Hotel Services ήταν θετικό στα 93 εκατ. ευρώ για το 2021. Αυτή η απόδοση αναλύεται ως θετικό EBITDA για Διαχείριση & Δικαιόχρηση (M&F) και αρνητική συνεισφορά από τις Υπηρεσίες στους Ιδιοκτήτες.
Το τελευταίο αντανακλούσε το υψηλό πάγιο κόστος σε συνδυασμό με μια απότομη πτώση του RevPAR για τις επιχειρήσεις Πωλήσεων, Μάρκετινγκ, Διανομής και Πιστότητας (SMDL).
Η ανατίμηση των ξενοδοχειακών δαπανών (με έσοδα 555 εκατ. ευρώ το 2021) διαρθρωτικά παραμένει στο νεκρό σημείο σε επίπεδο EBITDA.
Το τμήμα Management & Franchise της Hotel Services ανέφερε EBITDA ύψους 275 εκατομμυρίων ευρώ, σημαντικά υψηλότερο από το 2020 (25 εκατομμύρια ευρώ) και μειωμένο (64%) αντίστοιχο προς το ίδιο σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2019. Όλες οι περιοχές δημιουργούν πλέον θετικά EBITDA.

Ξενοδοχειακά περιουσιακά στοιχεία & άλλα EBITDA

Τα Ξενοδοχειακά Περιουσιακά Στοιχεία & Άλλα EBITDA ανήλθαν σε 48 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι (22) εκατ. ευρώ το 2020.
Αυτός ο τομέας προήλθε κυρίως από την Ασία-Ειρηνικό, όπου οι επιχειρήσεις ανέκαμψαν κατά το πρώτο εξάμηνο και στο τέλος του 2021. Νέες επιχειρήσεις, περιλαμβάνονται σε αυτό τμήματος από τις αρχές του 2021, ήταν κοντά στο ρήγμα σε επίπεδο EBITDA.

Καθαρό κέρδος

Τα καθαρά κέρδη, το μερίδιο του Ομίλου ήταν αντίστοιχα 85 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιάς (1.988) εκατ. ευρώ το 2020. Τρία σημεία πρέπει να σημειωθούν:

  • Η συνεισφορά των θυγατρικών ανήλθε σε (273) εκατ. ευρώ το 2021, προερχόμενη σε μεγάλο βαθμό από τη συνεισφορά της AccorInvest. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στην Ευρώπη έπληξαν σκληρά την εταιρεία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών τους επόμενους μήνες περιόρισε τις απώλειες κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
  • Τα λοιπά έσοδα και έξοδα ύψους 554 εκατ. ευρώ περιλαμβάνουν κυρίως αντίκτυπο 649 εκατ. ευρώ που αναγνωρίστηκε μετά τη μερική πώληση μεριδίου 1,5% στην Huazhu τον Φεβρουάριο του 2021. Το 2020, η ζημία (958) εκατ. ευρώ αφορούσε κυρίως ζημίες απομείωσης.
  • Τα κέρδη από διακοπείσες δραστηριότητες αντικατόπτριζαν κυρίως τη μερική αντιστροφή των προβλέψεων για κινδύνους που συνδέονται με εγγυήσεις που εκδόθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος διάθεσης της AccorInvest.

Περαιτέρω μείωση της μηνιαίας καύσης μετρητών

Κατά τη διάρκεια του 2021, οι επαναλαμβανόμενες ελεύθερες ταμειακές ροές του Ομίλου βελτιώθηκαν σημαντικά, από 727 εκατ. ευρώ το 2020 σε 246 εκατ. ευρώ το 2021.
Το κόστος του καθαρού χρηματοοικονομικού χρέους αυξήθηκε μεταξύ του 2020 και του 2021, αντανακλώντας την προς τα κάτω αναθεώρηση της πιστοληπτικής ικανότητας S&P του Ομίλου τον Αύγουστο του 2020.
Οι επαναλαμβανόμενες δαπάνες , οι οποίες περιλαμβάνουν «βασικά χρήματα» που καταβλήθηκαν από την Hotel Services για την ανάπτυξή της και τις επενδύσεις της σε ψηφιακή τεχνολογία και πληροφορική, διατηρήθηκαν υπό έλεγχο, κλείνοντας το έτος κάτω από το αρχικά αναφερόμενο εύρος των 150-200 εκατομμυρίων ευρώ.
Η αλλαγή στην απαίτηση κεφαλαίου κίνησης επέστρεψε κοντά στο νεκρό σημείο. Το 2021, η πληρωμή των τελών ήταν σύμφωνη με τα επιχειρηματικά επίπεδα κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς και η είσπραξη ορισμένων τελών για τα οποία παρατάθηκαν οι προθεσμίες πληρωμής σε ορισμένους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων.
Η μηνιαία ταμειακή καύση ήταν κατά μέσο όρο 20 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 61 εκατ. ευρώ το 2020. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ο Όμιλος επέστρεψε σε μια θετική κατάσταση δημιουργίας ταμειακών ροών.
Ο καθαρός χρηματοοικονομικός δανεισμός του Ομίλου στις 31 Δεκεμβρίου 2021 ανήλθε σε 1.844 εκατ. ευρώ, έναντι 1.346 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Το οικονομικό έτος 2021 ήταν η ευκαιρία για την Accor να συνεχίσει να βελτιστοποιεί το προφίλ του χρέους της, ενώ ευθυγραμμίζει τη χρηματοδοτική της στρατηγική με τις φιλοδοξίες της για τα ΗΣΚ. Πράγματι, η Accor τοποθέτησε μια εναρκτήρια έκδοση ομολόγων με δείκτη στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του Ομίλου (“Sustainability-Linked Bond” ή SLB). Το κουπόνι αυτού του ομολόγου των 700 εκατομμυρίων ευρώ αναπροσαρμόζεται στους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα της Accor. Τα έσοδα αυτής της έκδοσης χρησιμοποιήθηκαν εν μέρει για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου χρέους ύψους 448 εκατ. ευρώ με λήξη το 2023 και το 2024, μέσω μιας πράξης Διαχείρισης Παθητικού σε συνδυασμό με αυτήν την έκδοση ομολόγων.
Επιπλέον, η επιχείρηση αυτή κατέδειξε τη φιλοδοξία του Ομίλου να επιταχύνει τη μετάβασή του προς μια βιώσιμη ανάπτυξη, να συνεχίσει κυρίως τη δέσμευσή του όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να επιβεβαιώσει τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές του αξίες, εμπλέκοντας ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2021, το μέσο κόστος του χρέους της Accor ανήλθε στο 2,2% με μέση διάρκεια τεσσάρων ετών, χωρίς σημαντικές ημερομηνίες αποπληρωμής πριν από το 2026.
Στα τέλη Δεκεμβρίου 2021, σε συνδυασμό με τις δύο μη αναληφθείσες πιστωτικές διευκολύνσεις ύψους 1,8 δισ. ευρώ, η Accor είχε θέση ρευστότητας 3,4 δισ. ευρώ.
Στο τέλος του 2021, ο Όμιλος επαναδιαπραγματεύτηκε επιτυχώς τη σύμβαση που συνδέεται με την πιστωτική διευκόλυνση 1.200 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία περιλαμβάνει πλέον σύμβαση ρευστότητας έως τον Δεκέμβριο του 2023 πριν επιστρέψει στην αρχική συμφωνία αναλογίας καθαρού χρέους.

Το σχέδιο εξοικονόμησης κόστους RESET 200 εκατομμυρίων ευρώ οριστικοποιήθηκε για το τέλος του 2022

Μετά από θετικό αντίκτυπο EBITDA ύψους 20 εκατ. ευρώ το 2020, ο αυξητικός αντίκτυπος ήταν 110 εκατ. ευρώ για το οικονομικό έτος 2021. Ο αριθμός αυτός αντικατοπτρίζει βελτίωση σε σύγκριση με περισσότερα από 70 εκατ. ευρώ που είχαν αρχικά στόχο, χάρη στην εφαρμογή του σχεδίου απολύσεων προσωπικού και τον αυστηρό έλεγχο των εξόδων συμβούλου. Το 2022, η ολοκλήρωση του σχεδίου αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στα EBITDA ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Μέρισμα

Η Accor επικεντρώνει τις προσπάθειές της στη διασφάλιση της επιστροφής στην κερδοφορία που ξεκίνησε το 2021, αξιοποιώντας την ανάκαμψη της δραστηριότητας και τον θετικό επαναλαμβανόμενο αντίκτυπο από το σχέδιο εξοικονόμησης κόστους RESET.
Ο Όμιλος στοχεύει στην επανεγκατάσταση μιας συνήθους πληρωμής μερίσματος που υπολογίζεται με βάση το 50% των επαναλαμβανόμενων ελεύθερων ταμειακών ροών, σύμφωνα με την ιστορική μερισματική πολιτική του.
Επιπλέον, η Accor θα συνεχίσει να εργάζεται για την αποκατάσταση του πιστωτικού της προφίλ πριν από την Covid και θα μπορούσε να εξετάσει μια πρόσθετη απόδοση πέρα ​​από το συνηθισμένο μέρισμα της, με την επιφύλαξη αυτού του στόχου.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης