Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Σημάδια ότι θα ανεβάσει στροφές ο τουρισμός, παρά το «φρένο» στις προκρατήσεις λόγω … πολέμου

Σημάδια ότι θα ανεβάσει στροφές ο τουρισμός, παρά το «φρένο» στις προκρατήσεις λόγω … πολέμου
Οικονομικός «μοχλός» ο τουριστικός τομέας που βρίσκεται αντιμέτωπος με νέες προκλήσεις
Σχετικά Άρθρα

Σε ικανοποιητικά επίπεδα αναμένεται να κινηθεί η πληρότητα κατά το εορταστικό τριήμερο της 25ης Μαρτίου, με τα προβλήματα όμως του υπέρογκου ενεργειακού κόστους και των ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά να παραμένουν ο πιο σημαντικός «βραχνάς» για τις επιχειρήσεις. Θα πρόκειται ουσιαστικά για το δεύτερο καλό αλλά περιορισμένο χρονικό διάστημα της χρονιάς για τα καταλύματα στους χειμερινούς προορισμούς (μετά από αυτό της Καθαρής Δευτέρας) και μάλιστα με σύμμαχο τον… κακό καιρό που έφερε απροσδόκητο ανοιξιάτικο χιονιά και χαμηλές θερμοκρασίες σε δημοφιλείς προορισμούς.
Αντίθετα, σε αρκετά ξενοδοχεία αστικού τύπου της επαρχίας η κατάσταση είναι σχεδόν απογοητευτική με ισχνές πληρότητες, καθώς η πληθωριστική «παλίρροια» επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία αναψυχής και διακοπών της μέσης ελληνικής οικογένειας, με αποτέλεσμα αρκετοί να περικόπτουν τις αναγκαστικά τις συνήθεις σύντομες αποδράσεις του Σαββατοκύριακου από τον προγραμματισμό τους. «Οι μετακινήσεις κοστίζουν και όταν έχει να επιλέξει ο Έλληνας ανάμεσα στο εάν θα πληρώσει το ρεύμα του ή εάν θα κάνει διακοπές, είναι λογικό η σκέψη του στις μέρες μας να κατευθύνεται στο πρώτο», δηλώνει ιδιοκτήτης μονάδας συνεχούς λειτουργίας, ο οποίος θεωρεί «αρκετά δύσκολο για το επιχειρείν» το 2022, όπως αντίστοιχα θεωρούσε και τις δύο προηγούμενες χρονιές της πανδημίας.

Top προορισμός στη διαδικτυακή αναζήτηση η Ελλάδα

Μετά την Daily Telegraph που εκθειάζει ελληνικούς προορισμούς και προτείνει στους Βρετανούς να τους ανακαλύψουν με αφορμή νέες συνεργασίες αεροπορικών εταιρειών, μηνύματα αισιοδοξίας εκπέμπουν και οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο από εν δυνάμει ταξιδιώτες που παρά τις δυσμενείς συνθήκες, δεν βγάζουν από το μυαλό τους τις διακοπές, λόγω του ότι έμειναν κλεισμένοι για αρκετό καιρό μέσα στα σπίτια τους. Στη Μύκονο για παράδειγμα, οι διαδικτυακή ζήτηση για τους πρώτους μήνες του 2022, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία έφθασε τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με την Turix Analytics, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των αναζητήσεων από όλες τις χώρες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, τον Φεβρουάριο 2022 η αύξηση του συνολικού όγκου διαδικτυακών αναζητήσεων για διαμονή στο νησί των ανέμων άγγιξε το 121% σε σχέση με το 2021 και το 7% σε σχέση με το 2019. Φέτος, οι τρεις κορυφαίες χώρες σε επίπεδο αναζητήσεων είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ και η Γερμανία, σημαντικότερες αγορές από άποψη καταναλωτικής δύναμης, ενώ η ίδια τριάδα ήταν στην κορυφή και πέρυσι με την Γερμανία στη δεύτερη θέση και τις ΗΠΑ στην τρίτη. Παρ΄ όλα αυτά, ο «δείκτης» του μαζικού τουριστικού μοντέλου «ήλιος & θάλασσα» που αντιπροσωπεύει το 60% των κρατήσεων, δείχνει για την ώρα «πάγωμα» των προκρατήσεων παρά τις υψηλές προσφορές των early bookings.

HSBC: Κινητήρια δύναμη ο τουρισμός

Παρά την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας μας από τη Ρωσία, οι αναλυτές της HSBC αναφέρονται στις αισιόδοξες προοπτικές του ελληνικού τουρισμού και επίσης θεωρούν ότι στόχος που έθεσε πέρυσι η ελληνική κυβέρνηση να επιστρέψει ο τουρισμός σε επίπεδα πάνω από το 50% του 2019 επιτεύχθηκε. Πιστεύουν μάλιστα ότι τα υψηλά επίπεδα εμβολιασμού στη χώρα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια πολύ ισχυρή τουριστική σεζόν το 2022, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και με τις πιθανότητες του πρώτου μισού της τουριστικής περιόδου να είναι επίσης ισχυρές. Εκτιμούν δε, ότι η απώλεια των Ρώσων τουριστών για φέτος είναι απίθανο να είναι σημαντική και χαρακτηρίζουν τον τουριστικό τομέα βασικό μακροοικονομικό «μοχλό» για την Ελλάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, οι διανυκτερεύσεις μη κατοίκων στην Ελλάδα το 2021 διαμορφώθηκαν σε 138,6 εκατ. και στο 60% των επιπέδων του 2019, με το 84% του κύκλου εργασιών των καταλυμάτων να προέρχεται από τα ξενοδοχεία, στα οποία απασχολήθηκαν 112 χιλιάδες εργαζόμενοι και υποστηρίζουν έμμεσα 170 χιλιάδες θέσεις εργασίας. Την ίδια ώρα, οι επενδύσεις των ξενοδοχείων για ανακαινίσεις και συντήρηση τη χρονιά που μας πέρασε έφτασαν τα €830 εκατ. ενώ την πρώτη χρονιά της πανδημίας, δηλαδή το 2020, παρατηρήθηκε σημαντική υποχώρηση των δαπανών ανακαίνισης και συντήρησης στο 1/3 του 2019.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης