Το καλοκαίρι του 2022 υπόσχεται τα καλύτερα στην τουριστική βιομηχανία, παρά τις μόνιμες αλλαγές στην ταξιδιωτική συμπεριφορά.
Αυτό δείχνουν τα στοιχεία από ITB Berlin και Statista που δόθηκαν στην δημοσιότητα.
Καλά είναι τα νέα για την χώρα μας, αφού σύμφωνα με την Eurowings, η Ελλάδα είναι στους top προορισμούς διακοπών των Γερμανών.
- Η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία θα αναπτυχθεί 48%, φθάνοντας τα 637 δις δολάρια το 2022.
- Το 2023 θα ξεπεράσει τα επίπεδα πριν από την πανδημία κατά περίπου 5%, φτάνοντας σχεδόν τα 756 δις δολάρια.
- Φέτος, ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης προβλέπεται στην κρουαζιέρα (180% από έτος σε έτος) και στα ξενοδοχεία (57%).
Τα ξενοδοχεία αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο τμήμα της τουριστικής αγοράς. Και εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα ιδιωτικά καταλύματα και τα διαμερίσματα διακοπών καθώς και τα πακέτα περιηγήσεων.
Το MMO προβλέπει ότι η αγορά ιδιωτικών καταλυμάτων και διαμερισμάτων διακοπών θα ξεπεράσει τα 81 δις δολάρια σε συνολικό τζίρο, μόλις 2% λιγότερο από τον όγκο της αγοράς το 2019.
Ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία
Καθώς αυτές οι προβλέψεις δεν λαμβάνουν υπόψη τον αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία, το ερώτημα είναι αν θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα την παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Και αν ναι, με ποιους τρόπους.
Σύμφωνα με ανάλυση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), εκτός από την πανδημία του κορωνοϊού, τα γεγονότα με τον μεγαλύτερο μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην παγκόσμια πολιτική αεροπορία ήταν ο συνδυασμός της φούσκας dot-com (Διαδικτύου) που έσκασε το 2000 και των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου. 2001.
Το 2001 και το 2002, ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών αεροπορικών μεταφορών μειώθηκε από έτος σε έτος κατά 1%, διακόπτοντας για λίγο την τάση ανάπτυξης των αεροπορικών ταξιδιών, πριν επιστρέψουν και ξεπεράσουν τα επίπεδα πριν από την κρίση το 2004.
Σύμφωνα με στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO) το 2019 Ρωσία και Ουκρανία, οι δύο χώρες που βρίσκονται σήμερα σε πόλεμο, αντιπροσώπευαν το 3% των παγκόσμιων τουριστικών δαπανών για διεθνή ταξίδια.
Υποθέτοντας ότι ο πόλεμος δεν εξαπλωθεί σε άλλες περιοχές, είναι απίθανο να επηρεάσει σοβαρά την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία. Ωστόσο, είναι πιθανό η κρίση να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο σε μεμονωμένες αγορές.
Η Ελλάδα στους top προορισμούς
Παρά τις κρίσεις, οι Γερμανοί φαίνεται να έχουν ξαναβρεί το πάθος τους για ταξίδια και διακοπές.
Τα δεδομένα Global Consumer Survey της Statista (GCS), δείχνουν ότι πάνω από το 62% των Γερμανών σχεδιάζει τουλάχιστον ένα ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες.
Σύμφωνα με τη Ομοσπονδιακή Γερμανική Ένωση Αεροπορίας (BDL), ο αριθμός των θέσεων επιβατών στην τουριστική αγορά έχει αυξηθεί κατά 3% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Οι Γερμανοί, σύμφωνα με το GCS επιλέγουν ευρωπαϊκούς προορισμούς.
- Το 54% σχεδιάζει διακοπές στην Ευρώπη.
- Το 18% σχεδιάζει διακοπές Ασία.
«Μετά δύο χρόνια της πανδημίας, εκατομμύρια άνθρωποι θέλουν να καλύψουν την απώλεια διακοπών τους ή να έχουν ξανά σημαντικές επιχειρηματικές επαφές πρόσωπο με πρόσωπο», δήλωσε ο Jens Bischof, επικεφαλής της Eurowings.
Όπως υπογραμμίζει η Eurowings, το επίκεντρο των Γερμανών παραθεριστών είναι η Μεσόγειος.
Ελλάδα και Ιταλία είναι οι ευρωπαϊκοί προορισμοί που βρίσκονται ψηλά στη λίστα των Γερμανών για διακοπές, μαζί με Ισπανία και Πορτογαλία.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών