«Ελεγχόμενη αισιοδοξία» ήταν η άτυπη φράση των ταξιδιωτικών ηγετών στο συνέδριο της Skift Europe την περασμένη Πέμπτη στο Λονδίνο.
Τα ταξιδιωτικά στελέχη έχουν κατανοήσει ότι ο αιφνιδιαστικός πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε μετασεισμό στην Ευρώπη, διακόπτοντας την ταξιδιωτική της ανάταση.
Μια από τις απόψεις που επικράτησαν στο συνέδριο ήταν ότι ορισμένοι ταξιδιωτικοί προμηθευτές, μεταπωλητές και οργανισμοί μάρκετινγκ προορισμών έχουν γίνει πιο ευέλικτοι τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό τους καθιστά πιο ικανούς να ανταποκριθούν στην αστάθεια.
Ο Wouter Geerts της Skift Research έδωσε τον τόνο της ημέρας αναφορικά με τον ανομοιόμορφο ρυθμό ανάκαμψης.
Οι κρατήσεις παρέμειναν χαμηλές σε σχέση με το ιστορικό μοτίβο, σύμφωνα με τα στοιχεία Ιανουαρίου που αντλήθηκαν από την Skift Research.
- Στη Γαλλία, οι μελλοντικές κρατήσεις για πτήσεις τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 57%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019.
- Στη Γερμανία, οι μελλοντικές κρατήσεις ξενοδοχείων παρέμειναν μειωμένες κατά 71% έναντι προ πανδημίας.
- Στην Ιταλία, οι μελλοντικές κρατήσεις για ενοικίαση αυτοκινήτου μειώθηκαν κατά 73%.
Η Air France είδε μεγάλη ζήτηση για καλοκαιρινά ταξίδια, δήλωσε η CEO Anne Rigail. Έτσι, ο αερομεταφορέας επεκτείνει τον αριθμό των πτήσεων που προσφέρει, σε σύγκριση με το 2019. Ειδικά, σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων από την Ευρώπη που εξυπηρετούν τη Βόρεια Αμερική, την Αφρική, την Καραϊβική και τον Ινδικό Ωκεανό.
Στελέχη των γιγάντων διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων Airbnb, Booking Holdings και Expedia Group σημείωσαν ότι οι πρώιμες τάσεις για προκαταβολικές κρατήσεις έμοιαζαν πολλά υποσχόμενες.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία έχουν ήδη επιστρέψει στις προ-πανδημικές τάσεις ενός μείγματος διεθνών έναντι εγχώριων αγοραστών, δήλωσε η Ariane Gorin, πρόεδρος της Expedia for Business.
«Ο αριθμός των ταξιδιωτών των ΗΠΑ που αναζητούν να έρθουν στην Ευρώπη έχει επίσης αυξηθεί και οι παράθυρα κρατήσεων διευρύνονται», είπε η Gorin.
Η Booking.com σημείωσε διψήφια ανάπτυξη στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
«Υπάρχει μια ισχυρή τάση από τον Ιανουάριο για το καλοκαίρι», δήλωσε ο Carlo Olejniczak, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής για την Booking.com.
Οι εκδρομές και οι δραστηριότητες τρέχουσες και μελλοντικές κρατήσεις έχουν ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019, δήλωσε ο Johannes Reck, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του διαδικτυακού ταξιδιωτικού πρακτορείου GetYourGuide.
Στην Airbnb, οι κρατήσεις για την περίοδο των Χριστουγέννων το 2021 αυξήθηκαν κατά 40% από έτος σε έτος, δήλωσε η Amanda Cupples, γενική διευθύντρια για τη Βόρεια Ευρώπη.
Sébastien Bazin: Ίσως χαθεί για πάντα μέρος των διεθνών επαγγελματικών ταξιδιών
Πολλές αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία βασίζονται σε εταιρείες για να γεμίσουν τις θέσεις και τα κρεβάτια τους με διασυνοριακούς επαγγελματίες ταξιδιώτες. Όμως, η ανάκαμψη στα επαγγελματικά ταξίδια υψηλού κέρδους ήταν υποτονική.
«Ας είμαστε ειλικρινείς: Θα χάσουμε για πάντα το 20 με 25% των διεθνών επαγγελματικών ταξιδιών», δήλωσε ο Sébastien Bazin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Accor.
Εργασιακές ευκαιρίες
Ο ταξιδιωτικός τομέας ανακάλυψε νέες ευκαιρίες, όπως μεταξύ των πολλών εργαζομένων που θα παραμείνουν σε θέση να κάνουν τη δουλειά τους εξ αποστάσεως και μετά την πανδημία.
«Τώρα έχεις «εργασία από οπουδήποτε», είπε ο Bazin. «Όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι θα ήταν εξαιρετικά χαρούμενοι αν τους καλωσορίσουμε —αν μπορούσαμε να τους δώσουμε μια μηχανή κρατήσεων— να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις των εστιατορίων μας στα ξενοδοχεία μας ως χώρους εργασίας και συναντήσεων. Το ξενοδοχείο θα ήταν πρόσθετο στον τρόπο ζωής τους».
Ο Bazin – του οποίου ο Όμιλος Accor προσλαμβάνει χιλιάδες εργαζομένους ετησίως μέσω ενός συνδυασμού νέων ανοιγμάτων και αντικαταστάσεων σε έναν τυπικό κύκλο – είπε ότι ο ξενοδοχειακός τομέας άξιζε μέρος της ευθύνης για την εργασιακή του κρίση.
«Υπάρχουν ακόμη πολλοί άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να ενταχθούν στον τομέα της φιλοξενίας, αν μπορούν να αισθανθούν ότι θα προχωρήσουν στην καριέρα τους», είπε ο Bazin στο πλήθος. «Eίναι θέμα περισσότερων ανθρώπινων πόρων, περισσότερης προσοχής, μεγαλύτερης ακρίβειας. Και μετά δεχτείτε να πληρώσετε περισσότερα».
Οι προορισμοί αγκαλιάζουν τον πειραματισμό
Η αποφυγή του υπερτουρισμού ήταν ένας από τους στόχους των ηγετών των προορισμών.
Η Γροιλανδία, για παράδειγμα, ακολουθεί μια συστηματική προσέγγιση για την κλιμάκωση του αριθμού των εισερχόμενων επισκεπτών της, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Visit Greenland, Hjörtur Smárason.
«Είχαμε μια πολιτική από κοινού μάρκετινγκ με περιφέρειες και ιδιωτικούς φορείς εδώ και χρόνια, αλλά, λόγω της πανδημίας, και οι 13 γαλλικές περιφέρειες έχουν συντονιστεί περισσότερο», δήλωσε η Caroline Leboucher, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Atout France, του εθνικού οργανισμού τουριστικής προώθησης.
«Για πρώτη φορά, πέρυσι, καταφέραμε να ξεκινήσουμε μια μοναδική καμπάνια σε 10 ευρωπαϊκές αγορές», είπε η Leboucher.
Προσαρμοστικότητα
Ορισμένες ξενοδοχειακές εταιρείες δήλωσαν ότι βρίσκουν τρόπους προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Ο κολοσσός τουριστικών πρακτόρων TUI Group αύξησε πρόσφατα τις εσωτερικές του δαπάνες τεχνολογίας, γεγονός που θα επιταχύνει το χρόνο του στην αγορά για την παράδοση προϊόντων ενώ θα αφαιρέσει μέρος του κόστους μέσω της αυτοματοποίησης.
Ο όμιλος αύξησε τον αριθμό των μηχανικών λογισμικού του από περίπου 100 πριν από επτά χρόνια σε περίπου 700 τώρα, με πολλές ανοιχτές θέσεις να απομένουν, δήλωσε ο Frank Rosenberger, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της πληροφορικής και των μελλοντικών αγορών.
Με την πάροδο του χρόνου, περισσότερα ανεξάρτητα ξενοδοχεία στην Ευρώπη μπορεί να δουν ένα πλεονέκτημα στη μετατροπή τους σε επισήμανση με παγκόσμιες επωνυμίες.
Η υιοθέτηση νέων επιχειρησιακών τεχνικών και η συνεργασία με startups με επίκεντρο τη βιωσιμότητα θα βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες να αντιμετωπίσουν τις συνεχείς αλλαγές που αντιμετωπίζει η αεροπορία, δήλωσε η Dupsy Abiola, επικεφαλής της παγκόσμιας καινοτομίας, IAG, ιδιοκτήτρια των British Airways, Aer Lingus, Iberia, Level και Vueling.
Στο προσκήνιο το rebrranding
Κοιτάζοντας το μέλλον, οι ταξιδιωτικοί ηγέτες της Ευρώπης θα πρέπει να είναι πιο ευκίνητοι εάν η ήπειρος θέλει να διεκδικήσει ξανά το καθεστώς της ως παγκόσμιας δύναμης του τουρισμού.
«Πρέπει να επανατοποθετήσουμε και να ενισχύσουμε την εικόνα της Ευρώπης ως παγκόσμιου κορυφαίου προορισμού, ειδικά στις αγορές μεγάλων αποστάσεων.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών