της Εύας Οικονομάκη
Την ανάκτηση του χαμένου εδάφους της τελευταίας διετίας, που καθορίστηκε από την πανδημία του κορωνοϊού, «μαρτυρούν», μεταξύ άλλων, τα στοιχεία των προγραμματισμένων πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου για το 8ο Travel Trade Athens.
«Athens is back, ή αλλιώς η Αθήνα επέστρεψε. Και επέστρεψε με αισιοδοξία, με δυναμισμό, τολμώ να πω με ενθουσιασμό, παρά τις πολλές και μεγάλες κρίσεις που αντιμετωπίζουμε. Και σε μεγάλο αυτό οφείλεται στο ότι καταφέραμε και το καταφέραμε όλοι μαζί να κάνουμε την κρίση ευκαιρία. Η πανδημία, μας έδωσε τη δυνατότητα να επανασυστηθούμε διεθνώς. Όχι μόνο για την Ακρόπολη, όχι μόνο για την αυθεντική ελληνική φιλοξενία, όχι μόνο για το φαγητό, αλλά και ως μία πόλη η οποία μπορεί να λειτουργήσει επαγγελματικά, μπορεί να απλώσει μία ομπρέλα προστασίας πάνω από όλους», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.
Αύξηση των πτήσεων από βασικές αγορές
Ενδεικτικά της επιστροφής της Αθήνας ως προορισμού είναι τα νούμερα του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Τον Απρίλιο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε για πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού θετικό πρόσημο ως προς τον αριθμό πτήσεων εσωτερικού, σημειώνοντας άνοδο σε ποσοστό 2,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. «Περάσαμε δύο πολύ δύσκολα χρόνια. Τον Απρίλιο είδαμε μία ανάκαμψη περίπου 92% στον αριθμό των πτήσεων σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019. Ως προς την επιβατική κίνηση είχαμε μία ανάκαμψη της τάξης του 85% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019», τόνισε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
«Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τις μεγάλες αγορές μας είναι θετικά. Βεβαίως και υπάρχουν στον ορίζοντα αρκετά σύννεφα. Με την Ουκρανία και τη γεωπολιτική κρίση έχουμε χάσει αγορές, όμως τα μηνύματα από άλλες μεγάλες αγορές είναι ιδιαίτερα θετικά», συμπλήρωσε η Ιωάννα Παπαδοπούλου. Χαρακτηριστική της ισχυρής ζήτησης που διαπιστώνεται για την Αθήνα είναι η αύξηση των προγραμματισμένων πτήσεων από κάποιες βασικές για τον ελληνικό τουρισμό αγορές. Συγκεκριμένα, από τις ΗΠΑ καταγράφεται άνοδος σε ποσοστό 60% ως προς τον αριθμό των προγραμματισμένων πτήσεων σε σχέση με το 2019, ποσοστό που «μαρτυρά» ότι η αμερικανική αγορά θα είναι μία από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη, για το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σημαντική αύξηση σημειώνεται για φέτος και από την Αυστρία με το αντίστοιχο ποσοστό να φτάνει το 35%, ενώ μεγάλη είναι και η δυναμική από τη Μεγάλη Βρετανία που βρίσκεται στο συν 13% και τη Γαλλία που είναι στο συν 11%. Στα επίπεδα του 2019 βρίσκεται ο αριθμός των προγραμματισμένων θέσεων για τη γερμανική αγορά, την κορυφαία για το 2021.
Συνολικά, το καλοκαίρι του 2022 στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα πραγματοποιηθούν 43 νέα δρομολόγια, η Αθήνα θα συνδεθεί με 8 νέους προορισμούς και για πρώτη φορά θα προσγειωθούν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» 6 νέες αεροπορικές εταιρείες.
«Με χαρά βλέπουμε ότι οι επενδύσεις στο προϊόν της Αθήνας, με νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique hotels, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια, χώρους πολιτισμού αλλά και νέα προϊόντα και εμπειρίες, συνεχίστηκαν και τα χρόνια της πανδημίας. Έτσι τη φετινή χρονιά, με τις προοπτικές να είναι θετικές, έχουμε να παρουσιάσουμε μια Αθήνα ακόμη ομορφότερη και πιο πλούσια σε εμπειρίες από ότι πριν δυο χρόνια», τόνισε από την πλευρά του ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της Aegean, η οποία επενδύει στη συνδεσιμότητα της Αθήνας ως προορισμού, με ένα δίκτυο 116 απευθείας προορισμών σε 42 χώρες, 20 από τους οποίους είναι νέοι σε σχέση με την περασμένη χρονιά. «Αυτή τη συλλογική προσπάθεια πλαισιώνει και ενισχύει και η επένδυσή μας στο νέο Business Lounge της AEGEAN στην extra Schengen περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας, προσφέροντας στους επισκέπτες της Αγγλίας, της Αμερικής, του Καναδά, των Αραβικών χωρών αλλά και όλους όσοι ταξιδεύουν από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης μια μοναδική εμπειρία φιλοξενίας», επεσήμανε ο Ευτ. Βασιλάκης.
Εμφαση στον συνεδριακό τουρισμό και το city break
Στη δυναμική της Αθήνας ως προορισμού city break και συνεδριακού τουρισμού αναφέρθηκαν ο Κ. Μπακογιάννης και ο Βαγγέλης Βλάχος, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ). «Η Αθήνα, λοιπόν, έχει τα τελευταία χρόνια -κι αυτό φαίνεται και από τις μετρήσεις- αναδειχθεί ως προορισμός επιλογής για “city break”, για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις και για κινηματογραφικές παραγωγές. Σε μεγάλο βαθμό έχουν δικαιωθεί οι προσπάθειες που γίνονται εδώ και αρκετά χρόνια για να γίνει η πόλη ένας ιδανικός προορισμός. Όμως σε καμία περίπτωση δεν δικαιούμαστε να επαναπαυτούμε, σε καμία περίπτωση δεν δικαιούμαστε να χαλαρώσουμε, θα σας έλεγα ακριβώς το αντίθετο και η αφετηρία της προσπάθειας μας για τα επόμενα χρόνια πρέπει να είναι μια αλλαγή υποδείγματος, μία αλλαγή τρόπου σκέψης. Να καταλάβουμε πλέον ότι πρέπει να αντιλαμβανόμαστε την πόλη μας ολιστικά», είπε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Από την πλευρά του, ο Β. Βλάχος εστίασε στους δύο άξονες που βασίζεται το ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο του Δήμου Αθηναίων και της ΕΑΤΑ, με απώτερο στόχο την ανάδειξη της Αθήνας ως ελκυστικού, προσβάσιμου και βιώσιμου προορισμού, δίνοντας έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση της πόλης ως κορυφαίου προορισμού με έμφαση στον κλάδο των συνεδρίων και των συναντήσεων και στην προβολή και στην ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων με πρωτοβουλίες προωθούν την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
Το 8ο Travel Trade Athens
Το 8ο Travel Trade Athens αποτελεί μία διοργάνωση – θεσμό του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ) και φιλοξενεί το διήμερο 9-10 Μαΐου στην Αθήνα περισσότερους από 160 εκπροσώπους σημαντικών εταιρειών της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και δέκα εκπροσώπους από σημαντικά διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, που μέσα από τη διοργάνωση, θα προβάλλουν τον προορισμό σε όλο τον κόσμο.
Με το φετινό Travel Trade Athens, η ελληνική πρωτεύουσα απευθύνεται σε βασικές αγορές – στόχους στην Ευρώπη, τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και τη Μέση Ανατολή. Στο 8ο Travel Trade, συμμετέχουν περισσότεροι από 70 εκπρόσωποι ξένων εταιρειών από τον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού και των εκδηλώσεων και αντίστοιχα 90 ελληνικές επιχειρήσεις. Οι προγραμματισμένες B2B συναντήσεις εκτιμάται ότι, αυτές τις δύο ημέρες, θα ξεπεράσουν τις 1.400 και βασικός στόχος είναι μέσα από αυτές να συναφθούν οι περισσότερες δυνατές συμφωνίες για συνεργασίες που μελλοντικά θα ενισχύσουν την οικονομία της Αθήνας.
Σημειώνεται ότι από το 2013, το Travel Trade Athens έχει φιλοξενήσει πάνω από 600 buyers από 35 χώρες του κόσμου και έχει μεσολαβήσει για περισσότερες από 17.000 B2B συναντήσεις. Η διοργάνωση υλοποιείται κάθε χρόνο από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), μέσω του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών που λειτουργεί υπό την “ομπρέλα” της ΕΑΤΑ, σε συνεργασία με την European Tour Operators Association (ETOA).
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
«Athens is back, ή αλλιώς η Αθήνα επέστρεψε. Και επέστρεψε με αισιοδοξία, με δυναμισμό, τολμώ να πω με ενθουσιασμό, παρά τις πολλές και μεγάλες κρίσεις που αντιμετωπίζουμε. Και σε μεγάλο αυτό οφείλεται στο ότι καταφέραμε και το καταφέραμε όλοι μαζί να κάνουμε την κρίση ευκαιρία. Η πανδημία, μας έδωσε τη δυνατότητα να επανασυστηθούμε διεθνώς. Όχι μόνο για την Ακρόπολη, όχι μόνο για την αυθεντική ελληνική φιλοξενία, όχι μόνο για το φαγητό, αλλά και ως μία πόλη η οποία μπορεί να λειτουργήσει επαγγελματικά, μπορεί να απλώσει μία ομπρέλα προστασίας πάνω από όλους», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.
Αύξηση των πτήσεων από βασικές αγορές
Ενδεικτικά της επιστροφής της Αθήνας ως προορισμού είναι τα νούμερα του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Τον Απρίλιο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε για πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού θετικό πρόσημο ως προς τον αριθμό πτήσεων εσωτερικού, σημειώνοντας άνοδο σε ποσοστό 2,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. «Περάσαμε δύο πολύ δύσκολα χρόνια. Τον Απρίλιο είδαμε μία ανάκαμψη περίπου 92% στον αριθμό των πτήσεων σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019. Ως προς την επιβατική κίνηση είχαμε μία ανάκαμψη της τάξης του 85% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019», τόνισε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
«Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τις μεγάλες αγορές μας είναι θετικά. Βεβαίως και υπάρχουν στον ορίζοντα αρκετά σύννεφα. Με την Ουκρανία και τη γεωπολιτική κρίση έχουμε χάσει αγορές, όμως τα μηνύματα από άλλες μεγάλες αγορές είναι ιδιαίτερα θετικά», συμπλήρωσε η Ιωάννα Παπαδοπούλου. Χαρακτηριστική της ισχυρής ζήτησης που διαπιστώνεται για την Αθήνα είναι η αύξηση των προγραμματισμένων πτήσεων από κάποιες βασικές για τον ελληνικό τουρισμό αγορές. Συγκεκριμένα, από τις ΗΠΑ καταγράφεται άνοδος σε ποσοστό 60% ως προς τον αριθμό των προγραμματισμένων πτήσεων σε σχέση με το 2019, ποσοστό που «μαρτυρά» ότι η αμερικανική αγορά θα είναι μία από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη, για το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σημαντική αύξηση σημειώνεται για φέτος και από την Αυστρία με το αντίστοιχο ποσοστό να φτάνει το 35%, ενώ μεγάλη είναι και η δυναμική από τη Μεγάλη Βρετανία που βρίσκεται στο συν 13% και τη Γαλλία που είναι στο συν 11%. Στα επίπεδα του 2019 βρίσκεται ο αριθμός των προγραμματισμένων θέσεων για τη γερμανική αγορά, την κορυφαία για το 2021.
Συνολικά, το καλοκαίρι του 2022 στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα πραγματοποιηθούν 43 νέα δρομολόγια, η Αθήνα θα συνδεθεί με 8 νέους προορισμούς και για πρώτη φορά θα προσγειωθούν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» 6 νέες αεροπορικές εταιρείες.
«Με χαρά βλέπουμε ότι οι επενδύσεις στο προϊόν της Αθήνας, με νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique hotels, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια, χώρους πολιτισμού αλλά και νέα προϊόντα και εμπειρίες, συνεχίστηκαν και τα χρόνια της πανδημίας. Έτσι τη φετινή χρονιά, με τις προοπτικές να είναι θετικές, έχουμε να παρουσιάσουμε μια Αθήνα ακόμη ομορφότερη και πιο πλούσια σε εμπειρίες από ότι πριν δυο χρόνια», τόνισε από την πλευρά του ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της Aegean, η οποία επενδύει στη συνδεσιμότητα της Αθήνας ως προορισμού, με ένα δίκτυο 116 απευθείας προορισμών σε 42 χώρες, 20 από τους οποίους είναι νέοι σε σχέση με την περασμένη χρονιά. «Αυτή τη συλλογική προσπάθεια πλαισιώνει και ενισχύει και η επένδυσή μας στο νέο Business Lounge της AEGEAN στην extra Schengen περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας, προσφέροντας στους επισκέπτες της Αγγλίας, της Αμερικής, του Καναδά, των Αραβικών χωρών αλλά και όλους όσοι ταξιδεύουν από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης μια μοναδική εμπειρία φιλοξενίας», επεσήμανε ο Ευτ. Βασιλάκης.
Εμφαση στον συνεδριακό τουρισμό και το city break
Στη δυναμική της Αθήνας ως προορισμού city break και συνεδριακού τουρισμού αναφέρθηκαν ο Κ. Μπακογιάννης και ο Βαγγέλης Βλάχος, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ). «Η Αθήνα, λοιπόν, έχει τα τελευταία χρόνια -κι αυτό φαίνεται και από τις μετρήσεις- αναδειχθεί ως προορισμός επιλογής για “city break”, για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις και για κινηματογραφικές παραγωγές. Σε μεγάλο βαθμό έχουν δικαιωθεί οι προσπάθειες που γίνονται εδώ και αρκετά χρόνια για να γίνει η πόλη ένας ιδανικός προορισμός. Όμως σε καμία περίπτωση δεν δικαιούμαστε να επαναπαυτούμε, σε καμία περίπτωση δεν δικαιούμαστε να χαλαρώσουμε, θα σας έλεγα ακριβώς το αντίθετο και η αφετηρία της προσπάθειας μας για τα επόμενα χρόνια πρέπει να είναι μια αλλαγή υποδείγματος, μία αλλαγή τρόπου σκέψης. Να καταλάβουμε πλέον ότι πρέπει να αντιλαμβανόμαστε την πόλη μας ολιστικά», είπε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Από την πλευρά του, ο Β. Βλάχος εστίασε στους δύο άξονες που βασίζεται το ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο του Δήμου Αθηναίων και της ΕΑΤΑ, με απώτερο στόχο την ανάδειξη της Αθήνας ως ελκυστικού, προσβάσιμου και βιώσιμου προορισμού, δίνοντας έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση της πόλης ως κορυφαίου προορισμού με έμφαση στον κλάδο των συνεδρίων και των συναντήσεων και στην προβολή και στην ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων με πρωτοβουλίες προωθούν την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
Το 8ο Travel Trade Athens
Το 8ο Travel Trade Athens αποτελεί μία διοργάνωση – θεσμό του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ) και φιλοξενεί το διήμερο 9-10 Μαΐου στην Αθήνα περισσότερους από 160 εκπροσώπους σημαντικών εταιρειών της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και δέκα εκπροσώπους από σημαντικά διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, που μέσα από τη διοργάνωση, θα προβάλλουν τον προορισμό σε όλο τον κόσμο.
Με το φετινό Travel Trade Athens, η ελληνική πρωτεύουσα απευθύνεται σε βασικές αγορές – στόχους στην Ευρώπη, τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και τη Μέση Ανατολή. Στο 8ο Travel Trade, συμμετέχουν περισσότεροι από 70 εκπρόσωποι ξένων εταιρειών από τον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού και των εκδηλώσεων και αντίστοιχα 90 ελληνικές επιχειρήσεις. Οι προγραμματισμένες B2B συναντήσεις εκτιμάται ότι, αυτές τις δύο ημέρες, θα ξεπεράσουν τις 1.400 και βασικός στόχος είναι μέσα από αυτές να συναφθούν οι περισσότερες δυνατές συμφωνίες για συνεργασίες που μελλοντικά θα ενισχύσουν την οικονομία της Αθήνας.
Σημειώνεται ότι από το 2013, το Travel Trade Athens έχει φιλοξενήσει πάνω από 600 buyers από 35 χώρες του κόσμου και έχει μεσολαβήσει για περισσότερες από 17.000 B2B συναντήσεις. Η διοργάνωση υλοποιείται κάθε χρόνο από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), μέσω του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών που λειτουργεί υπό την “ομπρέλα” της ΕΑΤΑ, σε συνεργασία με την European Tour Operators Association (ETOA).
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών