Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία αυξήθηκαν για την Ελλάδα και έχουν κυρίως θετική χροιά
Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα σημείωσε μικρή αύξηση τον Απρίλιο, ενώ οι δημοσιεύσεις για την Αθήνα εκτινάχθηκαν κατά 42%, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ.
Τα big data του ΙΝΣΕΤΕ για την Ελλάδα και την Αθήνα
Το ΙΝΣΕΤΕ στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας του με τον Δήμο Αθηναίων, συλλέγει big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία), που αποτυπώνουν:
- Την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού.
- Την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους ‘συστατικά’ (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ).
Τα στοιχεία συγκρίνονται μεταξύ αφενός της Αθήνας και της Ελλάδας και αφετέρου των ανταγωνιστικών χωρών.
Η συλλογή και επεξεργασία των στοιχείων για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ γίνεται από την εταιρεία TCI Research.
Η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας τον Απρίλιο
- Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία αυξήθηκαν για την Ελλάδα και έχουν κυρίως θετική χροιά. Σταθερό παρέμεινε το πλήθος των συνομιλιών που σχετίζεται με την πανδημία για την Αθήνα.
- Σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) παρέμεινε θετική στις 61 μονάδες (-12 μονάδες σε σχέση με τον Μάρτιο). Μικρότερη πτώση (-4 μονάδες) κατέγραψε ο προορισμός της Αθήνας που έπεσε στις 69 μονάδες.
- Ο πόλεμος έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 5% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση.
- Το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε αισθητά (κατά +11 μονάδες) το αντίστοιχο της Πορτογαλίας και (κατά +26 μονάδες) της Ισπανίας, ενω κατατάσσεται κάτω από αυτό της Ιταλίας (κατά -10 μονάδες).
- Στις περισσότερες αγορές της Ελλάδας καταγράφηκε ένα θετικό κλίμα στις διαδικτυακές συνομιλίες για τη χώρα και το οποίο στην Ιταλία και στη Γαλλία παγιώθηκε. Μικρή καθοδική διακύμανση παρατηρείται στις αγορές των ΗΠΑ, της Ολλανδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
- Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores της Αθήνας δείχνoυν ανθεκτικότητα και συνεχίζουν να αντικατοπτρίζουν την αύξηση του θετικού κλίματος, ιδιαίτερα από τις αγορές της Ιταλίας και της Ολλανδίας, ενώ παρουσιάζεται μια ελαφρά πτώση στις άλλες αγορές σε σχέση με το Μάρτιο.
- Τον Απρίλιο, το θετικό κλίμα προήλθε από την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, ενισχύοντας το αίσθημα ότι τα ταξίδια θα επιστρέψουν σε προ Covid-19 επίπεδα. Σύμφωνα με τα ΜΜΕ, αναμένεται να σημειωθεί «επιστροφή» των τουριστών στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, το CDC των ΗΠΑ, αφαίρεσε την Ελλάδα από τη λίστα των «Do Not Travel» χωρών.
- Το θετικό κλίμα ενισχύθηκε επίσης, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές και φωτογραφίες σε σχέση με ελληνικά τοπία όπως: τα νησιά (Σαντορίνη, Ανάφη, Νάξος, Εύβοια κ.α ), τη θέα το ηλιοβασίλεμα, τα θερμά λουτρά Πόζαρ, τους καταρράκτες, τους αρχαιολογικούς χώρους, τα ξενοδοχεία, τους ανεμόμυλους. Επιπρόσθετα, το Ναύπλιο χαρακτηρίστηκε ως «η πιο ρομαντική πόλη της Ελλάδας».
- Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα), παρά την ελαφρά «τυπική» μείωση που εμφανίζεται όταν αυξάνει η επισκεψιμότητα ενός προορισμού, η Ελλάδα συνεχίζει να ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά + 0,5 μονάδες με μέση βαθμολογία 9,1/10.
- Η αίσθηση των επισκεπτών αναφορικά με την υγιεινή και ασφάλεια τον Απρίλιο παραμένει θετική για την Ελλάδα και αυξήθηκε κατά 0,35 μονάδες (6,7/10), ενώ για την Αθήνα μειώθηκε κατά -1,67 μονάδες (5,3/10), διατηρώντας ωστόσο βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (4,9/10).
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών