Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Η συνολική φήμη της Ελλάδας και Αθήνας τον περασμένο Μάιο

Η συνολική φήμη της Ελλάδας και Αθήνας τον περασμένο Μάιο
Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία αυξήθηκαν για την Ελλάδα και έχουν κυρίως θετική χροιά

Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα σημείωσε μια αύξηση 58% τον Μάιο του 2022, ενώ οι δημοσιεύσεις για την Αθήνα σημείωσαν μια οριακή αύξηση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Αυτό αποκαλύπτουν στοιχεία έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ. Στην έρευνα αναλύθηκα big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία). Τα δεδομένα -επιτρέποντας συγκρίσεις μεταξύ αφενός της Αθήνας και της Ελλάδας και αφετέρου των ανταγωνιστικών χωρών- αποτυπώνουν:

  • Την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού.
  • Την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους ‘συστατικά’ (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ).

Η συνολική φήμη της Ελλάδας και Αθήνας τον περασμένο Μάιο

  • Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία αυξήθηκαν για την Ελλάδα και έχουν κυρίως θετική χροιά. Σταθερό παρέμεινε το πλήθος των συνομιλιών που σχετίζεται με την πανδημία για την Αθήνα.
  • Σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) παρέμεινε θετική στις 64 μονάδες (+3 μονάδες σε σχέση με τον Απρίλιο). Άνοδο κατέγραψε κατέγραψε ο προορισμός της Αθήνας που από 69 μονάδες τον Απρίλιο ανέβηκε στις 76 τον Μάιο.
  • Ο πόλεμος έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 3% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση.
  • Το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε αισθητά (κατά +12 μονάδες) το αντίστοιχο της Πορτογαλίας και (κατά +29 μονάδες) της Ισπανίας, ενώ κατατάσσεται κάτω από αυτό της Ιταλίας (κατά -4 μονάδες).
  • Στις περισσότερες αγορές της Ελλάδας καταγράφηκε ένα θετικό κλίμα στις διαδικτυακές συνομιλίες για τη χώρα. Η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ διατήρησαν το θετικό τους κλίμα τον Μάιο. Πολύ μικρή καθοδική διακύμανση παρατηρείται στις αγορές της Γερμανίας και της Ιταλίας, ενώ η ολλανδική αγορά έχει μια μέτρια αλλά σταθερή πτωτική τάση από τον Ιανουάριο.
  • Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores της Αθήνας παρουσιάζουν αύξηση στη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ, ενώ παρατηρείται μια ελαφρά πτώση στη γερμανική και στην ολλανδική αγορά σε σύγκριση με τον Απρίλιο. Επίσης, συνεχίζεται από τον Ιανουάριο μία πτώση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
  • Το θετικό κλίμα ενισχύθηκε επίσης, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές και φωτογραφίες σε σχέση με ελληνικά τοπία (όπως τα νησιά Πάρος, Θηρασιά, Άνδρος, Ζάκυνθος, Κίμωλος, Φολέγανδρος, Δονούσα κ.α ), “instagrammable” παραλίες, την ελληνική φύση και το υπέροχο φαγητό.
  • Επιπρόσθετα, η Αθήνα βραβεύτηκε ως “The best MICE destination in Europe” στα Business Destinations Travel Awards 2022
  • Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα), παρά την ελαφρά «τυπική» μείωση που εμφανίζεται όταν αυξάνει η επισκεψιμότητα ενός προορισμού, η Ελλάδα διατήρησε τα επίπεδα του Απριλίου και συνεχίζει να ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά + 0,5 μονάδες με μέση βαθμολογία 9,1/10.
  • Η αίσθηση των επισκεπτών αναφορικά με την υγιεινή και ασφάλεια τον Μάιο παραμένει θετική και αυξήθηκε σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα τόσο για την Ελλάδα (+0,43 μονάδες & συνολικά 7,13/10), όσο και για την Αθήνα (+0,27 & συνολικά 6,10/10).

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης