Σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης συνεχίζει ο ελληνικός τουρισμός, με τα τελευταία στοιχεία που έρχονται από πολλές πηγές να γεννούν ελπίδες ότι τα επίπεδα του 2019 δεν αποκλείεται εν τέλει να ξεπεραστούν.
Μπαίνοντας πια στο τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, οι αριθμοί εντυπωσιάζουν και σύμφωνα με την έκθεση της World Travel Market (WTM) που εκπονήθηκε από την ForwardKeys και συγκρίνει τις κρατήσεις πτήσεων με το 2019 για το εν λόγω χρονικό διάστημα, έξι καλοκαιρινοί προορισμοί που υποστηρίζουν το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» βρίσκονται στην ελίτ των δέκα ευρωπαϊκών, με τη μεγαλύτερη αύξηση να εμφανίζουν η Μύκονος με 29% (3η θέση), η Ρόδος με 29% (4η ), τα Χανιά με 26% (5η), το Ηράκλειο με 23% (6η ), η Σαντορίνη με 20% (7η) και η Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική με 17% (8η θέση).
Όλα αυτά συνάδουν με την αισιοδοξία του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος, σε πρόσφατη συνομιλία που είχε με κοινοβουλευτικούς συντάκτες χαρακτήρισε «μαξιλαράκι ασφάλειας» τα εκτιμώμενα έσοδα από τον τουρισμό, για τα οποία προέβλεψε πως θα ξεπεράσουν εκείνα του 2019.
Σαρώνει το διαδίκτυο το hashtag #mykonos
Τα πάντα όλα περιλαμβάνουν φέτος οι αναρτήσεις στα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη Μύκονο από διάσημους, celebrities, αθλητές και bloggers που για ακόμα ένα καλοκαίρι, δεν σταματούν να ποστάρουν στο προφίλ τους στο instagram, facebook κλπ στιγμές από τις διακοπές τους στο νησί των Ανέμων, διαφημίζοντας τις ομορφιές του που έτσι κι αλλιώς, είναι απαράμιλλες.
Εκτός από τις μαγευτικές παραλίες όμως, την πολυτελή διαμονή, τη διασκέδαση, τα ξέφρενα πάρτι κλπ, η Μύκονος έχει γίνει «διάσημη» και για τις υψηλές τιμές της περισσότερο φέτος, αφού είναι αυτή τη στιγμή ο πιο «δαπανηρός» ελληνικός προορισμός σε όλα τα επίπεδα – απλησίαστος για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, ακόμα πιο πάνω και από τη μοναδική στο είδος της, Σαντορίνη.
Χρήστες των social media συγκρίνουν και τοποθετούν τη Μύκονο υψηλότερα από την Ίμπιζα και το Αμάφλι, όσον αφορά το κόστος των διακοπών.
Άλλωστε, οι επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο παγκοσμίου φήμης νησί του Αιγαίου, τόσο σε πολυτελή διαμονή και resorts όσο και σε επιχειρήσεις εστίασης από διάσημα brands, έχουν brandάρει ολόκληρο το νησί για τις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που προσφέρει και φιγουράρει καθημερινά σε αναρτήσεις και δημοσιεύματα, αφού ο προορισμός φαντάζει ιδανικός για «γερά πορτοφόλια» που αναζητούν χλιδή και δημοσιότητα. Από τα ρεπορτάζ δεν έλλειψαν καταγγελίες – διαμαρτυρίες αναφορικά με εξωφρενικές περιπτώσεις υπερβολικών χρεώσεων, με πιο γνωστή αυτή με τα «χρυσά» καβουροπόδαρα.
49% περισσότερες αφίξεις από το 2019 στη Σαντορίνη τον Ιούνιο
Η Σαντορίνη
Σύμφωνα με την Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό, συγκριτικά με το 2019 και έως τις 26 Ιουνίου, η Σαντορίνη είχε τη μεγαλύτερη μηναία αύξηση σε αφίξεις, η οποία έφτασε έως και το 49%.
Ακολουθεί η Μύκονος με αύξηση 22%, η Ρόδος με 8% και η Κως με 3% αντίστοιχα.
Οι προγραμματισμένες, απευθείας, διεθνείς, αεροπορικές αφίξεις που σημειώθηκαν τον μήνα Ιούνιο, ακολούθησαν την καλή πορεία του Απριλίου που ξεπέρασε τις αφίξεις του αντίστοιχου μήνα του 2019 κατά 13% και του Μαΐου κατά 5%.
Έτσι η φετινή πορεία του Ιουνίου χαρακτηρίστηκε εντυπωσιακή για τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, αφού ξεπέρασε κατά 13% τον Ιούνιο του 2019.
Συγκεκριμένα, μόνο κατά τις πρώτες 26 ημέρες του Ιουνίου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Fraport και της ΥΠΑ, στα πέντε διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου προσγειώθηκαν 4.898 αεροπλάνα μεταφέροντας 771.941 επιβάτες, εκ των οποίων οι μισοί περίπου (376.415.042) επέλεξαν τη Ρόδο, 182.410 την Κω, 114.873 τη Σαντορίνη, 83.581 τη Μύκονο και 14.662 την Κάρπαθο.
Χαρακτηριστικό της υψηλής κίνησης που απολαμβάνουν τα αεροδρόμια είναι ότι, ειδικά κατά τις ημέρες αιχμής, προσγειώνεται μια διεθνής πτήση ανά πέντε λεπτά, συχνότητα που ανέβασε τον αριθμό των επισκεπτών μέσω αεροπορικών πτήσεων σε 1.700.000.
Στην Ελλάδα για το τριήμερο της εθνικής τους εορτής οι Αμερικανοί Διεθνείς προορισμούς επέλεξαν για την αργία της 4ης Ιουλίου – Ημέρα Ανεξαρτησίας οι Αμερικανοί που φέτος πέφτει Δευτέρα.
Η διεθνής εταιρεία ανάλυσης τουριστικών δεδομένων Mabrian, αφού μέτρησε τις αναζητήσεις και τις προοπτικές για ταξίδια από τις Ηνωμένες Πολιτείες, κατέληξε ότι τόσο η Ελλάδα, όσο και Ιταλία είχαν τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης.
Η αύξηση μάλιστα για το διάστημα από 1 έως 4 Ιουλίου έφτασε το 22% για τη χώρα μας, ενώ στην Ιταλία το 19% σε αεροπορικά εισιτήρια.
Παράλληλα, το μέσο κόστος πτήσεων για μια διαδρομή προς την Ελλάδα την περίοδο αυτή είναι το υψηλότερο (και λόγω απόστασης) και διαμορφώνεται σε 992 ευρώ, έναντι 885 ευρώ για τη Γαλλία, 859 ευρώ για την Ισπανία, 855 ευρώ για την Ιταλία και 670 ευρώ για την Πορτογαλία, στους δημοφιλέστερους δηλαδή προορισμούς για τους Αμερικανούς.
Η χώρα μας παρουσιάζει μεγάλη ζήτηση και στο κομμάτι των πολυτελών ταξιδιών, σύμφωνα με την Global Travel Collection (GTC) που επίσης την κατατάσσει στους πιο περιζήτητους προορισμούς διακοπών για τους Αμερικανούς, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τη Γαλλία, το Ισραήλ, την Ισπανία, την Ελβετία, το Μεξικό, τα ΗΑΕ, και τη Γερμανία.
Ενώ, σύμφωνα με το Tzell Travel Group , οι Αμερικανοί δεν διστάζουν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα προκειμένου να βρεθούν στους πιο περιζήτητους προορισμούς και να προκαταβάλλουν ακόμη μεγάλα ποσά, ώστε να κερδίσουν χρόνο και να προλάβουν να κλείσουν μια θέση στις αγαπημένες τους δραστηριότητες και «ακριβά σπορ», απολαμβάνοντας το είδος της φιλοξενίας όπως ακριβώς έχουν ονειρευτεί.
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Περιζήτητη η Ελλάδα για διακοπές, «ξεφεύγουν» τα νούμερα σε σχέση με το 2019
Ποιοι προορισμοί για «ήλιο και θάλασσα» έχουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε αεροπορικές κρατήσεις και αφίξεις
Σχόλια αναγνωστών