Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Και νέα «σύννεφα» πάνω από τις πτήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Θα επηρεαστεί η Ελλάδα;

Και νέα «σύννεφα» πάνω από τις πτήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Θα επηρεαστεί η Ελλάδα;

Ακυρώσεις πτήσεων, απεργίες και ελλείψεις προσωπικού βάζουν «τρικλοποδιές» στην ταξιδιωτική κίνηση τον Ιούλιο.

Η τουριστική κινητικότητα βαδίζει ακάθεκτη προς το αποκορύφωμά της, την ώρα που τα προβλήματα στα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια συνεχίζουν να ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό.
Ο αυξημένος ρυθμός ανάκαμψης των ταξιδιών αιφνιδίασε τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες, μέσα στην πανδημία είχαν περικόψει προσωπικό και πλέον βρίσκονται αντιμέτωπες με μεγάλα προβλήματα, αφού δεν είχαν προβλέψει την τεράστια ζήτηση για το καλοκαίρι του 2022, αλλά και τη μεγάλη αύξηση του πληθωρισμού που πιέζει τις «τσέπες» των υπαλλήλων τους, οι οποίοι έφτασαν να διεκδικούν αυξήσεις με κινητοποιήσεις μέσα στη high season.
Η British Airways σχεδιάζει σύμφωνα με την Daily Telegraph μέσα στον Ιούλιο, να ακυρώσει 650 πτήσεις προκειμένου να αποφευχθούν οι ματαιώσεις της τελευταίας στιγμής, τόσο από το Heathrow, όσο και από το Gatwick και αναφέρει ότι θα επηρεαστούν 70 προορισμοί, ανάμεσά τους και η Αθήνα. «Περισσότεροι από 100 χιλιάδες ταξιδιώτες που σχεδιάζουν να επισκεφθούν δημοφιλείς προορισμούς όπως η Μάλαγα, η Πάλμα και το Φάρο, θα επηρεαστούν αν και η BA θα περικόψει κατά κύριο λόγο τα δρομολόγια με πολλαπλές καθημερινές αναχωρήσεις», σημειώνει από την πλευρά του ο Guardian.
To χορό των κινητοποιήσεων άνοιξαν την περασμένη εβδομάδα τα πληρώματα της Ryanair σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια, ενώ αναταράξεις αναμένεται να προκαλέσουν και οι απεργίες στην εταιρεία SAS, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων της διοίκησης με τους εργαζομένους, για το ύψος των μισθών.
Η διεύθυνση ετοιμάζεται να ακυρώσει έως και τις μισές πτήσεις, γεγονός που θα επηρεάσει 30 χιλιάδες επιβάτες την ημέρα.
Η σκανδιναβική εταιρεία κατέθεσε αίτηση προστασίας από πιστωτές στις ΗΠΑ και χαρακτήρισε την απόφαση για κινητοποιήσεις «απερίσκεπτη συμπεριφορά» του συνδικάτου τη στιγμή που η ίδια, προσπαθεί να ορθοποδήσει οικονομικά.

Ντόμινο ταλαιπωρίας στην Ευρώπη – πλην της Ελλάδας

Το ντόμινο ακυρώσεων πτήσεων σε αεροδρόμια της Ευρώπης εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού και των αλυσιδωτών της επιπτώσεων συντηρεί την αναστάτωση στο επιβατικό κοινό και τις αεροπορικές εταιρείες.
Ωστόσο η Ελλάδα αποτελεί «φωτεινό παράδειγμα», αφού δεν έχει επηρεαστεί. «Πελάτες μας έχουν αναφέρει μόνο μικρές καθυστερήσεις λόγω της κατάστασης που επικρατεί στο εξωτερικό» λέει ξενοδόχος της Κρήτης.
Οι ευρωπαϊκές ακυρώσεις είναι τριπλάσιες από το 2019 και διπλάσιες σε σχέση με αυτές που ισχύουν στις ΗΠΑ, δηλαδή δεκάδες χιλιάδες κατά το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου.
Μάλιστα περικοπές στις οποίες αναγκάστηκαν να προχωρήσουν εξαιτίας της ύφεσης οι αεροπορικές εταιρείες και το μαζικό κύμα απόδρασης δεν έφεραν μόνο απεργίες και διεκδικήσεις καλύτερων μισθών, αλλά και παραιτήσεις στελεχών, όπως έγινε στην περίπτωση της Easyjet.
Σκηνές χάους διαδραματίστηκαν μέχρι στιγμής σε γερμανικά αεροδρόμια, σε αεροδρόμια της Βρετανίας και της Ολλανδίας, στο Βέλγιο, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ισπανία, όπου ατελείωτες ουρές έκαναν την εμφάνισή τους, προκαλώντας αγανάκτηση σε επίδοξους ταξιδιώτες.
Στον αντίποδα, ρεπορτάζ της Handelsblatt υπενθύμισε ότι η γερμανική Fraport ανέλαβε πριν από πέντε χρόνια τη διαχείριση περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων επενδύοντας 440 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό τους με την επισήμανση: «Σε ορισμένα αεροδρόμια οι αριθμοί κίνησης έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2019».
Η εφημερίδα αναφέρθηκε σε στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων ΑΙC, σύμφωνα με τα οποία, η Ελλάδα έχει γίνει πλέον η πρώτη χώρα που έχει επιστρέψει στα επίπεδα προ του 2019 όσον αφορά την εναέρια κυκλοφορία.
«Αυτό οφείλεται σε μια νομοθετική ρύθμιση που ψήφισε το ελληνικό κοινοβούλιο υπό την πίεση της συμφόρησης στην εναέρια κίνηση το 2019.
Από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο δίνει μπόνους σε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για όσες λιγότερες καθυστερήσεις υπάρχουν.
Και λειτουργεί: Σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα βελτιώθηκε η ακρίβεια στις ώρες πτήσεων τον φετινό Ιούνιο κατά 70% σε σχέση με το 2019», τονίζει.

Μια ανάσα από το 2019, η κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος»

Στο μεταξύ τον Ιούνιο, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος» πλησίασε… ασφυκτικά τα επίπεδα του 2019 και ανήλθε σε 2,43 εκατ., δηλαδή μειωμένη μόλις κατά 6,8% σε σχέση με την κίνηση του Ιουνίου εκείνης της χρονιάς ρεκόρ, προ πανδημίας.
Αναλυτικά, η επιβατική κίνηση εσωτερικού κατάγραψε ελάχιστη πτώση της τάξης του 0,6%, ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση εμφάνισε μονοψήφια μείωση της τάξης του 9,6%, σε σύγκριση με το 2019.
Συνολικά, κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου έφτασε σχεδόν τα 9 εκατ. και παρέμεινε μειωμένη κατά 20,3% σε σύγκριση με το 2019.
Οι επιβάτες εσωτερικού ήταν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά 13,2%, ενώ οι διεθνείς επιβάτες κατά 23,5%, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
«Η μονοψήφια μείωση της κίνησης σε σχέση με το 2019 στην Αθήνα τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού, μας δείχνει ότι τα ταξίδια ανακάμπτουν εντυπωσιακά και είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι θα φτάσουμε και ίσως ξεπεράσουμε τις τουριστικές εισπράξεις εκείνης της χρονιάς σε κάποιους προορισμούς κατά τη φετινή σεζόν.
Ήδη η κίνηση στη Σαντορίνη έχει αυξηθεί κατά 35%» σημειώνει άνθρωπος της αγοράς που εκτιμά ότι ο αρχικός στόχος του 80% του 2019 «έχει επιτευχθεί».
Η επιβατική κίνηση εσωτερικού στο «Ελ Βενιζέλος», τον Απρίλιο ήταν μειωμένη κατά 4,3% και του εξωτερικού κατά 19,5%, ενώ τον Μάιο, μειωμένη κατά 4,2% η πρώτη και κατά 12,6% η δεύτερη σε σχέση με το 2019.
Συνολικά ο Απρίλιος ήταν – 15,1% και ο Μάιος -10% στα επίπεδα της επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2019.
«Αν, εκτός απροόπτου, καταφέρουμε να επιμηκύνουμε το καλοκαίρι τουλάχιστον έως τον Νοέμβριο και δεν επηρεαστούμε από τις αναταράξεις που βλέπουμε στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, τότε εκτιμώ ότι θα καταφέρουμε να καλύψουμε απώλειες των πρώτων μηνών», υποστηρίζει.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης