Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Με 50 Λεωφορεία των ΚΤΕΛ ενισχύονται οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αττικής

Με 50 Λεωφορεία των ΚΤΕΛ ενισχύονται οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αττικής
του Χάρη Ντιγριντάκη

Χειρουργική επέμβαση για την παροχή πρόσθετου οξυγόνου στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας επιχειρεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την προσθήκη 50 νέων λεωφορείων μέσω των ΚΤΕΛ καθώς και την πρόσληψη ενός ικανού αριθμού οδηγών.
Τα λεωφορεία αυτά που θα προστεθούν στο δίκτυο της ΟΣΥ θα χρησιμοποιηθούν για την πύκνωση των δρομολογίων σε 15 γραμμές που εξυπηρετεί η εταιρεία και παρουσίασαν συνθήκες αυξημένου συνωστισμού στην πρωινή αιχμή.
Επισημαίνεται ότι τα εν λόγω οχήματα θα χρησιμοποιηθούν για την απαιτούμενη πύκνωση δρομολογίων σε αριθμό γραμμών που ήδη εξυπηρετούν τα ΚΤΕΛ αλλά και για την αντικατάσταση αντίστοιχου αριθμού λεωφορείων της ΟΣΥ σε 10 περίπου πρόσθετες γραμμές.
Επισημαίνεται ότι με την εισαγωγή των λεωφορείων ΚΤΕΛ στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα -ελέω covid- και ανάγκης αποφυγής του συγχρωτισμού αυξήθηκε σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο στην πόλη.
Με την λειτουργία των πρόσθετων λεωφορείων ΚΤΕΛ αυξήθηκε ο αριθμός των ημερησίων εξερχομένων λεωφορείων κατά 180, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση των εκτελεσμένων ημερήσιων δρομολογίων κατά 2850 περίπου (αποτελούν περίπου 15% του συνόλου) και των ημερησίως διανεμομένων οχηματοχιλιομέτρων κατά 56000 περίπου (αποτελούν περίπου 19% του συνόλου).
Η λειτουργία των λεωφορείων ΚΤΕΛ σε μέρος των συνολικών γραμμών επέτρεψε την «απελευθέρωση» αντίστοιχου αριθμού λεωφορείων της ΟΣΥ από τις γραμμές αυτές, που χρησιμοποιήθηκαν για την πύκνωση των δρομολογίων σε σημαντικό αριθμό των υπολοίπων γραμμών της ΟΣΥ , ιδίως σε εκείνες που μετρήθηκε υψηλός συνωστισμός στις ώρες αιχμής.
Οι παραπάνω ενέργειες, σε συνδυασμό με την εισαγωγή στο σύστημα των λεωφορείων που αποκτήθηκαν με leasing, έχουν ως αποτέλεσμα την έξοδο 1300-1330 λεωφορείων στην πρωινή αιχμή, εξέλιξη που οδήγησε σε σημαντική βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των πολιτών με αστικές συγκοινωνίες.
Παρ’ όλα αυτά με την επάνοδο στην κανονικότητα στο τέλος του χειμώνα 2022, παρατηρήθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης σε συνθήκες αυξημένου συνωστισμού σε 15 περίπου γραμμές ημερησίως. Το φαινόμενο αυτό του συνωστισμού, ενόψει της αναμενόμενης έξαρσης της επιδημίας το Φθινόπωρο δεν είναι προφανώς δυνατόν να θεωρηθεί απλά χειροτέρευση των συνθηκών μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό θεωρήθηκε απαραίτητη η πύκνωση των δρομολογίων των γραμμών αυτών με 50 περίπου πρόσθετα λεωφορεία.
Ως εκ τούτου το συγκοινωνιακό έργο της ΟΣΥ (αριθμός λεωφορείων, δρομολογίων, οχηματοχιλιομέτρων) σε καμία περίπτωση δεν μειώνεται, αλλά να κατανέμεται σε μικρότερο αριθμό γραμμών για την βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης σε αυτές ενόψει και του δύσκολου από πλευράς επιδημίας αναμενόμενου φθινοπώρου. Αντιθέτως αποτελεί σταθερή θέση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου που παρέχεται από την ΟΣΥ.
Αυτό προκύπτει αναμφισβήτητα από την αύξηση του παρεχόμενου από τα λεωφορεία της ΟΣΥ έργου κατά 20% τα τελευταία τρία χρόνια – παρά τις συνθήκες covid – μέσω της αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου, της απόκτησης 300 λεωφορείων με leasing και της πρόσληψης 450 οδηγών και τεχνιτών. Προκύπτει επίσης από την σχεδιαζόμενη περαιτέρω βελτίωση του παρεχόμενου έργου και ποσοτικά και ποιοτικά με την απόκτηση 400 περίπου νέων λεωφορείων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, για τα οποία ο διαγωνισμός βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.
Αυτό όμως που προκύπτει αβίαστα είναι ότι με την προσθήκη 50 ακόμη λεωφορείων ΚΤΕΛ στο συνολικό στόλο που εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας το συνολικό συγκοινωνιακό έργο αυξάνεται ποσοτικά και βελτιώνεται. Κύκλοι της αγοράς πάντως απορούν για πιο λόγο ο στόλος της ΟΣΥ δεν εμπλουτίζεται και με τουριστικά λεωφορεία τα οποία ουκ ολίγες φορές κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό.
Εν τω μεταξύ δρομολογούνται σταδιακά οι διαδικασίες μεταφοράς του κεντρικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Κηφισό και του σταθμού στη Λιοσίων σε νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στον Ελαιώνα. Σύμφωνα με πληροφορίες το έργο θα δημοπρατηθεί στο λυκαυγές του 2023, ενώ το στάδιο της υλοποίησης των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής άδειας κατασκευής του κτιρίου.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από κοινοπραξία με τη συμμετοχή του Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα δημιουργηθεί στον Ελαιώνα σε έκταση 66 στρεμμάτων (χωροθετείται σε έκταση που περικλείεται από τον Παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας (Λεωφόρος Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας).

Ο νέος σταθμός θα περιλαμβάνει:

  • τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία
  • τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών
  • Αφετηρίες – στάσεις Αστικών Λεωφορείων
  • Χώρο στάσης ταξί
  • Χώρο στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων.
  • Αφετηρίες Λεωφορείων ΚΤΕΛ Δυτικής Αττικής (Μεταφορά της υφιστάμενης αφετηρίας από το Θησείο).

Παράλληλα, θα υπάρξουν και βοηθητικοί χώροι όπως: Αίθουσα αναμονής επιβατών, Εκδοτήρια, Αποθήκες αποσκευών, Χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, Πρατήριο καυσίμων λεωφορείων και Συνεργείο λεωφορείων.
Ο εκτιμώμενος χρόνος αποπεράτωσης του έργου από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες κατασκευής προσεγγίζει τα 2 χρόνια. Ταυτόχρονα, στο γενικότερο πλαίσιο θα ενταχθούν και ενέργειες βελτίωσης του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή του νέου σταθμού Υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα περιέγραψε πρόσφατα στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα αποτελεί ένα σημαντικό έργο για την Αττική, καθώς εκεί θα συγκεντρώνεται το σύνολο των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ της χώρας, καθώς και των διεθνών γραμμών και ότι έχει και υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Έργου και έχει διαβιβαστεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος στο Περιφερειακό Συμβούλιο Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο της διαβούλευσης. Η χρηματοοικονομική μελέτη που πληρώθηκε από τον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων έχει εκπονηθεί και το έργο κρίνεται ώριμο.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης