Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Αισθητά μικρότερες οι καθυστερήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια

Αισθητά μικρότερες οι καθυστερήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια

του Χάρη Ντιγριντάκη

Κερδίζει της μάχη της φετινής αεροπορικής αγοράς η Ελλάδα λόγω της εύρυθμης λειτουργίας των ελληνικών αεροδρομίων σε σχέση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.
Η εικόνα αυτή αποτελεί παρακαταθήκη και για ένα καλό τουριστικό 2023 αφού η θετική ανάμνηση των τουριστών βελτιώνει την γνώμη τους για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας.
Σύμφωνα με την Eurostat, υπολογίζεται πως τον Ιούνιο του 2022, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, η μείωση σε επίπεδο ΕΕ έφτασε στο 16%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μείωση των εμπορικών πτήσεων δεν αφορά τις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αλλά όλες, με μοναδική εξαίρεση την Ελλάδα, όπου -αντίθετα με την ευρωπαϊκή τάση- όχι μόνο δεν υπήρξε μείωση αλλά καταγράφηκε αύξηση, της τάξης του 1%.
Είναι κοινός τόπος ότι η εικόνα των καθυστερήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια είναι σαφώς καλύτερη από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.
Τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, ευθύνονται τουλάχιστον κατά 80%, για τις μικρές καθυστερήσεις που παρουσιάζονται σε κάποια από τα ελληνικά αεροδρόμια και σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται ελληνική εναέρια κυκλοφορία.
Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει ότι το 53% των πτήσεων στο Ελ. Βενιζέλος προσγειώνεται την προβλεπόμενη ώρα. Από υπόλοιπο 47%, το 80% οφείλεται σε καθυστερήσεις από το εξωτερικό (ο συνολικός αριθμός πτήσεων τον Ιούνιο του 2022 ήταν -περίπου- 9650, ενώ οι πτήσεις με καθυστέρηση 4520).
H καλύτερη εικόνα στα Ελληνικά αεροδρόμια οφείλεται στη συστηματική προεργασία που έχει κάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κυρίως μέσω της συνεχούς επαφής με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, έχοντας εξηγήσει αναλυτικά, ότι η φετινή αεροπορική κίνηση θα ξεπερνούσε τα δεδομένα του 2019.
Μάλιστα η Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος υπερψήφισε στις 9/5/2022 την Κοινή Συμφωνία, η οποία περιελάμβανε μια σειρά από μέτρα, που στόχο είχαν να ανακουφίσουν την εναέρια κυκλοφορία από τις επικείμενες καθυστερήσεις.
Συγκεκριμένα η συμφωνία προέβλεπε:
Την εφαρμογή νέων προγραμμάτων εργασίας με αποτέλεσμα την αύξηση κατά σχεδόν 10% στις παραγόμενες ανθρωποώρες, για την ενίσχυση των βαρδιών σε ώρες και ημέρες με αυξημένη κυκλοφορία.
Την αύξηση των ελαχίστων κινήσεων που εκτελούνται, και ιδίως στα αεροδρόμια:

  • της Αθήνας κατά 27%, με άμεση προτεραιότητα στις πτήσεις από Μύκονο και Σαντορίνη
  • του Ηρακλείου κατά 20%, και
  • της Σαντορίνης κατά 20%.

Επίσης την απόδοση του Bonus για το 2020, που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε θεσμοθετήσει.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω κινήσεων η κατάσταση αυτήν την στιγμή έχει ως εξής: Το 53% των πτήσεων προσγειώνονται στο ΔΑΑ στην προβλεπόμενη ώρα. Εκ του υπολοίπου 47% που παρουσιάζει καθυστέρηση:

  • Το 80% περίπου οφείλεται στο domino effect των καθυστερήσεων στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως επισημάναμε παραπάνω και σε καμία περίπτωση δεν οφείλονται στην ελληνική εναέρια κυκλοφορία.
  • Το 20% οφείλεται είτε σε εμπορικές πτήσεις που πραγματοποιούνται εκτός χρονοθυρίδων (slots) -κυρίως στο αεροδρόμιο Ηρακλείου-, είτε σε ιδιωτικές πτήσεις σε νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, οι οποίες προκαλούν «αναστάτωση» στο πρόγραμμα προσαπογειώσεων των εκεί αερολιμένων, και επηρεάζουν την ομαλή εναέρια κυκλοφορία.

Μάλιστα, καθημερινώς, παραλαμβάνονται από το ΔΑΑ 600-1.000 αποσκευές επιβατών από πτήσεις προηγούμενων ημερών, και προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό, η Διοίκηση του «Ελ. Βενιζέλος» έχει εγκαταστήσει ένα προσωρινό σύστημα logistics.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης