Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν τουλάχιστον κατά ένα μήνα, είναι το νέο μεγάλο «στοίχημα»

Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν τουλάχιστον κατά ένα μήνα, είναι το νέο μεγάλο «στοίχημα»
Με υψηλές πληρότητες μπαίνει ο Σεπτέμβριος, πιθανή χρονιά – ρεκόρ το 2022 για τις τουριστικές εισπράξεις.
Σε τροχιά επιμήκυνσης της σεζόν πέραν της 31ης Οκτωβρίου οπότε λήγει και τυπικά η θερινή τουριστική περίοδος κινούνται προορισμοί (όπως για παράδειγμα η Κρήτη και η Ρόδος) με πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό και με πελάτες που κατευθύνονται «για την ώρα σε μικρό αριθμό ξενοδοχείων» σύμφωνα με επιχειρηματίες του τουρισμού.
«Η μόνη λύση είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου έως 7 ή 8 μήνες στους καλοκαιρινούς προορισμούς κάτι που θα βοηθήσει σημαντικά και στην εξεύρεσηπροσωπικού, καθώς η έντονη εποχικότητα που συρρικνώθηκε κι άλλο λόγω πανδημίας, έφερε αλλαγή πλεύσης ιδιαίτερα για ηλικίες από 25 έως 35 ετών» τονίζει ξενοδόχος, ο οποίος αναφέρει ότι το ζήτημα της επιμήκυνσης θα πρέπει να σχεδιαστεί συνολικά για όλη τη χώρα και ιδιαίτερα για τους μήνες από Οκτώβριο μέχρι Μάρτιο.
Περιζήτητες οι διακοπές στην Ελλάδα
Ο προγραμματισμός θέσεων σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις (στοιχεία Recovery Tracker, ΙΝΣΕΤΕ) δείχνει για την εβδομάδα που διανύουμε 918.741 προβλεπόμενες αφίξεις, ενώ για το χρονικό διάστημα 5 – 9 Σεπτεμβρίου προγραμματίζονται άλλες 814.121 θέσεις και για την επόμενη εβδομάδα, 12 – 18 Σεπτεμβρίου, επιπλέον 817.282 θέσεις. Η Αθήνα, το Ηράκλειο, η Ρόδος και η Κέρκυρα είναι τα πρώτα αεροδρόμια με τις περισσότερες προγραμματισμένες θέσεις και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη, η Κως, τα Χανιά και η Σαντορίνη. Οι περισσότεροι είναι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία και έπονται Ιταλοί, Γάλλοι, Ολλανδοί, Ελβετοί και Πολωνοί.
«Ας μην ξεχνάμε ότι και το 2019 είχαμε σεζόν και τον Οκτώβριο» σχολιάζει επιχειρηματίας από τη Σαντορίνη που βλέπει πληρότητες φέτος μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. «Χάρη στον τουρισμό, οι Έλληνες αναμένεται να γλιτώσουν από την ύφεση που θα μπορούσε να απειλήσει άλλες χώρες της ΕΕ λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης», υποστηρίζει η Handelsblatt που εκτιμά ότι οι ελληνικές διακοπές έγιναν «περιζήτητες» φέτος και προβλέπει ρεκόρ ταξιδιών, αφήνοντας πίσω η Ελλάδα «την τουριστική ύφεση της πανδημίας». Ταυτόχρονα οι επιχειρήσεις τουρισμού που δεν βλέπουν την αντίστοιχη κερδοφορία λόγω ενεργειακής κρίσης και αύξησης του λειτουργικού τους κόστους, κλυδωνίζονται από τις διαφαινόμενες επιπτώσεις που φέρνουν στην Ευρώπη οι διεθνείς εξελίξεις στο ενεργειακό.
Τουρισμός «σωσίβιο» στην κρίση
«Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου -έστω και κατά ένα μήνα- δύναται αφενός να δώσει μόνιμη άνοδο στο ΑΕΠ της χώρας και αφετέρου να αμβλύνει σημαντικά τον κίνδυνο του υπερτουρισμού στο μέλλον σε ορισμένες χρονικές περιόδους του καλοκαιριού ή περιοχές» εκτιμά η Alpha Bank, στο εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων που αναλύει τα μεγέθη του τουρισμού για το 2022, αλλά και τις προκλήσεις για τον τουριστικό τομέα. Σύμφωνα με την ανάλυση των έως τώρα διαθέσιμων στοιχείων, είναι πολύ πιθανό να διανύουμε έτος-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, αφού αναμένεται οι ταξιδιωτικές εισπράξεις να προσεγγίσουν τα 20 δις ευρώ, υπερβαίνοντας σημαντικά το αντίστοιχο μέγεθος του 2019 (Ευρώ 18,2 δισ.).
Σύμφωνα με την Τράπεζα, η εξέλιξη αυτή εκτιμάται ότι οδηγεί:
• στη συνέχιση της ισχυρής δυναμικής ανόδου του ΑΕΠ, στο δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του έτους, με αποτέλεσμα να προσεγγίσει επίπεδα σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ-27),
• στην ενίσχυση των κρατικών εσόδων, δημιουργώντας επαρκή δημοσιονομικό χώρο για τη λήψη πρόσθετων μέτρων στήριξης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων έναντι του αυξανόμενου επιπέδου τιμών που έχει προκαλέσει η ενεργειακή κρίση.
Ταυτόχρονα, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ότι «η εντυπωσιακή άνοδος της τουριστικής κίνησης, ωστόσο, φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη αναπροσαρμογής των επιχειρηματικών μοντέλων του τουριστικού κλάδου, με στόχο: (i) τη βιωσιμότητά τους έναντι της απειλής της κλιματικής αλλαγής και του υπερτουρισμού (overtourism), σε ορισμένες χρονικές περιόδους, ή προορισμούς και (ii) τη διασφάλιση ότι η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις (megatrends) στην πλευρά της ζήτησης».

Νένα Ουζουνίδου
www.bankinhnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης