Σε πλήρη εξέλιξη ο προγραμματισμός για την επόμενη σεζόν, παρά το ότι η φετινή δεν έχει ρίξει ακόμα «αυλαία».
Την ψυχολογία κύριων αγορών (σημαντικών δεξαμενών) από όπου η Ελλάδα συνηθίζει να υποδέχεται κάθε χρόνο μεγάλες ροές επισκεπτών, επιχειρούν να αποκωδικοποιήσουν οι άνθρωποι του τουρισμού που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά σε δημοφιλείς προορισμούς (φέτος πρωτοστατούν στην ανάκαμψη και θα συνεχίζουν να υποδέχονται μεγάλο αριθμό ξένων για διακοπές, ακόμα και μέσα στον Οκτώβριο).
Το 2022, ο τουρισμός αναδεικνύεται για άλλη μια φορά σε αναπτυξιακό όχημα, σύμφωνα και με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος προβλέπει τριπλό ρεκόρ για την ελληνική οικονομία (τουρισμός, εξαγωγές και επενδύσεις).
Κοινή παραδοχή ωστόσο, είναι ότι το 2023 μάλλον δεν θα μοιάζει με το 2022, καθώς οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης και της μεγάλης ανόδου του πληθωρισμού αναμένεται να φανούν στις τσέπες των καταναλωτών της Ευρώπης, μέσα στην επόμενη χρονιά.
Αν η κατάσταση παραμένει απρόβλεπτη, όσο δεν θα υπάρξει δηλαδή σαφής εκτίμηση για το πόσο θα διαρκέσουν οι εστίες αβεβαιότητας, το πόσο τελικά, θα επηρεάσουν (αρνητικά) την τουριστική ζήτηση και τα επιμέρους χαρακτηριστικά της (μέρες διαμονής, αριθμό ταξιδιών ανά έτος κλπ) παραμένει ο άγνωστος χ στη δύσκολη εξίσωση.
Από την άλλη πλευρά, κορυφαίοι tour operators και αεροπορικές εταιρείες δρομολογούν επέκταση των προγραμμάτων τους (στο σχεδιασμό του Ομίλου Jet2.com και Jet2holidays για το 2023, είναι η αύξηση της χωρητικότητάς του στα 1,3 εκατομμύρια θέσεις για την επόμενη χρονιά, 8% περισσότερες από το 2022) και νέες συνδέσεις με δημοφιλείς καλοκαιρινούς και όχι μόνο, προορισμούς, αλλά και πακέτα city breaks σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ψήφος εμπιστοσύνης από τη βρετανική αγορά για το 2023
Σύμφωνα δε, με τον πρόεδρο των ξενοδόχων κ. Γρηγόρη Τάσιο, η βρετανική είναι η μόνη αγορά που από τον Αύγουστο πραγματοποιεί κρατήσεις για το 2023, ενώ οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης (κυρίως η γερμανική) εμφανίζονται διστακτικές λόγω συνθηκών.
Παράλληλα οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων στη Βρετανία αυξάνονται κατά 42% ήδη από το 2019, με το μέσο κόστος διαδρομής από βρετανικά αεροδρόμια προς τους έξι πιο δημοφιλείς προορισμούς για το φθινόπωρο να ανέρχεται σε 212 λίρες έναντι 150 λιρών προ πανδημίας, όπως αποκαλύπτει γνωστή οργάνωση προστασίας καταναλωτών.
«Έχουμε τα μάτια μας στραμμένα στις κινήσεις ευρωπαϊκών αγορών που πλήττονται περισσότερο από την κρίση στην ενέργεια, όπως η γερμανική.
Είναι περίοδος σκληρών διαπραγματεύσεων για τα συμβόλαια του 2023 σε ρευστό περιβάλλον και με αυξημένα σημαντικά τα κόστη λειτουργίας των επιχειρήσεων», δηλώνει ξενοδόχος της Κω, εκφράζοντας τη συγκρατημένη αισιοδοξία του, όσο η τουριστική κίνηση συνεχίζεται ικανοποιητικά στο νησί και τονίζει:
«Η χώρα έχει κατακτήσει τη διεθνή αναγνώριση και θέλω να πιστεύω πως το ελληνικό brand δύσκολα θα επηρεαστεί από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Το θέμα για μας είναι να μην εξαφανιστεί το λειτουργικό κέρδος για να μπορέσουμε να ανοίξουμε και του χρόνου».
Jet2holidays: Δυναμική είσοδος στα Χανιά
Η βρετανικές Jet2.com και Jet2holidays σε εκδήλωση που έγινε στα Χανιά σε συνεργασία με την τοπική Ένωση Ξενοδόχων, παρουσίασαν τα επιχειρηματικά τους σχέδια στην Ελλάδα και ιδιαίτερα τον προγραμματισμό τους για το καλοκαίρι του 2023. Άλλωστε ο Όμιλος «βλέπει» μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια και δίνει έμφαση στα ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών. Ο CEO κ. Steve Heapy προέβλει χαρακτηριστικά αύξηση 53% σε μια τετραετία, εκτιμώντας ότι του χρόνου θα διακινηθούν 26.263 επιβάτες, ανεβάζοντας τον αριθμό των απευθείας πτήσεων σε εννέα από έξι ανά εβδομάδα και με την προσθήκη νέου δρομολογίου από το Μπρίστολ, ενώ αισιοδοξεί πως η παράταση της τουριστικής περιόδου μπορεί να προκύψει από αρχές του 2024.
«Η επέκταση στης σεζόν θέλει αγώνα για να προσελκύσουμε τους ταξιδιώτες. Να ενισχύσουμε τον Απρίλιο, τον Οκτώβριο και τις αρχές Νοέμβρη. Η επέκταση δεν γίνεται μαγικά. Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας εξερχόμενου τουρισμού από την Αγγλία με τη μεγαλύτερη δυνατότητα σε επίπεδο επιβατών και δυνητικών τουριστών σε όλη τη Μεσόγειο. Διαθέτει 115 ιδιόκτητα αεροσκάφη και φέτος θα μεταφέρει 4,8 εκατομ. τουρίστες» σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Μανώλης Γιαννούλης.
Ανοίγουν νέες «πόρτες» στη γαλλική αγορά
Θετικές είναι οι προβλέψεις και για τη γαλλική αγορά όσον αφορά το 2023, κατά τις εκτιμήσεις παραγόντων του τουρισμού που συμμετείχαν στην International & French Travel Market – IFTM – Top Résa 2022, τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της χώρας και μια από τις σημαντικότερες διεθνώς, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. Η γαλλική αγορά που τα πήρε «άριστα» για την αυξημένη παρουσία της το 2022 σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας, μπήκε στο στόχαστρο νέων προορισμών όπως είναι η Ήπειρος, η οποία είχε την ευκαιρία να «συστηθεί» στους Γάλλους, με ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν που προσφέρει θεματικά πακέτα για διακοπές όλο το χρόνο.
Σύμφωνα με το υπουργείο Τουρισμού, η φετινή επιτυχία είχε ως αποτέλεσμα την παράταση πτήσεων για έναν επιπλέον μήνα, με τις αφίξεις από Γαλλία να καταγράφουν μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου αύξηση κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και με την περαιτέρω επιμήκυνση να έχει ισχυρές προοπτικές. Μάλιστα σε δηλώσεις του από το Παρίσι ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος επισήμανε ότι η γαλλική τουριστική αγορά είναι για την Περιφέρεια μία από τις πιο σημαντικές αγορές και γνωστοποίησε ότι φέτος η τουριστική κίνηση από την Γαλλία αυξήθηκε κατά περίπου 30%.
Νένα Ουζουνίδου
wwww.bankingnews.gr
Το 2022, ο τουρισμός αναδεικνύεται για άλλη μια φορά σε αναπτυξιακό όχημα, σύμφωνα και με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος προβλέπει τριπλό ρεκόρ για την ελληνική οικονομία (τουρισμός, εξαγωγές και επενδύσεις).
Κοινή παραδοχή ωστόσο, είναι ότι το 2023 μάλλον δεν θα μοιάζει με το 2022, καθώς οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης και της μεγάλης ανόδου του πληθωρισμού αναμένεται να φανούν στις τσέπες των καταναλωτών της Ευρώπης, μέσα στην επόμενη χρονιά.
Αν η κατάσταση παραμένει απρόβλεπτη, όσο δεν θα υπάρξει δηλαδή σαφής εκτίμηση για το πόσο θα διαρκέσουν οι εστίες αβεβαιότητας, το πόσο τελικά, θα επηρεάσουν (αρνητικά) την τουριστική ζήτηση και τα επιμέρους χαρακτηριστικά της (μέρες διαμονής, αριθμό ταξιδιών ανά έτος κλπ) παραμένει ο άγνωστος χ στη δύσκολη εξίσωση.
Από την άλλη πλευρά, κορυφαίοι tour operators και αεροπορικές εταιρείες δρομολογούν επέκταση των προγραμμάτων τους (στο σχεδιασμό του Ομίλου Jet2.com και Jet2holidays για το 2023, είναι η αύξηση της χωρητικότητάς του στα 1,3 εκατομμύρια θέσεις για την επόμενη χρονιά, 8% περισσότερες από το 2022) και νέες συνδέσεις με δημοφιλείς καλοκαιρινούς και όχι μόνο, προορισμούς, αλλά και πακέτα city breaks σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ψήφος εμπιστοσύνης από τη βρετανική αγορά για το 2023
Σύμφωνα δε, με τον πρόεδρο των ξενοδόχων κ. Γρηγόρη Τάσιο, η βρετανική είναι η μόνη αγορά που από τον Αύγουστο πραγματοποιεί κρατήσεις για το 2023, ενώ οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης (κυρίως η γερμανική) εμφανίζονται διστακτικές λόγω συνθηκών.
Παράλληλα οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων στη Βρετανία αυξάνονται κατά 42% ήδη από το 2019, με το μέσο κόστος διαδρομής από βρετανικά αεροδρόμια προς τους έξι πιο δημοφιλείς προορισμούς για το φθινόπωρο να ανέρχεται σε 212 λίρες έναντι 150 λιρών προ πανδημίας, όπως αποκαλύπτει γνωστή οργάνωση προστασίας καταναλωτών.
«Έχουμε τα μάτια μας στραμμένα στις κινήσεις ευρωπαϊκών αγορών που πλήττονται περισσότερο από την κρίση στην ενέργεια, όπως η γερμανική.
Είναι περίοδος σκληρών διαπραγματεύσεων για τα συμβόλαια του 2023 σε ρευστό περιβάλλον και με αυξημένα σημαντικά τα κόστη λειτουργίας των επιχειρήσεων», δηλώνει ξενοδόχος της Κω, εκφράζοντας τη συγκρατημένη αισιοδοξία του, όσο η τουριστική κίνηση συνεχίζεται ικανοποιητικά στο νησί και τονίζει:
«Η χώρα έχει κατακτήσει τη διεθνή αναγνώριση και θέλω να πιστεύω πως το ελληνικό brand δύσκολα θα επηρεαστεί από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Το θέμα για μας είναι να μην εξαφανιστεί το λειτουργικό κέρδος για να μπορέσουμε να ανοίξουμε και του χρόνου».
Jet2holidays: Δυναμική είσοδος στα Χανιά
Η βρετανικές Jet2.com και Jet2holidays σε εκδήλωση που έγινε στα Χανιά σε συνεργασία με την τοπική Ένωση Ξενοδόχων, παρουσίασαν τα επιχειρηματικά τους σχέδια στην Ελλάδα και ιδιαίτερα τον προγραμματισμό τους για το καλοκαίρι του 2023. Άλλωστε ο Όμιλος «βλέπει» μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια και δίνει έμφαση στα ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών. Ο CEO κ. Steve Heapy προέβλει χαρακτηριστικά αύξηση 53% σε μια τετραετία, εκτιμώντας ότι του χρόνου θα διακινηθούν 26.263 επιβάτες, ανεβάζοντας τον αριθμό των απευθείας πτήσεων σε εννέα από έξι ανά εβδομάδα και με την προσθήκη νέου δρομολογίου από το Μπρίστολ, ενώ αισιοδοξεί πως η παράταση της τουριστικής περιόδου μπορεί να προκύψει από αρχές του 2024.
«Η επέκταση στης σεζόν θέλει αγώνα για να προσελκύσουμε τους ταξιδιώτες. Να ενισχύσουμε τον Απρίλιο, τον Οκτώβριο και τις αρχές Νοέμβρη. Η επέκταση δεν γίνεται μαγικά. Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας εξερχόμενου τουρισμού από την Αγγλία με τη μεγαλύτερη δυνατότητα σε επίπεδο επιβατών και δυνητικών τουριστών σε όλη τη Μεσόγειο. Διαθέτει 115 ιδιόκτητα αεροσκάφη και φέτος θα μεταφέρει 4,8 εκατομ. τουρίστες» σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Μανώλης Γιαννούλης.
Ανοίγουν νέες «πόρτες» στη γαλλική αγορά
Θετικές είναι οι προβλέψεις και για τη γαλλική αγορά όσον αφορά το 2023, κατά τις εκτιμήσεις παραγόντων του τουρισμού που συμμετείχαν στην International & French Travel Market – IFTM – Top Résa 2022, τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της χώρας και μια από τις σημαντικότερες διεθνώς, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. Η γαλλική αγορά που τα πήρε «άριστα» για την αυξημένη παρουσία της το 2022 σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας, μπήκε στο στόχαστρο νέων προορισμών όπως είναι η Ήπειρος, η οποία είχε την ευκαιρία να «συστηθεί» στους Γάλλους, με ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν που προσφέρει θεματικά πακέτα για διακοπές όλο το χρόνο.
Σύμφωνα με το υπουργείο Τουρισμού, η φετινή επιτυχία είχε ως αποτέλεσμα την παράταση πτήσεων για έναν επιπλέον μήνα, με τις αφίξεις από Γαλλία να καταγράφουν μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου αύξηση κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και με την περαιτέρω επιμήκυνση να έχει ισχυρές προοπτικές. Μάλιστα σε δηλώσεις του από το Παρίσι ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος επισήμανε ότι η γαλλική τουριστική αγορά είναι για την Περιφέρεια μία από τις πιο σημαντικές αγορές και γνωστοποίησε ότι φέτος η τουριστική κίνηση από την Γαλλία αυξήθηκε κατά περίπου 30%.
Νένα Ουζουνίδου
wwww.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών