Στρατηγικό σχέδιο και προβολή για να αυξηθεί η διεθνής ζήτηση για τον προορισμό, ζητούν οι ξενοδόχοι της πόλης και στοχεύουν μεγάλες αγορές.
«Οι χιλιάδες Γάλλοι, Βέλγοι, Ολλανδοί, αλλά και Πολωνοί επισκέπτες που ήρθαν στη χώρα μας αεροπορικώς, δυστυχώς δεν επισκέφτηκαν τη Θεσσαλονίκη. Αυτούς τους τουρίστες θα πρέπει να κερδίσουμε, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα του προορισμού, τώρα που έχουμε υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στην πόλη» λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Ανδρέας Μανδρίνος.
Η έλλειψη ζήτησης και το παράδοξο με τις διανυκτερεύσεις Αμερικανών
Την ίδια ώρα, οι διανυκτερεύσεις Αμερικανών είναι εμφανείς φέτος στην πόλη και χαρακτηρίζονται από δυναμική να αυξηθούν περαιτέρω με απευθείας πτήσεις, σύμφωνα με τους ανθρώπους του τουρισμού. «Από τη μια έχουμε περίπου 50 χιλιάδες διανυκτερεύσεις Αμερικανών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 και από την άλλη, δεν έχουμε καθόλου απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Έρχονται στη Θεσσαλονίκη, μέσω Γερμανίας, Κωνσταντινούπολης και Αθήνας», εξηγεί ο κ. Μανδρίνος. «Το ανακαινισμένο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με διπλάσια πλέον δυνατότητα κάλυψης πτήσεων, έχει σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport μείωση αφίξεων 14% σε σχέση με το 2019, σε αντίθεση με τη δυναμική των αφίξεων στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας. Ο διάδρομος για υπερατλαντικές πτήσεις είναι έτοιμος μετά από πολλά χρόνια αναμονής, η πόλη δεν έχει όμως υποδεχτεί ούτε μία υπερατλαντική πτήση και το ζητούμενο δεν είναι να φέρουν μια πτήση ο Υπουργός και ο Περιφερειάρχης με τη δυναμική τους, αλλά να μπορέσει η πόλη να κρατήσει αυτή την πτήση με την αύξηση της ζήτησης του προορισμού.
Αυτό είναι και το πρόβλημα για όλα τα παραπάνω: η έλλειψη ζήτησης λόγω μη αναγνωρισιμότητας του προορισμού”, τονίζει η ΕΞΘ σε ανακοίνωσή της.
Θεωρεί μάλιστα, ότι έχει φτάσει η κατάλληλη στιγμή ώστε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού και στη συνέχεια να εφαρμοστεί με μια στοχευμένη προβολή για την προσέλκυση νέων αγορών.
«Ένα σχέδιο που το αναζητά η πόλη χρόνια και που θεωρούμε ότι όλοι - Δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια, Υπουργείο Τουρισμού και φορείς - μπορούν και πρέπει να σταθούν αρωγοί σε αυτό για να μπορέσει η Θεσσαλονίκη να προσελκύει ταξιδιώτες, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους 365 ημέρες το χρόνο. Ένα τέτοιο σχέδιο ακριβώς επειδή αφορά και παρεμβάσεις στην πόλη, πρέπει να προχωρήσει υπό την αιγίδα του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και για αυτό ζήτησε η ΕΞΘ στη σύσκεψη της ΔΕΘ τη στήριξή του από τον Πρωθυπουργό, αφού πρώτα τον είχε ενημερώσει σε προγενέστερο χρόνο για όλα τα δεδομένα», αναφέρει σχετικά.
Πληρότητα τουλάχιστον 85% τα τριήμερα της Agrotica και της 28ης Οκτωβρίου
Σε γενικές γραμμές, όπως λένε οι επιχειρηματίες, η κίνηση τα Σαββατοκύριακα στην πόλη διανύει περίοδο «κανονικότητας», ενώ υπολείπεται σημαντικά τις καθημερινές. Το «κακό» τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου 2022 λόγω μέτρων για την πανδημία, «έριξε» τις πληρότητες στο 61% στο πρώτο εννεάμηνο του έτους. Αυτό σημαίνει ότι παρά το ότι ακολούθησε ένα πολύ καλό καλοκαίρι, το τελικό αποτέλεσμα σε σύγκριση με το 2019 ήταν να σημειωθεί πτώση τόσο στη μέση πληρότητα της τάξεως του 13,9%, όσο και στο RevPar (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) της τάξης του 3,4%, με τον δείκτη αυτό να ανέρχεται στο εννεάμηνο μόλις στα 52,61 ευρώ. «Η αύξηση 12,2% που παρατηρήθηκε στη μέση τιμή δωματίου (ARR), δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση την σημαντικότατη αύξηση του λειτουργικού κόστους που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο όσο προχωράμε προς τον χειμώνα», υποστηρίζουν, διατυπώνοντας τον προβληματισμό τους.
Ο Οκτώβριος παρ΄ όλα αυτά, προδιαθέτει για δύο πολύ δυνατά τουριστικά τριήμερα (ή και τετραήμερα) στην πόλη, τα οποία παραπέμπουν σε εποχές προ της πανδημίας.
Η 29η Agrotica δίνει δυναμικό παλμό από σήμερα (20) έως και τις 23 Οκτωβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο και έχει ανεβάσει τις πληρότητες ήδη στο 85%, ενώ υπάρχουν και οι last minute κρατήσεις που αναμένεται να εξαντλήσουν και τα τελευταία διαθέσιμα δωμάτια σε αρκετές ξενοδοχειακές μονάδες. Το ίδιο και η αργία της 28ης Οκτωβρίου, αφού ακολουθεί Σαββατοκύριακο, ενώ προηγείται και η αργία της 26ης Οκτωβρίου για τη Θεσσαλονίκη, η οποία γιορτάζει με πλήθος εκδηλώσεων τον πολιούχο της Άγιο Δημήτριο. Μετά την 86η ΔΕΘ στις αρχές Σεπτεμβρίου, οι κλαδικές εκθέσεις είναι αυτές που ουσιαστικά ανεβάζουν τα ποσοστά των μέσων πληροτήτων στα ξενοδοχεία.
Ακολουθεί μεταξύ άλλων τον Νοέμβριο (18 -20) η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού Philoxenia, ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί (εκτός απροόπτου) και κατά τη διάρκεια της Zootechnia που είναι η μοναδική εξειδικευμένη έκθεση στον τομέα της κτηνοτροφίας και πτηνοτροφίας στην Ελλάδα και πρόκειται να διεξαχθεί απο 3 έως 5 Φεβρουαρίου 2023. Όπως λένε οι ξενοδόχοι, η πόλη έχει ανάγκη από συνέδρια, καθώς διοργανώνονται πλέον ελάχιστα μετά την πανδημία.
Όσο για τον επαγγελματικό τουρισμό, η χρήση της τεχνολογίας έχει μειώσει αισθητά τον αριθμό των επισκέψεων στην πόλη τις καθημερινές.
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών